ofrivilligbonusmamma skrev 2011-06-14 09:26:43 följande:
Snälla tjejer, hjälp mig!

Sedan mitt avsteg för några veckor sedan har jag inte riktigt kunnat hitta tillbaka..
Och inte nog med det så är psyket just nu inte det bästa (typ åt helvete) vilket gör att självdiciplinen och viljan är typ.. bortblåst.
Har så mycket tankar i huvet att jag inte riktigt orkar tänka på det här med maten också ..
Men jag kan inte fortsätta att svulla kolhydrater för hetsätningen sätter igång, och sockermissbruket blommar också upp. Köpte ett halvt kilo naturgodis igår och idag är det slut, bara en sån sak.. När jag kom hem från affären tryckte jag i mig det, även fast suget försvann efter några bitar och jag verkligen kände mig mätt så tryckte jag likt fan i mig en till näve, och en till. Jag kunde inte sluta!
Tänk på hur mycket bättre du mår både fysiskt och psykiskt om du bara håller ut!
Se till att det är riktigt lätt också. Fyll kyl och skafferi med "bara att ta"-grejer, hårdkokta ägg, tonfisk, makrill, rökt fläsk eller vad du nu gillar.
Ta mineraltillskott så att du säkerställer att du får i dig tillräckligt med krom.
Gå inte in i en affär eller kiosk hungrig.
Lyckas du bara dumpa sockret så kommer allt annat att te sig klarare också, det vet du ju. Går det inte på annat sätt så ta en ledig dag, stanna i sängen och börja med massor av grönt te, följ upp med riktigt ordentligt fet mat så du får en bra brygga in i "rätt" mat.
Unna dig att inte vara ett sockeroffer!
Kram!