Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-02-17 21:17:32 följande:
    Absolut! Nu ska jag sova så jag orkar upp och köra Bodypump och Sh´bam i morgon bitti
    Åh, hurtbulle! Jag har ungarna i morgon så min träning får bestå av att bygga snökojor och dra ungarna i pulka! Haha!
  • Martina 76
    Flisis skrev 2012-02-18 09:30:00 följande:
    Klarade 5 dagar. Mådde ap Piss. La ner i veckan och går nu i funderingarna att faktiskt ge det en chans till..
    På vilket sätt mådde du dåligt? Äter du mycket kolhydrater i vanliga fall? Du kanske kan "trappa ner" på kolisarna för att slippa övergångsproblemen?
  • Martina 76

Superstrikt dag idag med halva storleken på portionerna. Känner mig lite hungrig, men får väl ta en slev kokosolja om någon timme. Känns bra!!!

• Martina 76
    Mina småtroll skrev 2012-02-18 18:40:28 följande:
    Hur länge tänkte du köra detta? Jag är inne på tredje dagen o tänkte köra 2 veckor om det funkar! Går också omkring o är lite småhungrig titt som tätt. Tar nån ostskiva så blir det bättre Det har redan gett resultat på vågen för min del så jag är peppad  
    Jag vet inte riktigt... Man ska väl köra ett par veckor för att krympa magsäcken och sen ska man äta mindre per automatik vad jag förstår... Fast jag har lite grejer inplanerade, tex tjejmiddag så jag får inte två superstrikta sammanhängande veckor, men det blir nog bra ändå.
  • Martina 76
    Juliec skrev 2012-02-18 21:22:18 följande:
    Tar du halva portionen mat då alltså? Typ hur mycket ?? :)

Och tränar du också eller går du ner bara utav maten? 
    Ja, halva portionen mat. Man blir HUNGRIG!!!

Normalt sett hade jag svarat ja, jag tränar. Men den senaste månaden har jag haft förkylningar och öroninflammation så just nu går jag bara ner av maten. Men i morgon ska jag till gymmet för att starta igång kroppen igen. Jag upplever dock inte att jag går ner i vikt av träningen - den mer tightar till än reducerar om du förstår vad jag menar... 
  • Martina 76
    Juliec skrev 2012-02-19 02:08:16 följande:
    Jag har en väldigt viktig fråga här!
    Jag har ju börjar med LCHF nu, men tvekar lite på om det är rätta dieten för mig? Den fungerar jätte bra, känner inget sötsuk, mätt mellan målen, ja jag e nöjd!

Men jag ser inte LCHF som en livs långvarig livstil för mig, utan jag har bara lagt på mig lite+ att jag vill bli smal. är alltså inte överviktig utan jag är " mullig" Vill tappa ca 10-15 kg. Men efter jag har gått ner dom kilona så vill jag börja äta mer vanligt igen, fast i måttliga mängder, t.ex fullkornspasta, mörkt bröd, men fortfarande äta godis, läsk osv ca 1 gång i veckan. 

Borde jag använda mig utav en annan diet om jag nu bara vill bli av med de här kilona ?.. 
    LCHF funkar säkert som en "kur" också, men risken är ju att kilona kommer tillbaka när du går tillbaka till carbsen.

Har du läst Matrevolutionen? Om inte - gör det innan du säger att du inte vill leva enligt LCHF. Det finns så många hälsoaspekter utöver att man blir normalviktig. 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-19 09:24:04 följande:
    Mina barn hänger alltid med till gymmet och är i barnpassningen, så här finns inga ursäkter, bara att köra på
    Mina barn köper inte det. Dessutom är barnhörnan på friskis obemannad och min lille är bara 2 så tyvärr funkar inte det för mig.
  • Martina 76
    jajja81 skrev 2012-02-19 15:01:02 följande:
    Lika hos oss, där finns det ett lekrum som är obemannad. Dock finns det en person som vaktar barnen där mellan kl 09-11.00 på tisdagar och torsdagar. Dom sista ggr har det varit mycket småbarn under 2 år, så jag har valt att inte ta med min son dit alls, då han är ganska mammig och gärna vill vara hos mig så fort han ser mig.

Gymmet jag tränar på är inte alls stort, typ ett enda stort rum, så alla barnen ser ju sina föräldrar i stort sett hela tiden.Jag har fått avbrutit min träning ett par ggr för att han varit så ledsen och velat komma till mig, så han har det bättre hos nån annan under tiden jag tränar! Då kan jag fokusera på det jag ska göra till 100% istället.  
    Jag kör lite "snedfördelat" - har barnen varannan vecka. De veckor jag inte har barnen blir det 4-6 träningspass och de veckor jag har barnen försöker jag jobba lite på kvällarna för att kompensera att gymma 2 luncher (då blir det superkorta effektiva pass på 20-25 min). Mer blir det inte, men det får duga!
  • Martina 76

Ska sätta mig och jobba ikväll när mina små grisar har somnat så jag kan träna i morgon. Är helt sjukt motiverad!!! Idag har jag inte ätit mycket alls - en massa kaffe med äggmjölk och en halv ägg och bacon-omelett med lite sallad. Känns mycket bra!!!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-19 18:29:06 följande:
    Jag är änka och har barnen jämnt så det är tur för mig att barnpassningen finns, annars skulle jag aldrig kunna träna. Det blir 4-5 pass i veckan och barnen gillar att vara där.
    Oj! Imponerande! Förstår inte hur du finner tiden!!! Vardagarna med barnen tycker jag bara är jobba, hämta på dagis, laga mat, bad och i säng. Det går ju i ett!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**