• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Zvartaliljan skrev 2013-04-22 13:33:19 följande:

Senap? Lök? Inget jag har i min majonnäs. Självklart ökar du på kh om du har i det. Gör en enkel vanlig majonnäs, olja och äggula. Jag får i mig alla vitaminer jag behöver genom ägg och lax.

Okej. Gör en äkta majonäs med äggulor, senap, vinäger o olja sen salt o peppar.
    Löken var till reduktionen när jag gör bea.

Ett ägg väger ju ca: 73g o 100g blir ju 1,4g kh. det innebär att 3ägg på en dag, inga grönsaker lite lax och majonäs är vad man kan äta om man ska hålla sig under 5kh/dag.

Får nog fortsätta med ca: 20kh om jag ska överleva. 

Du är ju toppenduktig som fixar att hålla så hårt. Så har du fina resultat också. Jag är imponaerad. Tack för du var snäll o svarade.

• Linda5
    rödnos skrev 2013-04-25 19:20:23 följande:
    Jaa!!! Jag är på rätt tiotal igen! 79.6 och inte så långt kvar! Tjoho så glad man kan bli av en våg!

Toppen. Stort Grattis.
  • Linda5

Grillade karrekotletter med massor av vitlökssmör och spenat.

Tror det är bland det bästa som går att äta. 

• Linda5

Jobbig kväll!!!
    Taimat gjord av nya svärmor. Väldigt omtänksam o vill såååå väl. Jättegullig kvinna så känns så hemskt att inte äta hennes fantastiska mat.

• Linda5
    rödnos skrev 2013-05-04 20:43:47 följande:
    Linda5 - varför kan du inte äta thaimat?

rödnos skrev 2013-05-04 20:43:47 följande:
    Linda5 - varför kan du inte äta thaimat?

Ris med friterad kyckling. Kycklingen var mjölpanerad o i riset var det ägg o kyckling bitar. Pillade ut ägg o kyckling sen tog bort det mesta av planeringen.
  • Linda5

Hej!
    Pratade med en dietist igår. Spännande. Hon stod o demonstrerade varor i en butik och frågade om vi åt allt m.m. Eftersom jag inte alltid orkar diskutera mitt val av mat (Lchf) så sa jag inget först men sen berättade jag att jag åt lchf, gått ner 20kg o mår kanon. Sa även att jag inte bryr mig om att en del tror att kärlen sätts igen av fettet utan ser till hur jag mår. Gissa vad hon sa?
    Spelar ju ingen roll då du vunnit  så mycket mer på viktnedgången. Lite snopen blev jag när hon vart jättepositiv till Lchf. Ska på utbildning med jobbet på tisdag föreläsning med dietist, hoppas hon är lika öppensinnig.

• Linda5
    dotson skrev 2013-05-17 17:34:19 följande:
    Vad gott det låter med alla efterrätter, börja ångra att jag fr.o.m. Idag ska äta mejerifritt. Frukost idag blev MBC och lunch äggröra på 3 ägg och smör. Ska grilla kyckling ikväll och gjorde egen mayo. Konsistensen var det ingen fel på med smaken var inte då kul. Smakar bara rått ägg. Ska tillsätta vitlök annars bli det till att ta lallerstedts sås. De är väl ok?

Zvartaliljan - vad är kokosgrädde?
    Jag har senap, äggulor, vinäger salt o peppar i min majjo. Har fått halva mitt jobb att börja göra egen efter att ha smakat hemgjord.
  • Linda5

Åt choklad för första gången sen jul. 86% igår kväll. Har haft diarré och spytt nu på morgonen. Kan det vara chokladen?

• Linda5

Lite intressant det här med att man kommer skana det man inte får äta. Det har jag gjort i hela mitt liv. Sen kom LCHF och jag får ÄNTLIGEN äta allt jag vill. Slipper bottna med bröd, pasta o potatis eller äta massor av grönsaker.
    Nu äntligen får jag äta rejält med såvel och en god sås till, äggröra på vispgrädde ocg ostbrickor med rödvin varje helg. Har hållt på i snart 1½ år och njuter bara mer o mer för varje dag. Tänk alla ostrulla med smör jag ätit i smyg under mitt tidigare liv o nu kan jag äta dom öppet.

• Linda5

Telgebo: Tog ett litet tag innan jag kom på det där med att undvika smaksättare som innehåller Kh. Att ha lite lök som smaksättare gör ju inte jättemycket men om man ska vara strikt måste man ju räkna med det. Stekt lök till ex biff äter jag inte längre. Jag har varit på TGR o på en invandrarbutik och köpt torkade örter av olika slag dessa blandade jag i en glasburk o slog på olja. Använder det som baskrydda sen blandar jag upp med vad jag är sugen på ex dijonsenap. Vet en grillkrydda som inte inehåller socker o det är den man köper på ÖB.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**