• sara1981

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jo, men de har inte så stor koll på lchf, det känns väldigt oartigt att tacka nej...

Glutamat kan jag stå ut med såhär för en gång, men vad är det minst kh i måntro? Nåt med kokosmjölk?

• sara1981

HokusPokud:
    Ja, så brukar jag göra fiskbiffar, jag har dock inget husk eller liknande i.
    Det är jättegott att ha i lite bitar av räkor och krydda med dill!

• sara1981

Idag ska jag på fettmätning, ska bli mycket intressant! Ångrar dock att jag inte gjorde nån mätning innan starten, det hade ju varit superkul att se.

• sara1981

Solrosen81,
    Jag ska mäta mig med mitt lag, det kostar 150kr.

Angående ketchup så håller den länge, om man gör med socker så håller den uppemot ett år i kylen, lite kortare utan men jag skulle tippa på iaf 3-6 månader.

Lite OT, men jag bjöd på hemmagjord lchf ketchup nu i helgen på kalas och ALLA ville ha receptet!

• sara1981

Jag tycker att det är ok, bättre att äta nåt tillåtet än att låta det gå överstyr och bli frestad att äta "förbjudna" saker.

• sara1981

Angående amning så har jag själv ätit lchf från att minstingen var 5 veckor. Det har inte varit några problem alls.
    Tror också att kostdoktorn skrivit om det på sin sida...

• sara1981

Man kan vara försiktig med mejeriprodukter om man är nära sin målvikt, eller är känslig för sockret. Då är kokosfett ett jättebra sätt att höja mättnadskänslan och få i sig tillräckligt med fett.
    Kokosfett är även nyttigt i andra avseenden, så det är bra att få i sig.

• sara1981

Jag tränar nästan varje dag, en självklarhet för mig om man vill må bra!

Denna vecka har vågen lossnat igen!
    Min kropp är ju lite halvlustig på det viset. Har stått och trampat på samma vikt nu i snart 3 veckor och sen poff, -2,7 kg på en vecka...
    Bara 0,8 kg till målvikt.

• sara1981

Idag är dagen jag nått den målvikt jag satte upp för mig själv när jag startade i januari!
    Jag hade som mål att nå hit till midsommar, men det gick ju fortare än så.

• sara1981

Det blir en hel del kolhydrater när du äter både finncrisp, avocado, ty, gräddsås och grönsaker. Du kanske skulle prova byta ut frukosten mot något som är mer kh-snålt?

• sara1981

Sen är ju även nötter, vin och grädde med bär tveksamt när man försöker gå ner i vikt. Sånt får man oftast räkna som "fusk" om det är viktnedgången man vill åt... :)

• sara1981

Kanske röra med kokt ägg, tonfisk, purjo och lite cf+majo? Går att variera med räkor/kräftstjärtar mm. Eller varför inte äggmjölk? Snabbt och enkelt!

• sara1981

Ja, det är ju svårt att veta exakt, men prova lägg in allt det du äter i en matdagbok under ett par dagar. Ibland äter man inte exakt så som man tror att man gör... Har själv varit drabbad av den "åkomman"

• sara1981

Matdagboken, eller shape up som finns som app till åtminstone iphone. Den är min favorit...

• sara1981

Lokesmammi;
    Nej, det blir ju lite krångligare, men fullt genomförbart. Ägg är ju sån utomordentlig LCHF-mat!

• sara1981

Krambjörn;
    Jag har gått ner drygt 20 kilo sedan nyår. Lchf är det enda som fungerar för att hindra mitt enorma sötsug. :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**