• Mandel

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nallebjörnis skrev 2011-05-12 21:34:44 följande:
    du får snart börja sälja din bakverk i små påsar ;)
    Nja, får väl göda de anställa.

Maken kallade mig för "feeder" i helgen...
    Jag tvingar inte honom att äta någonting. Snarare så att jag skäller på honom för vad han äter upp.
    Köper jag hem godis så är det han som äter upp det. Även barnens godis som de fått. Ett paket kex som jag tänkt att vi ska ha när barnens lekkompisar kommer och hälsar på äter han också upp. Köper jag någon extra god (dyr) yoghurt som barnen ska få på helgen så äter maken upp den en vardagskväll/natt.
    Han har till och med minus i karraktär...
    Jag gömmer godis runt om i huset för att få ha det ifred. Ska man behöva göra det för en vuxen karl?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    jeng skrev 2011-05-12 21:52:22 följande:
    Skit är det IMORGON???? Jag hade skrivit upp det till nästa vecka....  Ja då missar vi det då för imorrn jobbar vi ju sent allihop
    Är även på lördag!
  • Mandel
    Bordeaux skrev 2011-05-12 21:56:50 följande:
    Jag är gift men en som är likadan. Jag får iof ha choklad ifred om jag är otroligt tydligt med när var hur jag ska äta den(låter sjukt jag vet) Eller om jag köper hem något han inte gillar, fast ibland petar han i sig det med.
    Tyvärr äter han till och med upp blockchoklad som jag köpt hem för att ha när jag bakar... Han är värre chokladkärring än vad jag är.
  • Mandel
    jeng skrev 2011-05-13 12:31:43 följande:
    Alltså gång på gång läser jag om er som väger som jag och har 2-3 storlekar mindre kläder!!! Visst, jag kom i strl 38 i mina bikini-hipsters, men jag kunde inte ens ha 42 i vanliga bikinibyxor för de strök in nåt förbaskat!! I byxor har jag 42, och tröjor kör jag fortfarande med 42/44 från Kappahl, även om jag inser att jag KAN ha en storlek mindre nu men jag gillar när det är lite luft pga mina fettalkar på magen..... I jeans kommer jag knappt i 42, har provat strl 33" men det gick inte.... Var fasen sitter era kilon nånstans kan man undra? Eller är det bara så att jag har SÅ dålig muskelnivå i kroppen efter mina graviditeter....?
    Du verkar inte trivas i tajtare kläder och en del trivs gärna och visar stolt sina valkar i tajta kläder.
    Vi är alla olika och vill att våra kläder ska sitta olika.

Själv har jag hellre lite tajtar kläder när jag går ned i vikt än när jag går upp i vikt
  • Mandel

Måste bara gnälla av mig lite här inne med!

Jag vill på VM-i plöjning, men se det vill inte min fotjävel! Skrikandes
    Nu med dubbelranson Ipren och foten insmord med iprengel klarade jag nästan av att gå 50m innan det började göra för ont.
    Hur sjutton ska jag kunna gå runt på ett stort evenemangsområde!?!
    Och varför ska jag vara så onormal att jag får "senknarr" i foten och inte i handleden som de flesta normala människor får???
    Jag får väl stanna hemma och tjura och fördriva tiden med att klippa gräset -har åkgräsklippare...
    BLÄ!!!

Måste nog baka en THE kladdkaka ikväll och trösta mig med. Jag SKA HA hela själv!

• Mandel

Igår bakade jag, igen. Fast denna gång bara LCHF-vänligt.
    Tycker dock att det är lite märkligt att jag kan äta 86% choklad rent direkt ur förpackningen och tycker att det är väldigt gott och när jag har den i bakning tycker jag att det är beskt trots att jag har sukrin i smeten. Why?

Igår gjorde jag olika påsar med rabarnermuffins och småkakor med rabarer på och gick/cyklade och delade ut till anställda så de hade till eftermiddagsfikat.

Eftersom jag inte kan gå så många meter innan jag får ont i min fot kan jag inte följa med på VM i plöjning idag. Då surade jag ihop... Fast skönt med lite tid för sig själv eftersom maken tar med sig barnen. Bäst att passa på att ut på långpromenad, men det går ju inte. Kom på den smarta idén att jag kan snöra på mig mina cykelskor och ge mig ut på en cykeltur. Så nu får inte blåsten öka mer för jag avskyr motvind!

Sedan vill jag till stan och köpa mig en glassmaskin. Någon som har det och vilken sort? Använder ni den och blir det bra?

• Mandel
    Denebola skrev 2011-05-14 10:10:42 följande:
    Jag har inte någon glassmaskin, men jag snubblade över den här i en blogg, och jag tycker att den verkar rätt liten och smidig (jag har noll plats och bor ensam så jag behöver ingen megastor). Man kan göra1,7 dl glass som minst i den, så det behövs inte några stora satser varje gång. Sen om man har stor familj kanske man vill ha en störrre (men man kan göra 2*3,2 dl i den).
    www.obhnordica.se/Default.aspx?ID=941&Product...
    En sådan jag ville ha och som nu skålarna står i frysen
  • Mandel
    Denebola skrev 2011-05-14 12:32:38 följande:
    Härligt! Vad blir det för förstaglass?
    Förmodligen bara grädde, vaniljpulver, äggula och lite sukrin. 
    Fast i en skål kan jag kanske slänga i lite frusna bär.
    Får se vad det blir.

Skålarna måste stå minst 8 timmar i frysen först så jag väntar...
  • Mandel
    Bordeaux skrev 2011-05-14 15:56:33 följande:
    Jag har precis gjort glass som jag ska unna mig med i helgen, 3dl grädde, 3ägg, 1 vaniljstång och lite sötningsmedel. Men jag tror att nästa gång jag gör glassen kommer jag skippa sötningsmedlet helt och kanske ha i lite mer vanilj istället.
    Funderar på om jag också ska skaffa glassmaskin, det är ju så roligt och gott att göra glass. Men så ska den stå någonstans i vårt lilla lilla lilla lilla lilla kök
    Kolla in obh nordica. De har en minivariant som jag köpt idag.
  • Mandel

När jag var i "stan" gick jag in i ostaffären och köpte mig en liten bit oliv och paprikaost som jag käkade upp i bilen på vägen hem. Hade glömt äta frukost innan jag åkte så runt 12 var jag allt lite sugen.
    Kände mig skitfåning som satt i bilen och käkade ost tills jag kom på att det är väl precis lika knasigt att sitta och trycka i sig chokladbitar, bullar, mackor och annat som "vanligt" folk gör.

Väl hemma så gick jag ut för att klippa gräs. Det gick bra ända tills jag slirade ner mig i ett stort j-vla dike utmed landsvägen och med en ond fot gav jag upp försöken att få loss den själv. Maken fick inte heller loss den själv utan vi var tvugna att hjälpas åt.
    Tog den stora trimmern och började köra runt om i trädgården, men trådmatningen vägrade fungera så jag fick gång på gån stanna den, koppla av mig den och skruva isär allt. Efter x-antal gånger så tröttnade jag på det och hämtade min lilla eltrimmer. Det gick jättebra ända tills den med efter en stund började att trassla med tråden. Då gav jag upp!

Får väl fortsätta min städning här inne. Damma, dammsuga och torka golv. Livat värre en lördagskväll, tjoho!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**