• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Majlo skrev 2011-03-29 13:33:31 följande:
    Nu får ni ge er.......

Idag fyller jag år och ska banne mig ta en bit chokladtårta....... 
    Grattis! Hoppas det smakar så gott som du vill!
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    bubblan79 skrev 2011-03-29 17:45:28 följande:
    men gud alla tar väl ansvar för sina egna liv. Jucea är väl ingen gud som alla ska buga för.. man har väl eget ansvar eller.. jesus!
    att ni kan med att lägga andras liv i hennes händer.. låter ju helsjukt att hon skulle ha ansvar .. detta är familjeliv hallå!
    Är Jucea inte Gud?? *sätter baconet i halsen*

• Faile
    bubblan79 skrev 2011-03-29 19:01:26 följande:
    haha schhhhh! inte högt så alla hör.. försöker ju avleda...
    Förlåt, men jag tyckte helt plötsligt det lät så jobbigt att man ska behöva tänka själv och ta eget ansvar och annat jobbigt. Jag kliver upp på morgonen, räcker inte det

Vad har ni ätit allihop idag? Måste ha lite inspiration till imorgon känner jag.
  • Faile
    bubblan79 skrev 2011-03-29 19:03:45 följande:
    ja just det det är så det går till
    ja fy satan jucea det är ditt fel att jag gått upp 5 kilo för jag inte visste att jag skulle fortsatt med lchf.. råkade få i mig ett par flaskor rött vin för mycket Skål

nej JUCEA stanna kvar här... klart du inte ska öppna en annan tråd för att nån inte har nåt annat i sitt liv att göra förutom att hacka på folk..
    och visst är det klart hon ska stanna här. Finns väl ingen som ens kommer i närheten av att vara hjälpsam i denna tråden faktiskt.
  • Faile
    jeng skrev 2011-03-29 19:31:26 följande:
    har haft en riktigt dålig dag hittills idag. en vän har tyvärr förlorat kampen mot cancern idag! men när jag kom in här nu så fick jag ett leende på läpparna för första gången på hela dagen! gud vad ni är gulliga!  
    Usch vad jobbigt, men skönt att du förstår att du faktiskt är uppskattad här {#emotions_dlg.flower}
  • Faile
    bubblan79 skrev 2011-03-29 19:45:45 följande:
    var upprörd men skrattar helt hysteriskt helt plötsligt, de blev ju mycket roligare nu när man slipper ta eget ansvar ja....

middag
    fiskgratäng.... fiskblock, CF, dill, salt o peppar i ugn 30 minuter 220 grader
    blomkålsmos... koktblomkål mosat med smör salt o peppar och spädd med grädde till bra konsistens

lunch
    broccoligratäng med knaperstekt bacon
    Otroligt gott, men det åt vi igår
  • Faile
    Kavat skrev 2011-03-29 20:43:44 följande:
    Ta på "visa endast" Riskiflickan och läs en gång till.

Jag upplevde inte att hon hoppade på henne på något sätt. Däremot så skrev ju Jucea saker som inte var "korrekta" enligt Lchf. Det är ju inte Jucea hon försöker "sätta dit". Det är ju att förklara hur det är för en sådan nybörjade som jag till exempel. Alla gör väl som de vill, men Riski har ju faktiskt lyckats gå ner massor med Lchf och är väldigt påläst så hon försöker ju bara hjälpa. Jag tolkar det som att Riski försöker ju förklara och ge råd och tipsa Jucea om lösningar och att det kanske finns "bättre" saker att ta till en "bars".

Hon har inte gjort några sådana uttalanden alls som du skriver. Inte vad jag hittar i denna tråd i alla fall.

Hoppas ni alla får en trevlig kväll! Här är det kaffedags = no carbs!
    På ett sätt håller jag med dig. Riskiflickan är dessutom aktiv i tråden annars också och har rätt att säga sin mening precis som alla vi andra.

Det jag kan tycka är att det var lite väl anklagande och kanske hårt formulerat, både från dig och henne.
    Att man blandar in andra dieter är inte alls konstigt i mitt tyckte, speciellt inte när allt är low carb. Grundidéen är ju fortfarande vara lchf även om man får tips och idéer från andra, närbesläktade dieter.
    Tråden handlar ju inte bara om lchf heller, ibland diskuteras jobb och barn, så varför inte andra dieter/ickedieter emellanåt?!

Det som däremot stör mig rejält är att komma in endast för att klaga på Jucea, vilket en annan gjorde.
    Att bara komma in i en tråd för att klaga på vad någon annan skriver ( en av de mest hjälpsamma mot nykomlingar dessutom ), utan att ha tillfört en endaste liten jäkla rad  själv är ju bara pinsamt.
    Eller som en annan som redan säger sig ha lämnat tråden och sen bara hoppar in för att återigen klaga på samma person som sist.
    Då känns det bara som man är ute efter att tjafsa.

Men som sagt håller jag med, riskiflickan har fått oförskyllt mycket skäll precis som Jucea har fått mer än sin beskärda del.

Så, nu tar vi ett djupt andetag och sjunger "we shall overcome" allihop Cool
  • Faile
    Linda1976 skrev 2011-03-29 20:51:29 följande:
    Oskyldig Skulle det slutas tjaffsa eller? *visslar* 

Nu får ni ett mattips istället. Kycklingburgare med bacon i. Hemmalen kycklingfilé och rätt mycket bacon. Till detta förtärde jag några körsbärstomater, ett par skivor rödlök och en delikat sås på majjo, cf, senap och sambal oelek. Yummi!
    F´låt, hade redan hunnit trycka på postaknappen Skäms

Men det låter jättegott och jag slutar älta NU
  • Faile
    nyproduktionen skrev 2011-03-29 20:54:04 följande:
    Får jag ansluta mig till tråden, har gått in för det här sedan igår och skulle kännas skönt med folk som pratar samma språk . Jag har varit VV tidigare så ni kan ju tänka er hur bakvänt detta är
    Välkommen!
    Det är skitläskigt att äta fett i början, men man vänjer sig
    Allvarligt talat, jag tyckte faktiskt det var jättejobbigt första 2-3 veckorna eftersom det sitter så i ryggmärgen att fett inte är bra. Kändes som jag syndade varje gång jag åt nåt.
    Ett tips är att läsa lite på kostdoktorn.se för att komma över fetttröskeln, om du inte redan gjort det dvs
  • Faile

Angående detta med järntillskott.

Jag hade förut järnbrist och fick medicin för det. Sen har jag fortsatt ta tillskott vid mens varje månad eftersom jag blöder så mycket. Det borde väl vara ok nu med, även om man egentligen inte ska äta järn när man äter lchf?

Vet att ni inte är läkare men ni är bra på att spekulera

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**