Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

mamman i skogen skrev 2011-06-16 14:59:46 följande:
    Är man välkommen som Trosabo
    Näää, lägg ägg!
    Då får vi väl ha sällis då
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    mamman i skogen skrev 2011-06-16 19:38:34 följande:
    Är du trosing
    Jajamensan Cool (iof flyttar vi till Vhd snart... Oskyldig )
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    mamman i skogen skrev 2011-06-16 21:08:55 följande:

Jasså ni flyr stan för byn

Jaja då är det vi och skaldeman i trosa då en liten skara med LCHF:are..trevligt

Ha ha, precis (fast ärligt så är vår plan att vi ska flytta tillbaka till Trosa så snart min sambo har pluggat klart - men med studiemedel så har vi inte råd just nu)

Precis, de tappra tre
    jeng skrev 2011-06-16 19:43:27 följande:
    Äter chips....
    Fy vilken magkatarr jag har. Inte av chipsen, utan chipsen är min utväg.... men fy vad dåligt det känns... 
    Oj då..
    Hur hjälper chipsen? *nyfiken*
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    God Is A Girl skrev 2011-06-17 16:58:22 följande:
    Tack :) har skött mig exemplariskt tills idag, men ja.. pms :/
    Fick LCHF-mättnaden redan efter 3-4 dagar och inte haft nästan några problem alls, så det måste ju nästan vara för att mensen är på ingång, och kanske bountysarna triggade suget?

tror sista latten med cocosfettet gjorde susen för nu kan jag inte ens se åt köket- tack och lov. men blir jag hungrig igen ska jag försöka stoppa mig några timmar och sen ta en bit kött med bea..
    Prova halloumi doppad i bea nästa gång - det mättar rejält kan jag säga (och är jäkligt gott också).
    Tezzan1981 skrev 2011-06-17 16:07:11 följande:
    mitt absoluta helgfavoritsmarr är pannacotta. stillar sötsuget och innehåller inget socker eller choklad (som jag triggar på)
    blir ca 2-4 carbs per portion och då är det inget problem att äta tycker jag, ser det inte som fusk om det blir en eller två på en helg.
    En av mina favoriter också! Tungan ute
    Bjöd en kompis (som äter vanligt) på min pannacotta igår, och hon tyckte också att den var smaskens.
    jeng skrev 2011-06-17 14:05:20 följande:
    Ska snart till VC och få svar på mina prover av allergier, diverse brister och sköldkörteln. Hoppas det visar nåt som går att åtgärda så det finns hopp om att jag ska piggna till!!
    Det håller vi tummarna för
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Jucea: Läste precis att det inte var så positiva nyheter...
    Låter inte kul Hur mår du?

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    AgnesGN skrev 2011-06-17 19:47:20 följande:
    Förresten - receptet på den där supergoda pannacottan tack!! =)
    Grundreceptet jag kör på är för 3 portioner:
    3 dl grädde
    2 gelatinblad
     ca 0,5 tsk vaniljpulver

(sedan kan man ju smaksätta om man vill)

Blötlägg gelatinbladen, och koka upp grädden med vaniljen. Rör ut gelatinet i grädden, häll upp i portioner och ställ i kylen att stelna med plastfolie på.
    Jag brukar värma lite frusna hallon så att det blir som en sås att ha till. Tungan ute
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-08-01 23:29:07 följande:
    Hej hej!

Lever efter det längsta avsteget ever, fy sjutton vad tragisk man är. Jag vet att det är något i den "vanliga" kosten som jag inte tål för jag blir brutalt svullen och förstoppad. Med LCHF är jag frisk och mår bra så varför plåga mig själv? Inte överdrivet snygg i bikini med andra ord. Tungan ute Matvanorna är totalt upp och ner efter pluggkaoset i våras och därefter semestern då man helt nkelt var för lat och bekväm för att orka ta sig i kragen igen. Så nu tjuvkikar jag här igen och ska leta reda på inspirationen och bli som folk...

*tjuvkikar*
    Välkommen tillbaka Kul att se dig.

Irrar själv också lite fram och tillbaka... Har aldrig riktigt kommit tillbaka på banan ordentligt efter mycket stress i våras. Nu har vi flyttat och haft 1-årskalas, och det börjar väl lugna ner sig lite. Men sommaren är inte lätt...jag som inte gillar glass i vanliga fall vill nu äta det var och varannan dag. Har iaf köpt en glassmaskin nu, så jag kan göra egen glass utan allt socker och annat gojs.
    Lyckades även förgifta mig själv med kolhydrater på kalasdagen, all stress gjorde att jag inte hann äta. Så dagen bestod av tårta, kakor och pizza för min del. Vaknade av att jag mådde illa på natten, och fick tok-kräkas 3 el 4 gånger... Sedan lugnade det ner sig lite, men då blev det istället nädvändigt att börja ta Immodium... Jag var helt skakis efter den natten!

Men jag ska lyckas. Första steget är att sluta smygäta,  och det har jag hållt. Alltid något....
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-08-02 11:19:45 följande:
    JIPPI!!!!! Före-graviditets-jeans sitter PERFEKT!!! Lite extra hull över kanten, men absolut inte mer än vad jag hade även då! Ändå har jag ju inte gått ner mer i vikt än när jag testade dom senast!
    Grattis! Vad kul för dig!!!!!!!
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-08-02 18:54:52 följande:
    Ok, det jag märkt av efter ett ex antal månaders fuskande.

-Jag har gått upp i vikt
    -Jag är svullen som Barbapapa och en riktig hot mama i bikini, eller hur var det nu igen...?
    -Jag har jordens trögaste mage och besöker toaletten ytterst sporadiskt.
    -Jag är hungrig och sur.

Så frågan är , varför ska det vara så f*******t svårt att bara leva normalt igen?

Hej Kittycat, kul att se dig igen!!
    Första o h andra punkten kan jag skriva under. Fjärde punkten kan jag delvis instämma i, men i mitt fall skulle jag nog mer säga att mitt humör går väldigt mycket upp och ner med tvära kast (stackars sambon Rynkar på näsan)

"Så frågan är , varför ska det vara så f*******t svårt att bara leva normalt igen?"
    Ja du, om jag bara visste.... Det känns som om jag gör det svårare för mig själv, än vad det egentligen är. Eller så underskattar jag kanske mitt kolhydratberoende...?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-08-02 20:21:17 följande:
    Jo, sommaren är jobbig att ta sig i kragen när man simmar i margaritas och frossar. *visslar falskt* Lättare när man har en strukturerad vardag och inte bara lullar runt och pillar sig i naveln. Nästan så att man ser fram mot att skolan drar igång igen så att man får fason på vardagen. Tungan ute
    Jag har också tänkt lite i de banorna. Jag börjar ju jobba snart och där är det väldigt uppstyrt med lunch och fika. det är ju inte möjligt att springa till köke toch äta av tristess som jag gör nu ibland.... Å andra sidan är det ju inte omöjligt att ta tag i maten ordentligt nu, det är ju bara en dålig ursäkt. Men det kanske ändå blir lättare när jag börjar jobba? Jag gillar rutiner och när det är lite mer uppstyrt, "go with the flow" är inte min grej
    helene306 skrev 2011-08-02 20:39:16 följande:
    Visst är det så! Man får ta det för vad det är, jag är otroligt tacksam att mitt sug är borta så jag gett fan i allt godis, annars hade jag vräkt i mig varje dag. Det är ju varmt, gnälliga barn, tråkigt, otroligt underbart och alt däremellan så ursäkterna räcker och blir över men tack och lov  inget sug. Om 2 veckor har jag varit godisfri i 2 månader
    Fan vad bra jobbat av dig! Grattis
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**