• So Cal

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-05-29 11:52:13 följande:
    Är det någon som har ett bra tips på motsvarighet till grädde? DVS kunna vispas, och kunna göra gratänger och typ mos med?
    Soja- och havregrädde? 
  • So Cal
    stjierna skrev 2012-05-29 11:58:57 följande:
    Innehåller 10 respektive 17 KH/100 gr.. och den som var vispbar innehåller socker till förbannelse :P

deras naturella mjölk (soja) är okej och naturell yoghurt (soja) också, och matlagningsgrädde (havre) är också ok - men inte vispbar. ;) högra krav jag har ;) 
    Haha, då blev det knepigt.
  • So Cal
    Sofiiem skrev 2012-05-29 15:44:13 följande:
    Eh, det var inget! Sambon åkte iväg nu och handlar sukrin :P
    Här ska göras glass i stora lass!!! 
    Åh, glass är nog den bästa lchf-sötsaken då man bara behöver byta ut sockret. Och så smakar det precis som "riktig" glass, ingen det-här-var-det-bästa-vi-kunde-hitta-på-variant.
  • So Cal

Och ÄNTLIGEN. Efter en hel del småätande som ledde till att jag slutade gå ner i vikt, en veckas VLCD där jag gick ner några kilo (som jag gick upp direkt efteråt, SÅKLART) så har jag sen i måndags tagit tag i det här igen med lite mer struktur på ätandet och gått ner ett halvt kilo sen dess. Så nu rullar vi neråt igen!

• So Cal

Jag kissar jättemycket, men det beror nog på att jag dricker kopiösa mängder vatten nu för tiden.

• So Cal

Angående småätandet, på kvällen framför tv:n när jag känner mig sugen på något gör jag en enorm kopp te (med stevia i) så håller jag händerna och munnen sysselsatt ett tag haha.

• So Cal
    ollebulle86 skrev 2012-05-31 12:56:14 följande:
    Ska nog prova mej på att göra ett bröd sen, börjar tröttna på att äta ägg och makrill till frukost (inte samtidigt ).
    Någon med bra frukosttips? Inte för avancerat helst
    Har ätit jordgubbar med vispad grädde nån gång, det var jäkligt gott funkar även om man vill ha nån typ av efterrätt nån gång.
    Jag äter oopsies med smör och ost men ska prova det där pumpafröbrödet i helgen :)
  • So Cal
    spökplumpen skrev 2012-05-31 15:56:39 följande:
    Oki, det blir att åka och handla idag med hör jag. En annan fråga, vad bakar man bäst med mandelmjöl?
    Jag gjorde en förbannat god mjuk pepparkaka typ, men i praktiken borde det gå att byta ut pepparkakskryddorna mot citron/vanilj/kakao. Helt underbar var den och den smakade verkligen "riktig" kaka.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**