• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bordeaux skrev 2011-04-05 11:38:11 följande:
    Yena
    Vill du ha ekokött i massor, så ragga upp en jägare och gift dig med
    Jag gjorde det, eller han raggade upp mig och jag visste inte från början att han är jägare
    Så när vi bor i Sverige lever/levde vi väldigt ekologiskt och nyttigt, köttet kom från skogen, grönsakerna från landet, svampen från skogen och äggen köpte vi direkt av grannens hönor. Saknar det ibland speciellt allt det vilda köttet.
    Hahha mjo, har ävervägd att fixa mig en liten bonde ja ;) För han jag har nu är tyvärr varken utbildad eller har jobb så min framtid gällande det ser itne så ljus ut x)
    Men hursom vill ha ha mina egna höns när "jag blir stor" och har eget hus :D det är ju inte mkt jobb ^^
    missypissy skrev 2011-04-05 11:41:19 följande:
    Haha hennes program ska tydligen börja igen, det var därför jag kom att tänka på henne! Undrar om hon kör på samma linje denna gång?

Ja, det är verkligen tråkigt med sådan attityd! Det är därför jag älskar den här tråden, här ligger diskussionerna på en bra nivå nästan hela tiden!
    Hahaha Har svårt att tro att hon helt plötsligt tvingar i deltagarna smör och grädde ;)

Jo men visst är det. Visst kan man inte hålla med om allt med alla, men jag tycker man ska visa RESPEKT för andras åsikter och inte "du har fel jag har rätt" attityd.
    The Kittycats skrev 2011-04-05 11:51:36 följande:
    Jag tyckte Anna Skipper var jättebra för någa år sedan. Men nu funderar jag på hur klokt det är att ta kostråd från någon som ser ut att vara 10 år äldre än vad hon är...? Flört
    Säg att det är kosten gjort att hon ser äldre ut än vad hon är, ur ser det då ut inuti hennes kropp...???
    Jo men det tyckte jag med x) Tyckte BiggestLoser vart bra med. Enda sättet att gå ner i vikt. Äta lite äcklig torr smaklös mat och träna sönder sig, det har vi ju lärt oss ;) haha

Tror itne hennes vener mår så himla bra med tanke vilka konstiga saker hon stoppar i sig. Hon tänker ju rätt bra, men tar det ett steg för långt :P
  • yena89
    jeng skrev 2011-04-05 12:23:16 följande:
    Jag tror på allvar att Biggest-loser-huset är en betydligt nyttigare variant än Anna Skippers livsstil. Jag tror att de i Biggest Loser lär sig mer om mat, och hur man äter normalt, än de gör som får hjälp av Anna Skipper. Sedan kommer väl knappast någon som kommer ut från BL att kunna träna på samma sätt som de gjorde där inne, men tänk vilken rivstart av att få igång kroppen! Och tänk vilken känsla när 2 timmar på gymmet per dag känns som ingenting jämfört med vad man är van vid!
    Ja men det stämmer ju. Tycker dock det är lite tråkigt att dom verkligen "lär" sig att man ska vara rädd för fett :( För vad jag har sett består ju deras måltider av torr kyckling, sallad, bulgur eller liknande och nån "non-fat" dressing eller sås. Men men, smaken är som baken :)
  • yena89
    Denebola skrev 2011-04-05 12:46:59 följande:
    Ja, 2 kg kycklingfilé för 100 kr, man sparade 70 kr gottammit!
    Hahah hur tror du inte det kändes i kassan när jag kom där med två stora paket kotletter, två paket köttfärs (36kr/kg) och två förpackningar kyckling xD hahah
    Denebola skrev 2011-04-05 12:54:00 följande:
    Tänk om typ kostdoktorn skulle ha ett sådant program... Ser för mig en "intervention" inklusive rejäl utskällning när deltagaren sitter och smygkäkar frukt Drömmer
    HAHAHAHA vilken ful bild jag fick i huvudet nu xD istället för att sitta i ett hörn och vräka i sig typ feta chicken-wings sitter man och stoppar i sig massa äpplen xD
  • yena89
    mikroE skrev 2011-04-05 14:00:43 följande:

Jag avskyr Anna Skipper på så många plan, hon är för det första hemsk mot folk i programmet och för mig som själv blivit kallad tjockis, ful och äcklig hela min skoltid känns det som tortyr att se någon bli förolämpad för sin kropp. För det andra gör hon mat till något äckligt och något man ska plåga i sig och inte till den njutning den kan och bör vara. Jag har inte alltid kört lchf men aldrig att jag skulle äta något som inte är gott. Mat är den enklaste och för mig viktigaste njutningskällan. Varför lida när man kan må bra?

Word!
  • yena89
    missypissy skrev 2011-04-05 14:04:37 följande:
    Håller med. Hur kan man tro att det hjälper en människa att trycka ner dem så mycket man bara kan? Anna Anka körde väl samma i sitt program har jag för mig, tycker det är vidrigt...

Och ja, mat ska vara en njutning! Det är därför LCHF är den enda "dieten" är den enda jag någonsin har lyckats med, för här kan jag äta riktigt god mat och ändå få hälsofördelar.
    Precis, det är skillnad på att ge nån en spark i rumpan och att trampa ner dom på marken!
  • yena89

Jag hoppas då att kvinnornas gener i min familj inte hoppar över min generation och jag kommer vara rynkfri 70% av mitt liv xD
    Min mormor ser ut som 60 men är 76 tror jag och min mamma är 46 men ser ut som 38 :P

Men ser redan nu att många andra i min ålder har "rynkor" i pannan när dom gör grimaser medan mitt ansikte är rynkrfritt i alla lägen ;)

• yena89
    VannisV skrev 2011-04-05 14:59:25 följande:
    Sånt beror ju på muskelsammandragningar i ansiktet.  Ex glabellan i nbr 11.  Du kanske har svaga muskler helt enkelt.
    ................................ O.o"
  • yena89
    missypissy skrev 2011-04-05 15:49:28 följande:
    Hahaha underbar bild! Älskar också ägg, fast måla dem gör jag mest vid påsk!
    Hahahah
    Bordeaux skrev 2011-04-05 15:53:00 följande:
    Varför målar vi äggen till påsk?
    Jag försökte förklara för en kines men kom inte på varför, eller ens om det finns ett varför.
    Här nere har de färgade färgglada ägg året om att jag undrar hur hönorna ser ut
    Tror att det bara är en kul grej. Eller finns det verkligen en story bakom äggmålandet :S
  • yena89
    Southern Belle skrev 2011-04-05 15:56:59 följande:
    Fler ägg:
    ">

Ingen aning... För att ungarna ska ha nåt att göra medan man fixar påskmiddagen?
    Hahahah hans filmer ÄGER! xD
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**