**Den stora feta LCHF-tråden**
20 gram per dag brukar man ju använda som nåt sorts normalläge! men alla vill inte äta så strikt. Sedan beror det på som nån sa vad ditt mål med lchf är!
Det du har gjort (om jag får gissa) tror jag är att du har gått på 5/100 regeln, och sen mest bara kört på? För även om du köper produkter med bara 5 gram i, så kommer du ju ganska lätt upp i 20 gram. Det handlar om att balansera sin mat, och ju färre kolhydrater desto bättre, i produkterna alltså! Det kan vara lite farligt att bara tänka att man äter godkända livsmedel, utan att se över sitt totala intag av kolhydrater.
Att äta för mycket kolhydrater vid en och samma måltid, speciellt på fastande mage!!, är inte heller speciellt bra! Så din frukost skulle jag arbeta om eller ta bort! Ingredienserna är tillåtna, men maträtten skulle jag inte säga är tillåten på strikt lchf (20 gram). Iaf inte som frukost eller som måltid. halvera mängden och ät det som efterrätt istället isåfall!
Blomkål är bra, men det väger en del. När jag har ätit strikt så har jag fått hålla nere mängden på såna produkter, och har ätit mest sallad, sparris, gurka och squash. Men självklart måste man inte äta så strikt!
Hoppas det var några användbara tips!
Är frukosten ok om jag tar bort hallonen? De står ju ändå för en ganska stor det av kolhydraterna. Vad ska man annars äta?! Suck!