helene306 skrev 2011-05-11 22:07:39 följande:
Du är inte mer än människa! Alla faller och det behövs inte mycket för att man ska göra det. Du har haft mycket att tänka på, styra med och en liten som stökar om nätterna. Garanterat nattskräck, de drömmer och skriker som besatt och går inte att få kontakt med. Vår son har gjort så och dottern gör det nu emellanåt. Hon skriker så man tror hon blir stucken med kniv. Det enda man kan göra är att lugna, hålla och vara där.
Fördelen med att du biktar dig är att du är medveten om vad du gjort och att du vill till med en förändring. Du sopar liksom inte ditt fuskande under mattan och låtsas som att det regnar "Jomen jag sköter mig och äter bra ..." Antingen tar du i med hårdhandskarna och börjar om nu med en gång, eller så bestämmer du en dag att nu börjar jag och tills dess sköter du dig. Du mår förmodligeninet bättre av rostmackor och biskvier och ska du fortsätta så kommer du må ännu sämre och slutligen lär nog din sambo märka vad du har för dig bakom hans rygg. Du vet ju hur du ska göra och hur du ska äta så sätt igång
*ger dig en spark i rumpan

*
Ja så är det väl antar jag.
Men jag har säkert fått någon kolhydratdepp-chock, förutom att jag mår dåligt över rmitt beteende. Så just nu känns det mesta rätt drygt.
Kan säga att bikta mig var inget jag gjorde bara sådär, för då skulle jag ju garanterat kunna fortsätt som nu utan att någon visste. Men innerst inne vill jag ju inte det.
Usch, jag hoppas verkligen inte att min sambo kommer att märka något. Blä vad jag skulle skämmas

Känner mig verkligen som världens mest inkonsekventa hycklare. Men det kanske är ett skäl så gott som något annat att skärpa till mig.
Tack för att du lyssnar. En vänlig spark är precis vad jag behöver.
Ellen Botilda skrev 2011-05-11 22:08:38 följande:
Det kan hända den bäste att man slinker dit på lite tröstätande ibland. Särskilt när man är trött och vet att det "hjälpt" förr.
Men du är värd så mycket bättre!
Ta en dag i taget och gör så gott du kan ,så är du snart tillbaka på banan ska du se..Pepp pepp!
Tack för att du skriver att jag är värd bättre, nu blir jag rörd igen....
Jo det är precis vad jag försöker göra, en dag i taget.