**Den stora feta LCHF-tråden**
Det var möjligen inte så att din vän hette Linda förresten? Har nämligen själv följt en blogg av Linda och hon avled i cancer idag

Äntligen har jag kommit bort från platån.
Först gick jag ner kilot jag gått ut precis innan mens, och idag ytterligare ett kilo.
Då har jag gått ner totalt 9 kilo och 7 med lchf ( på ca 10 veckor ).
1 kilo till bara och sen har jag då nått mitt första delmål. Passar väldigt bra eftersom jag lovat mig själv första fusket vid 10kg minus och idag öppnar en sprillans ny sushirestaurang här som kanske borde provas?!
Å andra sidan åker jag till Sverige imorgon för att tillbringa hela helgen med mina tjejkompisar och då kommer det nog ändå bli lite svårt med maten, så får se om jag kanske räknar det som fusk istället även om jag ska försöka hålla mig så strikt som möjligt.
Bra början på dagen iaf
Nu är jag väl förberedd för min tripp till Sverige. Knäckebröd och lembas är bakat så jag kan ta med mig färdiga mackor och maken har frukost.
Är normalt inte jätteförtjust i lembas men gjorde med keso nu och det faktiskt väldigt gott.
För att vara exakt hade jag i,
3 ägg
100 gram keso
3 dl riven gräddost
1,5 dl mandelmjöl
lite fiberhusk ( tog på känn )
1 dl vatten
salt och chilipulver för smak
Gräddade i 225grader ca 10-15 minuter.
Blev riktigt gott faktiskt.
Har äntligen kommit hem igen efter resa till släkt och vänner i sthlm. Hade tänkt hålla mig så strikt som möjligt men det var ju väldans svårt måste jag säga.
Det blev en del öl ( flytande bröd för jösse namn ), en bit tårta på mammas födelsedag och en räkmacka på båten ( på ditvägen åt jag samma sak men plockade bort brödet ).
Har även druckit kaffe med socker och lättmjölk i!
Hade ju inte fuskat en endaste gång sedan jag började för ca 9 veckor sen, så det känns ju sådär. Men idag kör jag strikt igen. Kommer ligga på 10-15 kollisar om dagen.
Var en kul kväll med mina gamla tjejkompisar dock. Vi var 2 st lchf:are, två magopererade och en viktväktare, så det blev mycket viktprat
Dagens middag gick åt som smör i solsken ( eller som smör för en lchf:are ) trots att jag räknat med att få över till lunch imorgon.
Skinkstek i ugn ( brynte runtom i stekpannan och sen in i ugnen på 150grader till steken kommit upp i ca 75grader ), med gräddstuvade grönsaker ( vitkål, broccoli, blomkål och morötter ) till.
Tom mina kinkiga barn åt 3 omgångar av maten idag. Så jag får tänka ut någon annan lunch till imorgon.
Känns bra, har bara kommit upp i max 10 gram kollisar idag, känns skönt efter fuskhelgen.
Vad äter ni till middag idag?