• MrsMurphy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag satte också i kopparspiral för ett par månader sen, inte märkt ett skvatt av den. Lite småblödningar men ingen galenskap.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Ok, dagens lärdom!

Never, EVER, blanda in fiber husk i matlagning! Det var det absolut överjävligaste äckligast jag någonsin ätit!

Gjorde fetaost/pannbiffar, förr så gjorde jag en smet och blandade i ströbröd/kolsyrat vatten/ägg. Nu testade jag med liiite fiberhusk. Kräks *hulkar* Slajmbiffar med den skummaste konsistensen, hurra för denna fredagsmiddagen.

*hulkar vidare*

• MrsMurphy
    P28 skrev 2011-03-25 19:58:56 följande:
    Nu grejas det bountys här hemma, och fläskfilé med chilibea och stekta champinjoner till middag! Vi har ju inga barn, så vi brukar äta middag någon gång mellan 19.00 och 20.00. När brukar ni äta middag? Om mna äter vid typ 17.00-blir man inte hungrig senare på kvällen? Eller ja - SUGEN?
    Jag blir både sugen och hungrig, och jag äter med gott samvete! Som sagt, ät när man är hungrig och ät tills man är mätt... Finns ju inga måltidsordningar riktigt att hålla fast vid längre.
  • MrsMurphy
    P28 skrev 2011-03-25 20:17:59 följande:
    Ja varför frågade jag egentligen?! Det vet jag ju! Skrattande
    Skämt åsido, jag har usel matlust på dagar. På kvällar är jag som ett bottenlöst hål.Jag får inte fason på detta, och egentligen, varför ska jag få fason på det? Obestämd
  • MrsMurphy

Läste icachatten... *smattrar med tänderna som katterna när de får syn på fåglar*

• MrsMurphy

En fundering! Jag konstaterade ju när jag började att jag måste ha haft stora problem med magen innan jag började. Tappade ju 10 cm rakt av runt midjan pga svullenhet antar jag.

Hade ju förra veckan som jag inte hade kontroll över till 100% samt pizzan på söndagen. Cm runt midjan har ju varit högre än innan jag åkte på denna trippen. Imorse så blev det jordens toabesök, jag har sjunkigt ihop 5 cm runt magen sen vägningen/mätningen igår morse.

Kan pizzan ha "legat kvar" så länge? För under hela lchf tiden så har mina cm sjunkigt fint och varit jämn så att säga, fram till detta. Jag har ju haft världens bästa mage. Jag är medveten om att det är upp och ner och mycket påverkar, men jag tycker att det är så extrema differenser.

• MrsMurphy

Kollade info om buskar och sprang på denna frågeställning på ett annat forum. Någon som har koll?

"skillnaden på mättat fett och fleromättat och omättat är att mättat fett kan lagras direkt i fettcellerna medan växtfetterna måste ta en eller två vändor genom levern först. Detta läste jag i så fall för länge sedan och minns inte var.

Har dock för mig att Paulun skriver att båda mättat och icke mättade fetter hamnar direkt i fettcellerna men att de som inte är mättade är lättare för kroppen att frigöra igen för förbränning.

Det skulle vara väldigt intressant att få veta hur det egentligen ligger till med ovanstående."

• MrsMurphy

Hola babes!

Här har det visst stormat... Skönt att jag missade denna vändan.

Här är häcken full med tentaplugg, dagen efter blir det högskoleprov och jag har inte ens bligat igenom ett testprov. Så den biten lär gå åt fanders. Försökte öka på kolhydrater men av någon outgrundlig anledning så blir det alltid urspårningar så fort man petar på en vara av denna karaktär. Tröttsamt. Så nu känns allt upp och ner men jag måste överleva detta och sen så får det bli nya friska tag.

• MrsMurphy

På söndag får ni peppa igång mig. Jag är ett sönderstressat vrak som bara är deppig, trött och stressad. Antog att semesterresan sabbat mitt LCHF för jag hade helt förlorat hjärnan efteråt, antog att det var övergångsbesvär när jag återgick till riktig. Eftersom jag behöver ha just min skalle nu pga tentan imorgon så valde jag att öka kolhydraterna för att få fason på skallen, jag hade inte tid med denna härdsmälta i hjärnan.

Men då har denna vecka blivit en katastrof i matväg. Tidigare har matlagningen varit en njutningsfull upplevelse och fantasin har det inte varit fel på. Nu har det bara varit trött, less och idétorka. Jag vill hitta tillbaka till mitt jag som jag hade hittat tidigare men som bortblåst.

Jag kan helt enkelt inte laborera, det spårar ur och blir pannkaka.

• MrsMurphy
    helene306 skrev 2011-03-31 20:17:06 följande:
    Lättja; Bamsekram kommer här! *schwooosch* Upp i sadeln igen bara!!
    Bestäm en dag att börja och gör det. Gör inga halvhjärtade försök fram tills dess. D blir det kajko. Kanske har det blivit för mycket för dig nu och det sista man bryr sig om då är maten och när man inte sköter maten blir det snabbvarianter av mat, oftast dåliga sådana, och allt kommer över en. Är dt inte det ena som trycket så finns det annat. Sånt som måste göras, måsten och allt blir bara skit. Du vet hur du ska äta. Du vet vad du mår bäst av. Så bestäm en dag, ge det 2 dagar och du är på banan igen!
    *ömk, ömk*

Suger bara så förbaskat. Det gick så bra, jag mådde så bra, allt var bra. En vecka utan kontroll och allt blir total härdsmälta. Det var verkligen inte så smärtfritt att återgå till riktig LCHF, när jag började så märkte jag inte alls av några problem utan enbart bra saker direkt.  Och ärligt så blir jag så fundersam hur allt kunde vara så bra förut, och nu när jag äter "halvnormalt" så har jag ramlat ner i träsket med trötthet, depp etc.

På söndag så blir det åter till riktig, då är proven avklarade. Men med mitt depp/trötthet så måste jag få en rejäl kick det feta arslet så jag inte blir sittandes med samma surläpp då. Tungan ute
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**