• Folk

**Den stora feta LCHF-tråden**

Faile skrev 2012-04-29 21:36:18 följande:

Jag håller med om felaktigheterna men samtidigt inte om att dra in. Jag var superhungrig i början och åt massor, så jag förstår hur hon känner sig.

Mitt tips är samma som ovan, skippa youghurten, tomatsoppan och hallonen. Förvisso är det relativt ok inom lchf, men förhindrar lätt viktnedgång. 
    Däremot tycker jag du ska äta när du blir hungrig, även om det är 8 ggr per dag.

Tips på bättre mellis osv är ölkorv, ägg i alla dess former, lchf-knäcke som du bakar lätt, kokosfett i te eller kaffe, ostsstänger/babybel, avocado, makrillburk osv.

Om du ser till att alltid ha texölkorv, makrillburkar och/eller färdigbakat lchf-knäcke så klarar du dig långt på det. Bara att stoppa i sig när man blir sugen. Grädde med bär som något extra, men inte i den dagliga lchf:en.

Recept på lchf-knäcke,
    3 dl torrvaror ( jag har 1 dl kokosflingor, 1dl mandelmjöl och 1dl linfrön )
    3 ägg
    rör ihop med en gaffel och bred ut smeten över en bakplåt, salta.
    15 min i 175 grader och därefter 1 timme i 50 grader.

Tusen tack för receptet. Öl-korv är en bra ide. Har hittat en som jag äääälskar! Den är så god!! Lidel.
    Avokado gillar jag också....makrill är väl ingen favorit men jag antar tonfiska och majonäs funkar lika bra.

Ska testa ditt knäcke!!! SKa handla mandelmjöl imorgon.....eller förresten...man kanske kan mala eget....

• Folk

Tog en tugga av en banan igår efter nästan 3veckor på lchf. Kändes som att ta en msk strösocker i munnen Så sött!!!!!!!!!!

• Folk

Måste bara fråga varför alla recept är så försiktiga med fiberhuak? Det står alltid typ "1 msk eller mindre" . Det är ju 0 kolingar eller? Är det smaken av huset man inte vill ha eller?

• Folk
    Allrona skrev 2012-05-10 19:18:16 följande:
    Folk - för att fiberhusk suger åt sig väldigt mycket vätska. Det sväller efter en stund och har man för mycket blir det ingen smet utan mer en tjock geleig massa.

Aha då förstår jag! Tack för svaret!
  • Folk

Jag har ätit lchf i snart 7veckor. Första 3 veckorna gick jag ner 4 kg. Sen gick jag upp 1 kg och har legat på 61kg i 4 veckor nu!! så deppad, känner ju bara att man vill ge upp!!! Kroppen totalvägrar gå ner ett enda gram till!! På pojkvännen bara rasar kilona vilket är bra men hur är det möjligt? Han äter otroligt mycket mejeriprodukter medan jag håller mig till 2 dl per dag av turkisk y och grädde. Fakir funkar inte för mig,blir helt seg i huvudet! Man måste ju orka jobba liksom....

• Folk

Nja, svartvikt var 64 och målvikt 55-56 kg så halvvägs kan man väl säga. Äter varierat tycker jag. Min egen teori är att dra ner på fettet meniga vet att jag kommer bli hungrig då och då kommer det slinka ner en massa icke-lchfsaker. Mitt enda "fusk" på 7 veckor är 1glas vin och typ 4bitar choklad. Fördelat på nästan 50dagar är det försumbart tycker jag!!!!!

• Folk

Hej Jag har en fråga: finns det någon som stått still i vikt i flera veckor för att sedan plötsligt börja gå ner igen?! Jag börjar tvivla på detta. Gick ner4 kg ganska omgående men ha nu stått stilla i 7 veckor. Äter helt enligt LCHF och har fuskat med sammanlagt 1 glas vin och 4 chokladbitar totalt under dessa 7 veckor. Jag bara undrar lixom......

• Folk

Kan någon kommentera detta. Gått ner från 64 till 60 kg de första veckorna sen stått still i 7 veckor. Idag bestämde jag mig för att göra något. Började powerwalka 3 x 1h per vecka och idag cyklade jag 1,5 mil. Samt rask promenad 30 min. Frukost: fröknäcke, ost, smör, 1 ägg, pyttelite kaviar typ 1 tsk, te. Lunch: laxkotlett med nån majonäsig sås, broccoli, blomkål, sallad (åt ute) Middag: fläskfilegryta m grönsaker, gräddig sås, smörstekt sparris. Kväll: 0,5 dl grädde, 3 hallon. Sen hungrig ändå!!!! tog lite turkisk yoghurt med frömusli. Får väl vara glad att jag höll mig till lchf...har fuskat med 1 (ETT) glas vin och 4 rutor choklad under alla dessa veckor...känns som att alla andra håller sig mätta i 8 h på en tsk kokosfett eller en sparris...varför går jag inte ner??

• Folk

Tack för era svar!! Jag kan inte plocka bort alla mejeriprodukter men kanske minska. Skulle aldrig fungera i huvudet om jag skippade alla mejerier.... Standby: jag kanske borde testa äta mindre och oftare.... Hoppas oxå att motionen ska göra sitt....

• Folk

Suck vilken misslyckad dag!!!!! Ska ha mens och har ätit lika mycket mat som jagbrukar äta på 2 dagar... Frukost 1 lchf-fralla Smör Ost Lunch Laxfilé Coleslaw Mellanmål 1 stor bit brie Mellanmål igen!!! 1dl yoghurt + 1 dl CF nötmusli Middag Kött 4 tjocka skivor fläskfilé Blomkålsmos m grädde och smör En stor klick CF 80 gram mandlar 4 rutor 86% choklad Rena rama frosseriet för att vara mig.....1,5 kg plus på vågen. Vill bara ge upp!!!! Lyckades hålla mig till lchfsaker....MEN ÄNDÅ!!!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**