**Den stora feta LCHF-tråden**
Vi brukar steka ost som vi har panerat i ägg och mandelmjöl. Förr var maken en ostfriterare av rang, men han tycker det funkar lika bra så här.
Vi brukar steka ost som vi har panerat i ägg och mandelmjöl. Förr var maken en ostfriterare av rang, men han tycker det funkar lika bra så här.
Hrm... det skulle ju vara "Vad ska ni äta ikväll" som jag citerade.
Egen pasta, helt suveränt gott! :)
Nej, LCHF är ingen quick fix. För mig har maten haft den trevliga bieffekten att jag inte bryr mig lika mycket om viktnedgången längre. Jag vill gå ner, men det är ok om det tar tid eftersom jag mår så mycket bättre. Tidigare metoder har jag lidit mig igenom, och då har det varit viktigt med snabb, snabb viktnedgång, annars var det inte värt det.
Har ni märkt av ett ojämnt energibehov? För det mesta tar jag en kopp kaffe och står mig till 12 och sen kvällsmat på det, men nu är jag vrålhungrig och har redan ätit två gånger. Visserligen ska jag ha mens snart, men ska det verkligen vara så stor skillnad?
Det låter bra.
Ja, utlandssemestrar lär inte vara det lättaste, själv krånglar jag till det ytterligare genom att vara veg också. Jag får nog stanna i Sverige.
Risken med att bli mätt på lite mat är att man inte får i sig alla näringsämnen, men det kanske också går att kolla upp i appen.