Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

skånetös78 skrev 2011-06-09 11:38:35 följande:

Hoppar in i tråden!

Jag åt enl lchf tidigare men blev gravid och tyckte väl att jag kunde "unna" mig att äta "som alla andra". Tyvärr har detta resulterat i en graviditetsdiabetes och det känns ju botten!

Nu har jag börjat återgå till lchf igen men är samtidigt rädd att göra något fel. Nu har jag ju ett liv inom mig som får direkt av vad jag stoppar i mig.

Finns det något som har tips och råd om hur jag ska äta? Det kanske till och med finns någon här som är gravid?

Ät som vanligt, när du är hungrig och tills du är mätt. Jag fick rådet att äta som vanligt (=lchf/GI) när jag blev gravid, men nu ville min kropp ha kolhydrater och jag mådde illa om jag inte fick i mig massa kolhydrater varje dag

Enligt min BM så är lchf/gi bra för den gravida mamman också. Man kan käka sina extra vitaminer om man vill och gärna fylla på med omega3 eller fet fisk....
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman

Jag har varit lite frånvarande ett tag, vi har byggt om i vardagsrummet och så valpen så klart, det känns som att man har 2 småbarn istället för 1 numera

Idag var jag nere på 69.4 kg igen, märkligt hur man kan tappa 1½ kg på 1 dygn bara för att mensen tar slut

Hoppas jag hinner ner till 67.x innan ägglossningen nästa helg

• Teskedsmamman

Trevlig helg på er flickor!!

Här åt familjen en skitsmarrig efterrätt till middagen medan jag tänkte till och micrade lite hallon, vispade grädde med vaniljpulver och blandade ihop varm hallonsås med vispad vaniljgrädde, fattar ni hur gott det var?!

• Teskedsmamman
    yena89 skrev 2011-06-12 15:09:36 följande:
    Oh tack för era fina ord, vad glad jag blir! Trodde jag skulle bli totalt dissad eller idiotförklarad :P
    Där är jag också, för 10 år sedan accepterade att jag blev kär i människor, inte kön... Det blev inte någon direkt utforskning av det området men jag är fullt tillfreds med att kunna bli kär i tjejer som killar...
  • Teskedsmamman
    bandit skrev 2011-06-12 18:49:27 följande:

Hur kommer midsommar se ut för er andra LCHF'are? Jag är barnsligt förtjust i sill och speciellt matjessill, som tyvärr ligger på 13kh/100g ;/

Jag gillar också sill, jag kommer äta av sillen men inte äta mig mätt utan mer smakportioner och sedan äta mig ordentligt mätt senare på kvällen när det ska grillas
  • Teskedsmamman
    yena89 skrev 2011-06-12 21:08:52 följande:
    Skönt att jag inte är ensam här iaf :) Jag vet iaf nu att det inte är en fas eller att jag "följer trenden" :P Eller som vissa fjortisar som tror dom är bi men som aldrig skulle kunna ha ett förhållande med en tjej vilken jag kan och vill :P
    Är det en fas så är det och då har du "been there, done that, bought the t-shirt"
  • Teskedsmamman
    MTG skrev 2011-06-12 21:51:08 följande:
    haha, läste mitt inlägg och menade såklart jättegott och inte jättedyrt, så dyrt är det inte att laga omelett ;P

midsommar kommer bli lite svårt för mig ang maten. Sill äter jag inte så det är inga problem, utan utmaningen ligger i att vi ska ta en weekend i stockholm då. frukosten är inga problem, brukar ju finnas ägg och bacon på hotellet (scandic). en dag ska vi spendera på gröna lund och det är där jag känner att det kan bli lite svårt med maten. ska försöka så gott det går, men samtidigt kommer jag inte jaga runt efter godkänd mat till vilken utsträckning som helst. väljer så bra alternativ jag kan helt enkelt, och är det strålande sol och jättevarmt så blir det nog en glass oxå :)
    Burger king, McD osv funkar om man skiter i att äta brödet t ex. Vanlig korvmoj funkar också kanon och man beställer bara det man vill ha, t ex två st 90-grammare med lite grönsallad och ev lite bearnais om de har annars tar man lite räksallad t ex.,...

Just den biten är jag mindre orolig över när vi åker till sthlm nästa vecka...
  • Teskedsmamman

Jag är lite förvånad faktiskt.... gick ut hårt i början på maj med att gå 1 mil i veckan... sedan jobbade maken borta mycket och jag fick ett par beställningar på sjalar som gjorde att jag fick sitta och sticka mycket...

Nu har jag inte gått nåt alls på 2 veckor, men konditionen håller i sig!

För ett par år sedan gick jag på GI och det tog mig åtskilliga veckors promenader (4*3,7 km) i veckan för att ens orka jogga någon kilometer, idag tog jag en kilometer lätt, dessutom i uppförsbacke!

• Teskedsmamman
    Primrose skrev 2011-06-12 23:34:35 följande:
    Styrketränar du också?

Jag känner ingen som helst skillnad vad gäller min aerobiska konditionsnivån, vad jag har märkt (fast nu har jag ju haft diskbråcket - men gått har jag, som vanligt, gjort en massa ändå). Dvs. jag känner mig inte särskilt trött eller svag av LCHF. Utom det att styrketräningen kändes tung i onsdags.
    Nope, inte mer än bära omkring och busa med bebis på 12 kg
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**