Inlägg från: ollebulle86 |Visa alla inlägg
  • ollebulle86

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ismael: nej jag avskyr det mer än torrt vitt vin tyvärr. Jag gillar ju söta saker tyvärr.
    Men jag får väl hoppa vinet helt då och dricka nått annat.

• ollebulle86

Boost: ja jag får väl se är mest rädd att det ska sabba för mycket, men å andra sidan är det ju inte att jag ska vräka i mej heller. Och inte varje vecka. Känns ok att fuska/unna sej nått mer efter 5 veckor utan fusk men ändå, när det nu går så bra så vill jag inte förstöra.
    Jag tar nog hellre nått glas vin som är gott än fuskar med mat.

• ollebulle86

Fy fan alltså vilken jäkla attack jag fick nu när jag hade ätit middag.
    Började som kramp i magen och spred sej sen hela vägen upp till nyckelbenen och bak längs hela ryggen. Så jäkla ont det gjorde.
    Fick springa och kräkas i hopp om att det skulle hjälpa. En stund senare gick det över.
    Riktigt obehagligt. Hade det inte släpp så hade jag nog fått ta mej till sjukhuset.

• ollebulle86

Nu har jag testat att göra det bröder med ost och så i (fast det blev bullar eftersom jag inte har någon brödform), jäkligt gott blev det. Farligt gott

• ollebulle86

Yey
    Fast jag dricker ju inte det rent och gillar inte att blanda med cola vilket typ blir det ända alternativet om man ska ha utan socker. För sprite zero eller vad det heter är inte gott. Fast det blir det kanske nu när man inte ätit socker på ett tag.

• ollebulle86

Tessa606:
    1 limpa
    Du behöver:

0,5 dl sesamfrön
    1 dl rostade pumpafrön
    1/2 dl fibrex
    1 dl riven ost (jag hade Chevrette, getost)
    4 ägg
    2 tsk fiberhusk
    1/2 tsk salt
    1 tsk bakpulver

Gör såhär:
    Sätt ugnen på 200 grader. Rosta pumpafröna i en torr stekpanna tills de fått fin färg, häll över på en kall tallrik (så de inte ligger kvar och bränns). Vispa äggen fluffiga. Mixa sesamfrön med pumpafröna med en staxmixer till ett pulver. Riv osten. Blanda allt och grädda i en bakplåtsklädd brödform i mitten av ugnen i ca 20 minuter. Strö några pumpafrön över brödet innan du gräddar det. Servera direkt med valfritt pålägg!

• ollebulle86

EEE: det blev riktigt bra. Trodde det skulle bli lite äggigt, men det blev som ett grövre vanligt bröd i konsistensen

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**