• Frajda 80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Shape up ska jag prova idag... jag använder matdagboken.se men känner att det är enklare med en app.

Trolla: Ost räknas inte. All fet ost är OK. 

• Frajda 80
    Gladskit skrev 2012-02-16 09:07:15 följande:
    Det är ett tillstånd du försätter kroppen i som får den att använda fett som bränsle istället för kolhydrater. Det ÄR inte farligt men jag känner inte att jag behöver vara så strikt längre. Och tillåter man sig att äta mer kolhydrater så faller man liksom ur ketosen.

lchfklubben.se/healthandscience/svar-pa-lasar...
    Ahaa, tack.

:)
  • Frajda 80

Någon som vet vad man kan käka för mat på en indisk restaurang... vi ska nämligen på en ny restaurang här i Västerås som heter Laxmi? 

• Frajda 80
    mimsan01 skrev 2012-02-22 11:18:45 följande:
    Jag skulle iaf unvika ris och naan-bröd!
    Kyckling eller lamm borde väl vara ok. Fråga vad de har för något i såsen.
    Annars är väl såser baserade på typ kokosmjölk och så helt ok att äta ut LCHF-synpunkt.    
    Hmm, jaa det låter klokt... synd bara att naan-bröd är så gott.
  • Frajda 80

Så nu kör jag igen... börjar idag.
    Start mina sista hembakta rågbröd med valnötter.
    Sen ägg och till lunch är det köttfärslimpa med harico verts och gräddsås.

Nu ska de sista 9 kg bort... då har jag kommit till mitt första mål.

• Frajda 80

Kan någon igen säga vad Fakir är?
    Är det få man äter typ 0 kolhydrater? 

• Frajda 80
    Boost skrev 2012-05-14 10:10:18 följande:
    Hittade en bra pdf fil om Fakir.

dl.dropbox.com/u/54402126/Allt%20om%20Fakir.p...

Ska äta äggsmör alldeles snart.
    Till middag blir det fisk och ?? Haha, fisk och en smörklick kanske Tungan ute
    Fasen vad jag kommer tröttna fort på detta ;)     
    Åh tacka alla!

Jag får se om det är något för mig, men jag börjar med vanlig strikt LCHF. 
  • Frajda 80

Jag brukar försöka att inte köpa produkter som innehåller mer än 5g/100g kolhydrater oavsett hur mycket jag äter utav det.

Jag har nu avklarat min första vecka på min andra LCHF tur och vågen visade -2,5 kg... och jaa en hel del är vatten men det är en sporre att vågen visar - på vikten i alla fall.

• Frajda 80

BMI is crap.... det funkar inte alls på mig. När jag var smal och hade XS i byxor och S i tröja hade jag BMI 24,5 och det fanns inte en möjlighet till att jag kunde bli smalare för då hade jag sett sjuk ut.

Självklart använder jag fortfarande BMI som något typ av mål, men mitt mål faller inte inom ramen för godkänt.

Högsta BMI: 35,5
    Nuvarande BMI: 31,2
    Mål BMI: 27,0

Tyvärr stod jag helt still denna vecka... hade exakt samma vikt som förra måndagen... vet inte om det kan bero på mensen eller ej, men jag har inte fuskat.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**