Inlägg från: Ellen Botilda |Visa alla inlägg
  • Ellen Botilda

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ellen Botilda skrev 2011-03-04 14:11:47 följande:
    Jag skulle fortfarande kalla det mer unket leverpastejigt än metalligt, men det gör väl det samma egentligt , hehe!

Konstigt att det kommer först nu oavsett, jag har ju varit i ketos i snart ett halvår!
    ..men nu när jag tänker på det så stramade jag ju åt kolisarna ännu mer för några dagar sen ( och behöver nu inget måltidsinsulin!).. så det är säkert därför!
  • Ellen Botilda
    Asereht skrev 2011-03-04 14:14:26 följande:
    Jag har ingen aning om huruvida jag är i ketos eller inte, jag har heller aldrig amminiaksmak/acetonsmak eller metallsmak i munnen men ned i vikt har jag ju gått så jag antar att jag förbrännt/förbränner.
    Det skulle inte jag heller ha om det inte var dibetesen jag dras med och då kollar man sånt rätt ofta.

Så länge du går ner i vikt är  väl ketosens vara eller icke vara  inget du behöver undra över. Heja vad du kan!
  • Ellen Botilda
    Chockocola skrev 2011-03-04 14:21:01 följande:
    Hej. Var på läkarundersökning nyss och hade 15 i socker. Hon tyckte det var förhögt och rekomenderade just denna LCHF dieten. Stor förändring, känner jag...... Någon annan som har diabetes eller på väg att få, som kört denna dieten?
    Jag är som sagt diabetiker och har ätit LCHF i ca 6 månader nu. Det går oroväckande lätt och bra.. men blodsocker 15?! Du borde vara inlagd och få medecin!
  • Ellen Botilda
    Ellen Botilda skrev 2011-03-04 14:24:03 följande:
    Jag är som sagt diabetiker och har ätit LCHF i ca 6 månader nu. Det går oroväckande lätt och bra.. men blodsocker 15?! Du borde vara inlagd och få medecin!
    Eller är du konstaterad diabetiker sen innan då kanske?..hehe.. då är det ju en annan femma
  • Ellen Botilda
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 14:41:32 följande:
    min pappa hade 28....han fick sprutor.
    Jag hade 17 när jag blev diagnostiserad och då blev jag inlagd för insulininställning och utbildning...
    Det var 10 år sen och nu, på LCHF, behöver jag inte måltidsinsulinet ( och jag tog stooora doser förr) och det är så himmla skönt så det går knappt att beskriva!
  • Ellen Botilda

Pones utan fiberhusk..vad tror ni? Funkar det?

Idag ska jag exprimentbaka inför min födelsedag och jag har inte fått tag på den jädrans husken än.

• Ellen Botilda

Det där "lösfettet" som kommer upp här då och då brukar för min del betyda viktnedgång.Min kropp blir lösare inte särskilt snygg innan den stramar upp sig och jag känner mej superhet igen. Hoppas det är samma för er andra!

• Ellen Botilda
    Kaya skrev 2011-04-14 12:30:50 följande:
    Hoppas du inte tar illa upp men... jag älskar dig!

K
    Hur skulle man kunna ta illa upp av lite kärlek ?Glad
  • Ellen Botilda
    solrosen81 skrev 2011-04-15 12:10:55 följande:

Hej tjejer!

Nu har jag läst er tråd i ca 3 veckor men har inte tagit mig för att skriva förän nu. Lika länge har jag ätit enligt LCHF. För drygt ett år sedan gick jag ner 15kg med cambridge. Jag har haft svårt att släppa pulvret då jag varit rädd för att gå upp i vikt men nu fick det räcka. Jag gick på GI efter jag fick mitt första barn för snart 5 år sedan så jag är bra insatt i hur man äter kolhydratfattigt. Sen äter även min syster LCHF så hon har tjatat på mig ett tag nu.

Jag mår fantastikt bra med denna kosten då jag är hemskt sockerberoende. Men jag går inte ner något så jag funderar på om det är något jag ändå gör fel. Ena dagen har jag gått ner några hekto och nästa upp några.
    Jag vill ner ca 7kg till.

För ett par dagar sedan började jag skriva in min mat på matdagboken för att får lite koll på vad jag får i mig. Det enda jag inte lagt in är min frukostmacka (sesambröd).

Igår tex låg jag på 146gram fett 80gram protein och 15gram kolhydrater. Jag kom upp i 1671kcal då
    Dagen innan var det 161, 90, 19. Det kanske är för mycket??

Jucea du verkar ju vara experten här inne Kan du hjälpa mig?

Det tog 3 månader innan jag gick ner nått märkbart, men då så rasslade det till rejält istället! Sen tog det tre till innan nästa större ras, så jag tror du måste vara lite mer tålmodig. Släng ut vågen och känn efter hur du mår istället, är mitt tips!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**