• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sådär.... Nu satte jag igång PF ofrivilligt fast de blir nog mycket positivt. Har haft migrän sedan i går och hade slut på Imigran som jag tar då. Har våndats så. Kräktes i fm. För 2 timmar sedan åt jag två crisp med smör på då jag inte orkar göra ngn mat till mig ( bor ensam). 1 maj och få tag på Imigran inte så lätt. Nåväl. Känner nu att migränen släpper och vilken känsla de är!!!! Så nu kör jag PF igen. Ha en underbar dag i solen.ð??? De kan jag kanske nyttja senare idag. Är rätt matt nu.

• Hoppet 3

Linda5: Va duktig du är. Jag tror att jag är känslig för just Steviaströ osv. Jag tycker att mörk choklad är stor skillnad som 70- 90% iga. När jag trappat upp till 90% ig och tog en bit 70% ig så var den 70% iga så jättesöt i smaken. Då kunde jag lätt falla tillbaka i frestelsen. Ska köra en vecka nu utan ngt sött och hoppas att jag klarar detta.

• Hoppet 3

Har konstigt nog inte varit så hungrig idag......
    Men har ätit lite ändå:

Detta åt jag idag:  Fett: 96 g
     Protein: 57 g
     Kolhydrater: 4 g
     1119 kcal

• Hoppet 3

» 150,0 gram Köttfärs nötfärs högst 10% fett 224 Kcal
    » 3,0 msk Smör 80% fett 299 Kcal
    » 0,5 dl Ost hårdost 26% fett 67 Kcal
    » 3,0 msk Brieost vitmögelost 34% fett 170 Kcal
    » 10,0 gram Parmaskinka 25 Kcal
    » 150,0 gram Spenat fryst 33 Kcal
    » 2,5 msk Vispgrädde 40% fett 141 Kcal
    Fett: 83 g Protein: 51 g Kolhydrater: 3 g 959 kcal
    20:20 Måltid

» 0,4 gram Risenta hela linfrön 0 Kcal
    » 0,2 dl Sesamfrön torkade u skal 50 Kcal
    » 0,4 st Ägg kokt 28 Kcal
    » 0,2 dl Sötmandel torkad, mandelmjöl 37 Kcal
    » 0,2 dl Kokosflingor torkade 45 Kcal
    Fett: 13 g Protein: 6 g Kolhydrater: 1 g 160 kcal

Har räknat ut hel sats av knäckebrödet som jag gjort och delat de i lika många delar som en skiva är i denna uträkning om du undrar om måtten på den nedre uträkningen.

• Hoppet 3

EEE: Nej jag delar rakt av med hur många bitar knäckebröd som jag fick ut av smeten. Så / bit ca 8*8cm med hur mycket ingredienser jag hade till de hela.
    Kanske kan kalla de för att höfta

• Hoppet 3

Hej ni som gör äggmjölk.
    Jag dricker ju inte mjölk i vanliga fall och har inte gjort de sedan jag var 6 år. Nu undrar jag hur ni upplever äggmjölk? Jag har någon sorts "äggfobi". Måste ta bort de vita sladdarna innan jag kan göra äggröra samt omelett. Även när jag steker ägg ibland. Hur blir då äggmjölk då jag inte gillar om de blir flagor eller klumpar i detta? Hur gör jag bäst med att till laga detta?

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-03 15:18:56 följande:
    Hoppet 3: jag gör min äggmjölk på bara äggulan. Jag har också lite "äggfobi" och skulle aldrig i livet äta äggmjölk med vitan.. Bara tanken får det att vända sig i magen på mig!

MEN, jag gör som sagt med äggula, vatten, smör och kokosfett samt smaksättning och jag tycker det är HELT ok! Jag trodde inte att det skulle vara så gott som det var ;)
    Tack så mycket!

Hihi fler än jag som har "äggfobi".

Har du ngt bra recept på go Äggmjölk och förslag på kryddor? 
    Tänkte iofs använda detta i kaffet istället för grädde.
    Funkar det? 
  • Hoppet 3

Stierna:
    Kan man spara de om man inte förbrukar allt samma dag. Till nästa dag och kopp kaffe i såfall?

• Hoppet 3
    mammelie1891 skrev 2012-05-03 18:07:32 följande:
    Enligt appen är det 17g kolisar/250 g broccoli... låter mycket tycker jag?
    Har du provat Matdagboken.se.

Där finns inte allt men mycket att välja på och så får man en lista på
    proteiner fett samt Kh  inkl Kacl om man räknar dom.

Jag följer den och tycker att de är toppen.

Solig
  • Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-03 15:18:56 följande:
    Hoppet 3: jag gör min äggmjölk på bara äggulan. Jag har också lite "äggfobi" och skulle aldrig i livet äta äggmjölk med vitan.. Bara tanken får det att vända sig i magen på mig!

MEN, jag gör som sagt med äggula, vatten, smör och kokosfett samt smaksättning och jag tycker det är HELT ok! Jag trodde inte att det skulle vara så gott som det var ;)
    Ska prova detta i morgon........ser fram emot att dricka kaffe!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**