• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

jaha.. efter två-tre veckors sjukt dålig mathållning med chips varje kväll, godis, vin, bröd och julmat är det skärpning igen..

Sakta men säkert är mitt mål -5kg till första juni. Känns rimligt. Vet ju att jag fuskar vissa helger. Då får det gå lite sakta.. Oskyldig  

• Spana

Känns som om jag är på G!

Hade både en stor hög med wienerbröd och choklad på jobbet igår, men jag stod emot. Det är stort för att vara mig ;) haha 

• Spana

E så sugen på att tugga gott vissa kvällar. Och är så jäkla less på ölkorv och ost.. Mörk choklad e jag också kräkfärdig på just nu..

Vad fasen ska man tugga på en fredagkväll?? 

Vill bara äta godis o chips...       Gråter

Nåt gott och väldigt väldigt enkelt recept på kakor/fika eller nåt??   

• Spana
    ollebulle86 skrev 2013-02-11 21:31:03 följande:
    Jag gillar paprika och dippa. Då får man det lite krispiga som med chips.
    Nu var det iofs ingen fika med lite åt snacks hållet.

hmm. ja paprika har ju lite krisp i sig som du säger.. Tack för tipset. 

Just nu är jag såå nära att smaka en "döskalle" .En såndär rosa o svart liten underbar sak.... 
  • Spana

Tack snälla, men magen vänder sig av grokar :( *gråter* Gjorde hemmagjorda varianter en gång och föråt mig på dem, så nu mår jag illa när jag bara tänker på dem..

Annars är det ett väldigt bra alternativ! Knapriga och chipsliknande..

Förstår din sambo haha Flört   
  • Spana
    TomMon skrev 2013-02-12 08:20:35 följande:
    Mitt favvosnacks är en liten skål salta jordnötter och en eller två rutor av Marabou premium 70%. De har en massa goda smaker, min favorit är mint. Har vi lightläsk hemma så slinker det ner ett glas sånt också!

man kanske skulle smälta ner lite mörk choklad o blanda med jordnötter... Då blev det nog genast lite roligare. :) Jag e så himla trött på mörk choklad..

Förlåt att jag gnäller, men jag skulle göra mycket för att kunna vräka i mig en härlig chokladkaka som e ljuuuus! haha

Men bara att inse att det inte går om man inte vill dallra fram i år igen..    
  • Spana
    Ninis skrev 2013-02-12 10:33:57 följande:

Om du vill gå ner i vikt skulle jag vara försiktig med jordnötter. De innehåller en del kolhydrater. Sen är jordnötten ingen nöt, utan en baljväxt.

glädjedödare där... Flört 
    Men tack, ska hålla mig borta från det.  
  • Spana
    Ninis skrev 2013-02-12 10:34:50 följande:

Det är bättre att du tar nyttiga nötter med lägre kolhydratsvärde som t ex mandel, hassel, para, macadamia.

Tack snälla för tipsen!
  • Spana
    byggd av bomull skrev 2013-02-12 12:51:23 följande:
    Vi brukar knapersteka tunna skivor av halloumi och dippa, sjuuukt gott
    åhh. det lät ju jäkligt gott!!
  • Spana
    Ninis skrev 2013-02-12 13:29:12 följande:

Vill bara att du ska lyckas med din viktnegång Dessutom innehåller jordnötter mycket omega 6.

snällt av dig.. Jag bara skoja lite :)

Omega 6, är det inte bra? Förlåt för dum fråga, men jag är inte helt insatt det här...  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**