**Den stora feta LCHF-tråden**
FORTFARANDE mätt efter lunchen, åt vid 13-13.30 tiden. Jag har ju lövbiff i kylen som jag måste ta reda på idag... Hmm, får väl steka upp dem och se om jag blir sugen annars får jag väl spara till frukost imorgon.
FORTFARANDE mätt efter lunchen, åt vid 13-13.30 tiden. Jag har ju lövbiff i kylen som jag måste ta reda på idag... Hmm, får väl steka upp dem och se om jag blir sugen annars får jag väl spara till frukost imorgon.
På tisdag är det fetttisdag och jag har värsta beslutsångesten! Jag har lovat mig själv att jag ska få äta en semla då men börjar tvivla på att det är värt det. Kommer det verkligen vara så gott som jag inbillar mig?? Jag blir väldigt lätt triggad och risken är att jag frossar loss totalt...
Jag jobbar på ett konditori/bageri så självbehärskningen måste vara på topp! När jag började i november tappade jag kontrollen totalt och gick upp de 6kg jag hade lyckats gå ner
Nu har jag återigen tappat dessa kg och vill fortsätta att gå ner men känner att om jag inte tillåter mig själv NÅGOT så blir jag fixerad vid det istället.
Så hur gör man? Äter och riskerar frosseri? Eller låter bli och riskerar frosseri pga att jag inte kan släppa tanken?
Mmm, äter lövbiffen jag gjorde iordning igår.
Stekte strimlad lövbiff, champinjoner och lök, blandade i CF, grädde, vitlökspeppar och ett par tsk dijonsenap och lät det koka ihop. Äter det med några blad romansallad och en näve körsbärstomater.
Mycket gott!
Har Pones i ugnen. Halva satsen enligt recept och utplattade till tekakor, andra halvan blandat med kardemumma och sukrin (hittade sukrin på hälsokosten idag, aldrig använt det förr) och rullade till bullar. Förhoppningsvis ska de gå att använda till semlor
Hallsberg, inte så långt bort
Nu ska jag lägga mig och läsa lite i matrevolutionen, borde sova (börjar kl.4 imorgon) men ett litet kapitel hinner jag nog med
Ikväll fick jag sådant där sjukligt sug efter något sött, så som jag brukar ha varje kväll (men det har faktiskt varit förvånansvärt mycket bättre de här första LCHF-dagarna), men istället för att leta reda på dotterns lördagsgodisrester som jag brukar, tog jag mig ett sesamknäckebröd (seriöst, ni MÅSTE prova dem, de är gudomliga!) med smör och massa gräddost, och sen körde jag ett träningspass för att få bort tankarna. Fy fasen vad stolt jag är över mig själv! Nu ska jag lägga mig i sängen med en bok och riktigt njuta av den stolthet och glädje jag känner just nu. Godnatt!
Nu ska jag åka och lämna blod för första gången. Är det nån av er som är blodgivare? Har de isf kommenterat dieten nån gång?