Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda1976 skrev 2011-05-03 18:42:47 följande:
    Förra året på BK på Liseberg bad jag om en hamburgare utan bröd. Tjejen tittade på mig och sa "Det går inte". Jo, det går, lägg allt i papper utom brödet! "Nä, så gör vi inte". Eh nähä? Jag beställde då en vanlig, inför henne öppnade jag paketet, tog bort brödet, la på disken framför kassan och sa "Detta ville jag INTE ha, så det får du tillbaka. Hejdå!".

(ibland blir jag en jävul) 
    Ha ha, gilla!

Jag är oftast för feg/försynt för att göra något sådant fast jag egentligen vill innerst inne. Jag brukar oftast bara ge onda ögat och gå.....

Vill gärna tipsa om den goda paneringen jag gjorde ikväll: krossade fläsksvålar blandat med mandelmjöl och citronpeppar Tungan ute Jag panerade alaska pollock som jag åt med lite rättikagratäng, hur mumsigt som helst. Paneringen blev sådär krispig precis som jag vill ha den.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ellen Botilda skrev 2011-05-04 21:55:38 följande:
    Jag kan rapportera in att efter en veckas rock´n roll liv i Göteborg, har jag sett den lägsta vikt jag haft på en våg på 7 år. Min kropp tycks gilla rödvin !
    Yeah man! Flört
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Faile skrev 2011-05-09 15:57:18 följande:
    Hej alla.

Det här slutade tyvärr inte lyckligt. Min vän hittades avliden igår kväll i sin lägenhet, troligt självmord
    Jag har berättat om henne tidigare, den av mina vänner som gjort en gbp och istället för mat börjat missbruka
    alkohol och tabletter. Med en depression i bakgrunden så slutade det alltså illa.

Jag är så satans jävla arg på allt och alla just nu. På läkarna som bara kommer se henne som lyckad statistik ( hon gick ju ner ) och på henne för att hon gjort sina nära så jävla illa...

Dessutom misslyckades jag helt med maten idag. Skitdag.
    Åh nej! Så otroligt tragiskt och ledsamt. Jag beklagar verkligen
    Stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Hej alla fina

Ville bara kika in och säga hej. Tyvärr finns det ju inte ju inte ens en minimal möjligehet att kunna läsa ikapp.... Tungan ute
    Det är rätt mycket nu då vi har köpt hus, och dottern sover som en kratta. Hon verkar ha mardrömmar eller något annat,  och är ibland nästan okontaktbar när hon skriker (inte gråter) på nätterna Rynkar på näsan

Tyvärr har det här gjort att jag tog ett återfall i mitt matmissbruk, jag är ju inte bara beroende av mina kolhydrater utan jag är ju även en känslomässig ätare. Jag har även börjat smygäta så att inte sambon ska se det (eftersom han vet att jag vill gå ner i vikt och inte klarar av kolhydrater) Märker ni nu att jag biktar mig för er.... Skäms

Förra lördagen kulminerade det i att jag åt ett berg med rostmackor till frukost när sambon var på träning, och när han sedan åkte iväg för att hämta vår bil på verkstaden köpte jag 2 biskvier, och 4 delicatobollar samt en glass. Och på kvällen bakade jag en kladdkaka till mig och sambon... Kräks

Och nu i veckan har jag frivilligt åkt iväg och handlat och då köpt delicatobollar som jag har ätit i bilen innan jag har åkte hem med varorna. Det är länge sedan jag sjönk så här djupt... I´m in a shitty place right now!

Och nu tvekar jag om jag ens ska skicka det här inlägget så att ni får veta... Gråter

Jag kan inte berätta för sambon för jag skäms för mycket (och då måste jag ju sluta...)

Idag är frukt det sämsta jag har ätit, och just nu försöker jag stå emot Skogaholmslimpan. Det ska fan gå! Jag har klarat det förut, och jag ska fan göra det igen! Men jag känner mig sämst just nu.

Usch vilket ömkligt inlägg, hoppas inte att det smittar av på er andra. Jag tycker ni är toppenduktiga!
    Ok, nu postar jag... blä!

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-05-11 22:06:16 följande:
    Kittycat: Gumman, gumman, gumman! Låt inte detta tugga sig in i din benmärg nu! Det finns en anledning till att merparten har landat i denna tråden så jag tror att här om någonstans så har du ett gäng som vet vad du tampas med. Jag måste köra nolltolerans, så fort man tillåter den endaste lilla skitsaken så går det åt helv**e. LCHF är världsbäst, men detta handlar om andra saker också, inte bara maten som man äter utan vad som sitter i huvudet. Du och jag kan ta varandra i hand och kasta oss upp i sadeln igen!
    Tack för att du orkar svara, blir lite tårögd.  Jag är inte direkt i balans just nu...

Jag känner mig verkligen som en "äkta" missbrukare just nu, jag vill inte köra nolltolerans för då blir jag ju utan alla dessa goda saker (för resten av livet?). Men jag vill inte må så här "crappigt" och jag vill inte ha detta sug som styr det mesta för tillfället. Jag vet ju att det inte går ihop....

Tack, det får vi göra Hjärta För jag ska banne mig hitta tillbaka igen! Att jag är vilse just nu ska bara vara en tillfällig period, det ska inte fortsätta hänga med.

Men det är så lätt att säga så, men sedan virrar jag runt rastlöst och hamnar så småningom i köket igen... Blä!
    Men det måste var nog någon gång.
    Jag märker nu att som du skriver, så har det def. tuggat sig in min benmärg. *måste bort*
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    helene306 skrev 2011-05-11 22:07:39 följande:
    Du är inte mer än människa! Alla faller och det behövs inte mycket för att man ska göra det. Du har haft mycket att tänka på, styra med och en liten som stökar om nätterna. Garanterat nattskräck, de drömmer och skriker som besatt och går inte att få kontakt med. Vår son har gjort så och dottern gör det nu emellanåt. Hon skriker så man tror hon blir stucken med kniv. Det enda man kan göra är att lugna, hålla och vara där.

Fördelen med att du biktar dig är att du är medveten om vad du gjort och att du vill till med en förändring. Du sopar liksom inte ditt fuskande under mattan och låtsas som att det regnar "Jomen jag sköter mig och äter bra ..." Antingen tar du i med hårdhandskarna och börjar om nu med en gång, eller så bestämmer du en dag att nu börjar jag och tills dess sköter du dig. Du mår förmodligeninet bättre av rostmackor och biskvier och ska du fortsätta så kommer du må ännu sämre och slutligen lär nog din sambo märka vad du har för dig bakom hans rygg. Du vet ju hur du ska göra och hur du ska äta så sätt igång

*ger dig en spark i rumpan *
    Ja så är det väl antar jag.
    Men jag har säkert fått någon kolhydratdepp-chock, förutom att jag mår dåligt över rmitt beteende. Så just nu känns det mesta rätt drygt.

Kan säga att bikta mig var inget jag gjorde bara sådär, för då skulle jag ju garanterat kunna fortsätt som nu utan att någon visste. Men innerst inne vill jag ju inte det.
    Usch, jag hoppas verkligen inte att min sambo kommer att märka något. Blä vad jag skulle skämmas Skäms Känner mig verkligen som världens mest inkonsekventa hycklare. Men det kanske är ett skäl så gott som något annat att skärpa till mig.

Tack för att du lyssnar. En vänlig spark är precis vad jag behöver.
    Ellen Botilda skrev 2011-05-11 22:08:38 följande:
    Det kan hända den bäste att man slinker dit på lite tröstätande ibland. Särskilt när man är trött och vet att det "hjälpt" förr.
    Men du är värd så mycket bättre!
    Ta en dag i taget och gör så gott du kan ,så är du snart tillbaka på banan ska du se..Pepp pepp!
    Tack för att du skriver att jag är värd bättre, nu blir jag rörd igen....

Jo det är precis vad jag försöker göra, en dag i taget.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-05-11 22:18:35 följande:
    kittycat:  Jag vet EXAKT hur du känner. Exakt.

Been there, done that. Det blir bättre, men när man är mitt i det, kan man inte tänka klart.

Jag skickar en megakram!!! Hjärta 
    Tack! Hjärta
    Jag är def. en liten grinolle ikväll, sitter med tårarna i ögonen när jag läser era svar.

Du slår huvudet på spiken, jag känner verkligen att jag inte kan tänka klart just nu (och då vänder jag mig till er för hjälp)

Vad skönt att ni finns här, fast jag inte har varit så aktiv i tråden på senaste tiden.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    helene306 skrev 2011-05-11 22:38:57 följande:
    När jag hamnar i svackor och har fuskat då är det som om kolhydraterna tar över. Ett litet sug blir enormt och till slut är jag redo att ge upp allt och bara äta på. Av allt som jag inte får äta. Jag känner som du, jag mår dåligt över vad jag håller på med, avskyr mig själv för att jag sitter där och trycker i mig något för att dämpa det dåliga samvetet. Jag blir less på allt, less på mig själv och undrar vad meningen är? Sen ledsnar jag rejält på mig själv och tar mig i kragen. Men, jag måste ha en tid i svackan och ledsna ordentligt på mina dumheter innan jag har ork att kravla mig upp.
    Även om din sambo skulle komma på dig, vad skulle hända? Han kläcker säkert en kommentar och sen är det ur världen för honom. Du tampas med det dåliga samvetet. Och vill du veta en hemlis? Du mår inte bättre av att klandra dig själv. Det kommer du aldrig göra.
    Det är som det är nu av olika anledningar för dig. Acceptera det men försök bryta ditt mönster. Det du gör är att du bygger på ditt sug och du underhåller ditt sug. Att proppa dig med kolhydrater gör dig inte gladare (lustigt att man ändå tror det och trycker i sig saker) men det kansek känns bra för stunden. Tills det dåliga samvetet kommer. Och att ha ett dåligt samvete är onödigt och dumt. Du har annat att lägga din kraft och energi på.
    Vi alla har ju ett beroende vi vill göra oss av med. Jag har tampats med mitt beroende sen 2009. Det är en process, det är inget som sker över en natt och det är fullt naturligt att man faller. Och alla faller vi olika hårt. Det bara är så. Vi är inga robotar som snabbt kan programeras om. Det kommer bli bättre, det vet du. Gör det bästa du kan nu men skippa att klandra dig själv. Det lyfter dig inte utan trycker dig längre ner. Säg till dig själv att det blir bättre för det kommer det bli! När du känner dig stark och redo. Nu är det säkert inte läge men det kommer.

Så, bort med att klandra dig själv. Tänk att det är som det är men inom en snar framtid vänder det.
    Du skriver klokt, och sätter ord på mycket som jag känner men inte riktigt lyckas formulera just nu.
    Förhoppningsvis har jag nått botten nu, och kan börja kravla upp istället (precis som du beskriver).

Det där med sambon... det är mycket min egen stolthet... jag är till ytan en stark person (kort beskrivet). Och det är ju ett misslyckande, och det är dessutom ett misslyckande när det gäller en väldigt känslig OCH viktig sak för mig. (men det som skrämmer mig lite är ju att jag delvis allara innerst inne inte vill att han ska veta för att jag då förlorar mitt "svängrum" att fuska eller vad man ska kalla det)

Ska iaf göra mitt bästa för att sluta med klandret. Det är jag alltför bra på. Tänk att den biten alltid ska vara lättast....
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-05-11 22:41:17 följande:
    Det blir en ond spiral. Andra omständigheter som resulterar i negativa känslor tar på ork och energi och man tillåter något och sen så är cirkusen igång! För har man ätit ditten och datten så kan man lika gärna "passa på", för nyyyyya tag imorgon. (yeeeaaahhh right) Så får man en skitnatt eller vaknar som ett vrak och man orkar helt enkelt inte med sig själv.

Jag stressar ju ihjäl mig för tillfället vilket resulterat i att jag har inte ork med någonting för att jag missköter min kosthållning, (samt pollen tar på krafter börjar jag tro, och stress) sen tror jag att bara ångesten över allt gnager upp energin. Jag har den senaste veckan inte ens pallat med att baka mitt oumbärliga fröknäcke och bara den skitdetaljen resulterar i att man inte tar sig i kragen och styr upp sig själv. Jag orkar inte äta och när man väl äter så blir det fel för att man är så panikhungrig.

Imorgon ska jag kliva upp kl 5 (som vanligt), men istället för att sätta mig och stirra apatiskt på skolböcker så ska jag tamejtusan baka dessa fröknäcke. Måste få ordning på mat för att få en skalle och energi för att palla med. Sen besök till affären och shoppa upp hela delikatessen. Ska inte finnas utrymme alls för att hamna i situationen att man äter annat "för att".

Är du på? Tummis?
    Så sant, så sant. Och det är drygt att försöka bryta den här onda spiralen. Men jag är ändå inte beredda att ge upp helt

Ja, jag är absolut på! *tummis*
    Låter som en bra plan att du ska baka dina fröknäcken. Vad är det du läser, har du något extra stort avslutningsarbete/tenta nu?

Jag måste nog äta innan jag kan göra något annat imorgon. Annars finns risken att det skiter sig om jag hinner bli för hungrig. Bacon och äggröra får det bli.
    Sedan kanske jag har ork att testa dina fröknäcken, saknar fortf att ha något att ta till istället för bröd.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-05-11 22:54:09 följande:
    Kittycat,
    Tråkigt att läsa att du har det jobbigt! Och du vet ju själv att ditt beteende inte r bra så det behöver jag inte säga till dig! Däremot så kan jag säga, utifrån erfarenheter om stress, depression, ångest och liknande att man blåser ofta upp saker i sitt inre. Och det är just i ens inre som det är som allra värst. När man lättar på trycket och "erkänner" att man inte är så stark som man trodde, då släpper det mesta av pressen och man har lättare att g vidare! Jag tror inte att din sambo kommer döma dig, så jag tycker absolut att du ska prata med honom, för att få stöd! Du behöver inte vara ensam i dina tankar och ditt kämpande med beroendet!
    Jo, det känner jag igen (se understrykning). Så jag ser gärna att jag får en hjälp traven att vända det här nu genom mitt "erkännande".
    Sedan jag var sjukskriven för "stressreaktion" för några år sedan så har jag jobbat mycket med mig själv. Och jag tycker själv att det har gått bra, och att jag har kommit en bra bit på vägen. Så det kanske är därför som det här "fallet" tog extra hårt. Jag trodde kanske att jag hade kommit längre?

Nej jag tror inte heller att min sambo skulle döma mig. Han är världens bästa och mest underbara! Hjärta Men det är pinsamt.... Så den tanken (att berätta) behöver jag ändå vänja mig vid ett tag till.

Nu ska jag försöka gå och sova. Huvudet värker av både den ena och den andra orsaken. Men imorgon är en ny dag.

Tack igen för alla svar! Ni har gett mig en del att tänka över.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**