• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mandel skrev 2012-03-20 17:49:27 följande:
    Jag är en kortis jag med, men mitt fläsk sitter på låren. Riktiga ridbyxlår och kraftiga lår och vader.
    Armarna är jag annars helt nöjd med! Samma med midjan. Kan nog inte begära mer av magen då jag är runt 40år och har fött två barn och varit överviktig tidigare.
    Skulle kanske gå att få bort någon cm rynkig hud och kanske någon halvcm fläsk där, men låren som sagt...
    Ja man önskar ju att man kunde välja o punktförbränna
    Faile skrev 2012-03-20 17:49:29 följande:
    Lchf-bountys! De är underbart goda och lätt att göra i ordning i förväg och förvara i kylen ett par dagar.
    Det lät gott. har sparat receptet. Behöver fylla förråden me dlite grejer så man kan göra sånt
    Ninis skrev 2012-03-20 18:59:13 följande:
    Jag har köpt Fransk Stevia. Tydligen har vanlig Stevia en liten bismak, men det har inte den franska.
    Ja juust ja, det har du ju sagt. Dåligt minne så frågar igen. Men vart köpte du det?

Testade föresten Celsius idag, mango/persika utan kolsyra. Urk! Hehe
    Men han som sålde dom verkade helt nerkärad i dom.
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita

Vad kul att ni också såg skillnad på mina bilder så att jag inte lurar mig själv
    Jag visste inte att jag var så plufsig i ansiktet förut förrän nu när jag jämförde bilderna.

Nu längtar jag tills det är dags för att storhandla igen så ska jag köpa en massa kul ingredienser och göra massa LCHF gott!

• Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-22 08:05:38 följande:
    Det är bara tisdagar och fredagar som vi åker till gymmet efter dagis. Vi har 3-4 minuter med bilen. Tisdagar kommer vi hem kl 19:15 och på fredagar är vi hemma till kl 18:00, så jag tycker inte det är något problem och barnen tycker det är roligt i barnpassningen. Barnpassningen är bemannad med barnskötarutbildad personal.
    Visst är det bra med barnpassning på gymmet? Min dotter tjatar om att få gå dit.
    De har ett bollhav, och ett mysrum med TV och ett annat rum där man ritar, leker o rutschkana.

Jag betalar 409 kr/månad och tycker att det är värt varenda öre. Har vänner som inte ens vill lägga ut 199kr/månaden. Men jag försöker förklara för dom att när de kommit igång med träningen så är det inte ens en utgift längre, det är en investering
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-22 08:30:39 följande:
    Ja, samma sak hos oss. Det finns en massa leksaker, pysselgrejer, tv med filmer och tv-spel, rutschkana osv. Sen gränsar barnpassningen mot den lilla träningssalen. De är en dörr mellan rummen. Om det inte är några klasser i lilla salen så öppnar de dörren dit så får barnen springa av sig och spela boll i lilla salen

Om inte barnpassningen hade funnits hade jag aldrig kunnat träna på gym eftersom jag är änka och därmed ansvar för barnen hela tiden.

Jag betalar 429 kr/månad, men eftersom vi får friskvårdsbidrag från jobbet på 3000 kr om året så betalar jobbet 250 kr av dessa 429 kr, så det är bra
    Ja det är ju jättebra. Jag är också ensamstående så det är ju guld värt!
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-22 08:50:13 följande:
    Och så har vi sommartid från 1 maj till 30 september, då slutar vi 30 minuter tidigare
    Vad arbetar du med?
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-22 08:54:24 följande:
    Arbetar som sekreterare. Du då?
    Aha Jag är arbetslös och studerar matte c på komvux just nu
    och ska in på högskolan till hösten.
  • Nikhita

Ska handla på ICA maxi, de har ju lite mer LCHF grejer.
    Har de nåt substiut för socker där? stevia? sukrin?

• Nikhita
    HokusPokus skrev 2012-03-22 11:49:56 följande:
    Nikhita, vad ska du söka för högskola eftersom du läser matte c?
    Själv läste jag matte c på distans i våras och ska söka till ekonomiprogrammet till i höst
    Sjuksköterskeutb ska jag söka till i första hand. Läser matte c för att jag saknar 100 poäng för fullständig behörighet inte för att de kräve rjust den kursen. Känns skönt o satsa på nåt bra ämne då men det är svårt. Är inget mattegeni

Jag gillar ekonomi, men tror inte det är nåt för mig ändå.. Lycka till
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-22 12:08:33 följande:
    Dagens lunch: köttfärssås och blomål

Hade förresten bara gått ner 200 g i morse.   
    Bara?

Men du har inte många kg kvar nu till målvikten va?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**