**Den stora feta LCHF-tråden**
Att äta ordentligt i början är en grundsten och något många missar på.
Apropå miljöaspekten på LCHF satt jag och funderade över rimligheten i kritiken vi möter. Om någon är nyfiken skrev jag ett inlägg om det på
www.familjeliv.se/Forum-24-64/m62929590.html
F-n vad arg jag blir!
Hittade följande idiotiska artikel: http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=15344
Bara att sätta rubriken att LC ger ökad dödlighet när gruppen de kollade på åt 43 energiprocent kolhydrater. Sedan NÄR är 43% på något vis lågkolhydratkost??
Det som studien bevisar visste vi ju redan - att det är absolut livsfarligt att kombinera vanlig blandkost med fet mat, d v s äta gräddig löksås till sina makaroner. Eller bea till pommes. Eller de där chipsen på lördagskvällen.
Det säger däremot ingenting om LCHF. ååååååh vad jag blir arg.
Åh vad jag älskar att alla som hackar på LCHF är nyttiga nyttiga människor. Påstår de! Våra kritiker äter ALDRIG godis, snacks, bullar utan alla äter minsann fullkorn och grönsaker och inget annat.
I denna tråden www.familjeliv.se/Forum-4-362/m63877922.html sattes just rekordet, när ts hävdade att normalätarna givetvis äter rejält med grönsaker till sådana rätter som pannkaka, våfflor och potatisbullar.
Rejält med grönsaker - till våfflor?
Har någon sett någon göra det? Någonsin?
Om man inte räknar jordgubbssylt som en grönsak