• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Gårdagens julbord resulterade i +500 g på vågen imorse. Ändå valde jag bort jansson, efterrätterna, godiset mm. Men sill.... Åååh så gott det är!! Och brunkål!! Där tjongade kolhydraterna iväg gissar jag.

Har letat som en tok efter sockerfri lakrits och sockerfria marshmallows, men icke... Blir nått annat julgott istället.

• Såphia

Pilah: wow vilket bra jobb!!

Nu har jag experimenterat i köket och gjort ett vörtbröd. Gillade inte alls vörtbrödet jag gjorde enl ett recept sist jag bakade. Blev väldigt svampigt. Nu gjorde jag ett nöt/fröbröd med vörtkryddning och jag bytte ut lite av kesellan mot light julmust. (Istället för porteröl). Luktar och ser gott ut.

• Såphia

Vörtbrödet blev kanongott! Har också gjort Rocky road (utan marshmallows) och det blev FÖR GOTT!! Går i kylen helt för ofta...

• Såphia

Imorse gjorde jag varm choklad på grädde, vatten och några bitar 70% choklad. My god vad gott!!

God lillejulafton på er alla.

• Såphia

Ninis: 1 dl grädde och en dl vatten kokade upp med ca 2 rutor mörk choklad. Vispad grädde på toppen. Det är ju ändå jul.

• Såphia

God jul alla lchf:are! Själv har jag gått upp 1 kg sedan fyra dagar. Inget att hänga läpp för. På det igen på allvar efter helgerna.

Kram till er alla och tack för all pepp och alla tips ni gett mig under hösten och vintern.

• Såphia

Jag är också rätt nöjd matmässigt. Några bitar sill och brunkål var mina avsteg. Inget annat. Inte ens lchf-godis. Haft en mysig jul med familjen.

• Såphia

Jag som knappt fuskat förutom lite sill och brunkål har gått upp 1,7 kg sedan i torsdags.... Hoppas det mesta är vätska och att det snart är borta igen.

• Såphia

RebornEve: superfin kropp!! Minns inte så jag ställer frågan. Är du klar viktmässigt? Du ser helt perfekt ut i kroppen enligt mig. :)

• Såphia

Paulas mamma: hahaha som du säger, inte klaga. :)

Själv har jag nästan gått upp två kilo på en vecka trots minimalt fuskande. Så nu blir det att strama åt det hela. Magen är i katastrofläge. Bubblar och låter... Äveräta i kombination med för mkt kolisar blev katastrof. Sitter nu med en kopp kaffe med kokosfett och en skvätt grädde. God morgon!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**