• sevila

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vad tröstande Glad

jag får nog ta ngt vettigt nu när jag kommer hem,,
    Hmm du kan tänkta dig så mycket jobb jag har gjort idag med allt skrivandeObestämd
    hihih ibland få man fuska,, sen oroar det mig att jag har ett mkt stillasittande arbete Rynkar på näsan

tack för de fina kommentarerna och behjälpliga orden :))))))))))

• sevila
    lyrica skrev 2011-02-25 15:54:34 följande:
    Sevila: Jag har PCOS och testar LCHF för att se om jag kan få ordning på mina hormoner. Kör dock inte "strikt" eftersom jag är normalviktig( på gränsen till smal) och inte vill gå ner. Det blir mellan 20-40 kolhydrater om dagen.  Hoppas på plus för oss!

Ang Vaniljpulver hittade jad det på COOP. Däremot hade dem inte fiberhusk! Blir galen!
    Jag håller tummarna :)
  • sevila

God Morgon

Jo idag så var det väg, och mät dags :s

Förrra måndagen när jag vägde mig så visade den 81,2kg
    igår var jag otålig och vägde mig och då visade den 80,1kg men imorse visade den 80,5kg :S

Men jag ska påpeka att det var först i Torsdags som jag började med LCHF trots att jag inte åt ngt, bröd,potatis eller pasta innan dess heller, men innan torsdas så svältbantade jag,
    hmm jag är inte jätteglad för resultaten men jag känner mig väldigt bra förutom att jag måt lite illa då och då, och är lite svullen måste jag erkänna förstår ej varför :S

Hmm jag hade hoppats på lite bättre resultat men men det får väl duga, och måtten har inte förändrats ett dugg,, jo 1cm runt rumpan och låren :S

• sevila

hmm ja jag kanske ska vara nöjd,,
    men är det normalt att man ska vara svullen,, har någon annan varit det?

• sevila

Oki tack för de fina råden Skrattande
    en liten fråga jag gjorde oopsie bröd igår,, dom smakade ganska ok men det jag funderade på att efter att jag tog dem ut ur ungen som var de fortfarande lite geggiga i mitten,, ska de vara det eller ska de va luftiga?
    jag borde kanske gräddat dem lite till,,

• sevila

Jo Majlo
    Jag känner också så att det känns jättekonstigt att äta mycket fett men visst känner ma sig mätt längre
    och när man väl ska äta orkar man knappt hela portionen :)

Jag är lite sån att jag jättegärna skulle vilja se resultat lite fortare men jag får nog tåla mig lite :) men även om vågen inte riktigt visar så mycket så tror jag att min form har ändrats lite, lite fastare på alla sätt men där var ingen förändring när jag mätte,, men men vi får se :)

jag blir så peppad när jag läser så många fina kommentarer om lchf

• sevila

Gud vad bra Fia

Det var ju riktigt bra resultat på en vecka,,
    Jag började med LCHF i Torsdags så jag har bestämmt mig för att följa LCHF vecka för vecka får jag nog följa torsdagarna, så jag får se nu på Torsdag med LCHF om det har skett ngt,

Åt just en ganska fettrik lunch men mår inte illa längre Jippi :)

• sevila

hihi jag är så glad idag

Jag vägde mig imorse och då visade vågen 79,9, jag har kommit under 80!!!!!!!!
    ändå har jag bara startat med lchf sen i Torsdas, igår visade den 80,5,, men då kom magen också igång nu
    så nu hoppas jag att det bara rullar neråt,,

jag måste fråga efter vilken tid på kvällen äter ni inget mer?

Jag brukar faktiskt hoppa frukost så äter jag en lunch på jobbet vid 12,00
    Sedan ätej jag runt 17,00 Middag sen blir det inte mycket mer,,
    är det för lite? men igår var vi ute på nova här i Lund och åt middag då valde jag en laxspett en kycklingfile, sallad och tsasikisås till och jag orkade knappt me allt och var proppmätt men ändå visade vågen som den gjorde
    Jag är äverlycklig, Mitt delmål är 74kg och slutmål 68 till mina 170cm,, verkar det rimligt?

• sevila

jag hoppas att det inte är enbart vatten för jag startade med 84,6kg men då var det svältbanta som gällde och på en vecka gick jag ner till 81,2 på på torsdagen på v2 så övergick jag till lchf och när jag vägde igår var som sagt 80,5 men idag 79,9 :) så jag antar att jag måste ha gått upp lite där emellan att svältbanta och börja med lchf .

men men det är bara min tanke vi får se,,

Det måste vara flera som frågat innan men jag måste ha missat
    jag bor i Lund var kan jag hitta fiberhusk och pofiber och sukrin,, finns det absolut inget socker i sukrin ? jag har kollat på Ica men hittar inget :(
    sen har jag hört om lchf glass var hittar ni det?
    Många frågor :S

• sevila

tack kära ni för svaren,, jag får försöka införskaffa lite saker så jag kan göra lite ordentlig mat också :)
    jag får prova med willys och city gross :)

• sevila

hej hej

Jag har en liten fråga,, tänkte äta lunch på mormors idag
    tänkte ta lite sallad ett kokt ägg och varmrökt lax men så älskar jag deras dressing,,'
    vad vet ni om den är den bra för lchf eller full med kollis,,jag vet inte hur mycket fett där är i den :S

Gjorde pones igår åt nu en med smör och ost men man blir så mätt hur mycket proteiner och kollisar kan man räkna i den ,, jag hade ca 2dl pofiber i,  och den hade väl ca 12gram kol per 100gram, och 1dl var 17gram
    så jag fick det till 2,4kollisar per dl och 4,8kollisar i satsen det blev 9 bullar så det blir väl 0,53kollisar per bulle
    håller ni med?
    jag kanske inte ska vara så petig,, men har ni svar för mormors så blir jag jätteglad :)

• sevila

Hej allihopa,, jag har inte alltid tid att hänga med här men såfort jag får tid så läser jag igenom allt och försöker skriva lite,, jättehärligt och hänga med här,

Jag vet inte om ngn av er kommer ihåg att jag berättade att jag gärna vill bli gravid,,

jag har bm nästa onsdag men får hålla tummarna inte för att jag har ngn symptom diekt Rynkar på näsan

men idag kämmer jag mig ganska uppsvälld och förfärligt godissugen,, så att det skrämmer mig Obestämd

Vad ska jag göra  jag vill inte falla tillbaka och de andra dagarna blev jag jättemätt jättefort men idag är jag hungrig hela tiden och ändå ätit Gråter

• sevila
    helene306 skrev 2011-03-03 14:23:32 följande:
    Jag har också dagar som jag är konstant hungrig fast jag ätit bra. Det är bara att lyssna på kroppen och äta! Man behöver inte ha symtom trots att man är gravid. Med barn nr 2 fortsatte mina bröst att ömma (det brukar släppa en vecka-några dagar innan mens). Jag misstänkte men ville inte hoppas och se, visst var jag gravid, 14 månader senare Håller en tumme för dig!

Ta lite mörk choklad, ost och smör, oliver, gurka med Brieost. Eller gör som jag när jag är sugen: drick ½ dl mjölk med grädde. Det får mitt godissug att släppa.
    Aha,, Tack så hjärtligt Glad

Jag hoppas jättemycket,, som sagt bm nästa onsdag berättar hur det går :)
    Men jag stormtrivs med lchf, hoppas vågen visar detsamma :)
  • sevila

Ekorfamiljen

jag kollade upp ingredienserna till din pannkaksrecept och fick det till 6,2kolhydrater, 74,2 fette och 26,7 protein tycker du det verkar stämma? jag tyckte den lät jättegod,,
     men jag skulle vilja veta hur många pankakor får du ut av den smeten?

• sevila

Tack Ekorrfamiljen:)
    hmm vad bra blir det alltså på ungefär 15 så innebär det att en innehåller enbart 0,41 kolhydrater :D
    Gud va lite o bra det ska jag absolut göra ikväll ;)

• sevila

Hej hej Allihopa
    Det var ett tag jag skrev sist men nu har jag en stor förviring,,
    Jag började svältbanta sen 9 feb men övergick till lchf för ca 2 veckor sen och det är mitt bästa val någonsin
    och sen dess har jag gått ner från 84,6 till 79,0 jag är enormt stolt,,

jag vet inte om ngn av er kommer ihåg att jag har berättat att jag sen i november har försökt bli gravid
    men det har ej funkat,, så i Onsdags hade jag BIM men fick aldrig mensen och idag har jag fortfarande ej fått den men igår tog jag ett test som visade negativt :S
    Min mens brukar aldrig vara sen men ibland kommir ngn dag för tidigt, vi får väl avvakta men visar det sig trots allt att jag är gravid så tror jag absolut att det är tack vare LCHF

Dock så när jag vägde mig i Måndags så visade vågen 79,0 men idag visade den 79,4 :(
    men det kanske hat betydelse att jag känner mig jättesvullen,, är lite förstoppad :S och dricker enormt mycket jag får inte nog med vatten,,

Av alla era erfarenheter vad tror ni?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**