• Allrona

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hoppet 3 skrev 2011-12-01 13:14:03 följande:
    Hej där!

Har en fråga till er med IBS magar.
    Har ni blivit bättre i magen av LCHF?
    Jag har inte kunnat äta kål ex: blomkål vitkål brysselkål ärtor lök (undantag vitlök)
    Någon mer av er med samma problem?

Har ni i så fall kunnat göra blomkålsmos och äta vitkål utan att få redigt ont i magen eller gaser efter att ha börjat med LCHF?

Skulle vilja testa detta men vågar inte riktigt då jag får riktigt ont av kål och lök.

Jag är såååå mycket bättre i min IBS-mage av LCHF. Jag kan äta alla mjölkprodukter som jag förut trodde att jag reagerade på och även kål utan problem. Ägg har jag innan aktat mig noga för eftersom jag trott att mycket av mina gaser har kommit av äggen men ack så fel jag hade Jag äter idag blomkål av alla sorter utan problem så jag tycker absolut att du ska prova
  • Allrona

Mars - hur mycket magnesium tar du? Vissa tillskott innehåller ganska lite magnesium och då kan man behöva ta flera tabletter om dagen. Mina tabletter innehåller 300 mg magnesium och jag tar 1-2 om dagen, det räcker för mig.

• Allrona

Mars - köp starkare tabletter nästa gång. Mina är köpta på Apoteket och då behöver du ju bara ta en tablett istället för 5 för att få i dig 300 mg.

• Allrona

Mars - jag får väldigt, väldigt ont i axlar och nacke om jag inte äter magnesium. Nu när jag bytt till starkare tabletter är det mycket bättre.

• Allrona

Åh vad härligt Bebben! Har själv lyckats dra ner frekvensen av huvudvärk och migrän mycket sen jag började med LCHF Tyvärr är det inte helt borta för mig men är i alla fall hanterbart nu.

• Allrona

Yes! Min första målvikt uppnådd! Nu har jag ju sänkt målvikten under den här tiden men ändå, får väl se det som ett delmål i stället!

• Allrona
    Hoppet 3 skrev 2011-12-15 12:56:38 följande:
    Har en fråga angående kokosfettet jag har hemma.
    Köpt på hälsokost och heter Biofood.
    Ekologisk
    En vit plastburk och smaklös.

De står tyvärr inte på den om den hur den ska förvaras.
    Är någon kunnig på de området.

Kokosfett förvaras bäst i rumstemperatur.
  • Allrona
    Hoppet 3 skrev 2011-12-15 13:19:57 följande:
    Hoppsan......jag hade min i kylen. Förvånad
    Det går men det blir väldigt hårt
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**