Oj så ni skriver! Jag har suttit i möte hela fm och när jag kom tillbaka så har min dator kraschat! *suck* Så jag kan i princip inte göra ett dugg på jobbet nu. Sitter på en gammal dator här som varken har mina program eller såklart mina filer... Så det blev ju en spännande dag, i väntan på IT-supporten! :-P
Avocado är ju fett, men också väger det en del och är kolhydratrikt. Jag är inte så förtjust i det så jag väljer bort det av båda anledningarna. Detsamma gäller ju hallon och andra bär, som ni har pratat om, men det är ju mer uppenbart!
Någon hade ätit tårta - Lycka var det du? En bit tårta kan minsann ge mycket upp på vågen ca 2 dagar efteråt. Nu vet jag ju inte när du åt tårta, men det är iaf bra att ha med sig! Kolhydrater sätter igång kroppen och binder vatten, så det blir både fett och vatten som samlas. Salt binder också vatten, likaså mens och vissa värktabletter och andra mediciner. Det kan diffa jättemycket från en dag till en annan. Jag väger mig nästan varje dag, och på så vis får jag bättre koll på mina naturliga variationer. Men det funkar ju inte att haka upp sig över vikten varje dag som om det vore hela sanningen!
Jag väger fortfarande 69, men imorse var det 69.0 istället för 69.1 som det har varit varenda dag hela veckan (sen mensen kom)... Hoppas det är på väg ner nu igen, känner mig så himla svullen! Ikväll ska jag kolla ketosen igen också, för nu måste jag ha kommit in i den igen om det var nåt dumt jag hade stoppat i mig... Hade ju ett par dagar där efter ponesen där jag var helt blodsocker korkad! Först värsta dippen och sen kändes det som att det adlrig riktigt gav med sig. Kan mycket väl ha farit ut ur ketos där i samband med mensen som ju började samtidigt som jag åt ponesen, och så förstärkte det vartannat så det blev nya omställningsbesvär... Jaja...
Jag MÅSTE komma igång med motion... Jag är världsbäst på att hitta på ursäkter, för jag verkligen hatar motion, speciellt i början för jag mår lätt illa, har ju halsbränna och ansträngningsastma... Så motion är ingen skön upplevelse utan verkligen nåt jag måste tvinga mig igenom! Det underlättar ju inte att jag går och lägger mig samtidigt som ungarna om kvällen :-P
Jag har löpband och styrkemaskin hemma så jag kan göra det mesta där! Utan att ens gå utomhus! Det borde ju räcka som motivation, men nepp... har inga möjligheter att träna kollektivt, eftersom det helt enkelt inte är hållbart för mig att sitta på kvällen och köra dom sträckorna som det är till gym osv. vet ju annars att det kan vara skönt att komma iväg och få egenstund och mer motiverande att träna kollektivt... jag har förresten ett wii också som jag gillar att köra boxningen på. det är ju jobbigt, men det känns inte tillräckligt i längden. alltså jag vill gärna komma igång med dels muskelbyggande och dels kondition eftersom jag har 2 sängliggande graviditeter bakom mig, och en kropp i usel styrka och kondition. och jag har ju möjligheterna hemma, och både löpbandet och styrkemaskinen är ju lätt att mäta framgångar på!! behöver bara få lusten, få vara frisk, och en rejäl spark i arslet kanske..... har ni några tips?