**Den stora feta LCHF-tråden**
Hur vet man att man är i ketos?
Hur vet man att man är i ketos?
Vart köper man såna stickor då? Frågade faktiskt på sjukhuset om det fanns då min dotter är i ketos, så att jag kan hålla koll hemma så att hon får i sig det hon behöver, men dom sa att det inte fanns. ( nu är hennes prover dock bra igen och hon äter som hon ska!! )
Men om dom sista kilona sitter som berg kanske det inte är meningen att dom ska bort? :-\ Tänker att kroppen har ju en må-bra-vikt och så är det ju bara... om man fokuserar mindre på antal kilon man väger och mer på hur man mår så räcker väl det? Jag går gärna ner 5-10 kg men äger inte ens en våg. Det handlar ju om hur man mår, inte vad vågen visar.
Jag har varit väldigt smal och vältränad, vägde då 47kg till mina 160 cm, men inte var jag lyckligare för det. Jag var ändå inte nöjd för jag va inte psykisktnöjd med mig själv. Jag vet att för mig har siffrorna på vågen inget att göra med med hur jag mår. Men alla är olika...
Bakar oopsies för första gången. Jättenyfiken. Hur förvarar man dom och hur länge håller dom sig?
Nu finns måtten efter en vecka på LCHF uppe på min blogg! Jag är nöjd!!
Visst kan jag äta pizza om jag skrapar bort all fyllning från brödet? Vi brukar alltid äta pizza på fredagen runt lön. Tänkte köpa en med oxfilé och en massa annat gott och beasås till... det går väl?
Jag ska på en herrgård idag o äta "afternoon tea"... det finns typ inget kolhydratfritt. Kanske nån ost typ... för 175:-... ovärt eller hur!
Nu äter ju inte jag LCHF för viktminskning främst, utan för att se om min fibromyalgi blir bättre.. så vad "händer" om jag tar någonting med kollisar? Inte bulle eller wienerbröd då, utan kanske en scones med massa ost och smör på..
Visst var det så att man kunde dricka kaffe med grädde även om man fastar? Min granne vill prova (efter 3 veckor med lchf)