• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

En vecka med LCHF har passerat och vågen visade på -2,7 kg idag. Bra MEN...
    När jag vägde in mig för en vecka sedan så vägde jag nog lite mer än jag brukar för jag hade ätit både pizza och hamburgare dagen innan, annars hade det nog inte blivit så mkt minus på en vecka.

Jag gick ner allt de tre första dagarna, sen har jag stått stilla. Förstår inte riktigt varför, men det kanske är så att det går lite fram och tillbaka? Har inte gjort ngr avsteg. Det enda jag förändrat från de första dagarna är att jag INTE äter yoghurt till frukost, utan ägg istället vilket ska vara bättre.
    Har gått ordentligta, snabba promenader på dryga 5 km flera gånger också.   

• standby

astro - tack för din kommentar! Ska ge detta minst en månad och utvärdera sen. Ska också försöka hålla mig från vågen ett tag ha ha.

• standby

Provade att skriva in i matdagbok igår. Sjukt drygt med sånt tycker jag men ville kolla hur mkt kh jag hamnade på.
    MEN blev ju bara stressad av siffrorna där. Kh låg bra så det är ok men det fokuseras ju så mkt på kaloriräkning på matdagbok.
    Nu är jag kanske trög som inte har fattat men är det så att man även som LCHF:are ska hålla sig inom "kalorinormen"?

• standby

Jag testade med Nitristix idag och fick utslag. Dock fick jag inte den starkaste färgen, utan den i mitten. Är det ok eller ska man verkligen sträva efter att ha den starkaste färgen = mest ketoner?
    Antar att jag i så fall måste dra ner ännu mer på kh, det går men tycker det blir svårare med mat utan cf, keso, grädde osv. 

• standby
    Ellaria skrev 2012-01-10 21:24:53 följande:
    Är det sån när man står på tårna och underarmarna? Hur länge ska man göra det och hur många gånger ungefär?

Det stämmer bra det.
    Man kan även, om man som jag inte är så stark, köra på knäna och underarmarna i början.
    Jag kör 1 minut x 3.  
  • standby

Firar mitt första delmål idag! Jippie! Ner 3,8 på 9 dagar. Nu är det "bara" dryga 14 kg kvar till mål Tungan ute.
    Glad är jag iaf att vara under 80 kg för det var jag inte på hela 2011, gravid då och gick inte ner så mkt som önskat efter förlossning.

Tycker det funkar riktigt bra med ätandet. Jag har dock gått tillbaka till att äta yoghurt (Grekisk från LIDL, mindre kh än i Turkisk) och nötter på morgonen, en knäckeskiva med Bregott och ost. Det funkar bättre för mig än ägg. Är det riktigt illa att köra sån frukost?    

• standby
    FiaFunderar skrev 2012-01-15 17:36:41 följande:
    Vad har ni för åsikter om det nya "viktpillret" som de gör reklam för på tv?

Glucosanol

Bra mkt billigare, och bättre för kroppen, att låta bli att stoppa i sig kolhydraterna istället för att köpa dyra piller för att blockera dem. Cool
  • standby

monsterhummer - det är så olika, jag har inte märkt av ngr besvär alls, har bara mått bättre än vanligt. Brukar ha ont i huvudet ofta men har bara behövt ta tabletter 1 gång nu på mer än 2 veckor.

• standby

Loreena - varför ej kokosfett på fastande mage? Är det dumt? Undrar för jag brukar alltid ta en mugg te med det i det första jag gör på morgonen.

jajja81 - recept tack :) Om du orkar lägga in. Dina bröd såg jätteformat ut. Jag har bara testat Oopsies och Pones.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**