• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Har hittat en ny synd, Atkin-bars. Såååå gott men riktigt skräp eg.
    Kostdoktorn sågar ju hela "net-carbs"grejen och jag tror eg han har rätt.

• standby

Ellaria - så där ont-i-magen-må-illa-svimma får min man ibland och han äter inte LCHF så jag tror inte det har med din kost att göra.
    Mer lågt blodtryck alt magsjuka. Hoppas du mår bättre nu!

• standby

Jag äter oftast mellanmål. Det passar mig. Jag tror det kan skrämma lite om man uttrycket sig så som att någon som äter mellanmål gör fel och att det inte är lchf!
    Lchf för mig är att lyssna på sin kropp.
    Och min kropp gillar mellanmål :)
    Jag har gått ner till normalvikt "trots" mina mellanmål.

• standby

Jag har stått på en platå i snart 3 månader. Misstänker att min kropp tycker att den har optimal vikt nu men jag håller inte med ;)
    Känner dock inte att motivationen tryter trots att vikten står stilla för jag känner verkligen att lchf som livsstil är min grej.
    När jag har varit på långsemester samt klarar av jul/nyår ska jag testa köra mejerifritt jag med. Kommer förmodligen ha ngr +kilon att tappa efter Thailand också...

• standby

Ninis - har testat PF tidigare, viktminskningen gynnades inte för min del, men kanske värt att testa igen.
    Åker 30/11! Längtar efter värmen. Blev ju inte så mkt av den varan i somras.

• standby

Ninis - Japp, vet att jag skulle hinna men måste samla lite inspiration/ladda lite först.
    Sjukt barn lång period samt småhängig själv plus gräsänka har gjort att jag är nöjd med att ej ha havererat helt i mitt lchf:ande nu :).
    Håller tummarna för att din födelsedag är ett bra avresedatum. Vi är 3 vuxna och 7 barn som sticker så jag är livrädd att ngn ska bli sjuk.

• standby

Om ett hekto har jag gått ner 15 kg med lchf :). Fast det dör hektot kan lika gärna vara många fler om ett par dagar tyvärr.
    Har stått på +-1,5 kg i tre månader men peppar, peppar idag kom en ny lägsta notering på vågen.

• standby

Tips på god variant av MBC (jag kör på helgen ibland, lite lördagslyx :) )
    Kaffe, kokosfett, smör, en nypa vanijlpulver, ett par teskedar kakao, 2-3 msk grädde.
    Mums!

• standby

Ninis - nej jag vet, därav att jag kallar det variant och helglyx :) Bara ett tips på ngt gott!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**