• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

P3E skrev 2011-03-05 23:07:30 följande:
    Kan bara instämma! Testade dessa till lunch och mina förväntningar överträffades BIG TIME! De smakade verkligen som "riktiga" pannkakor. 
    Roligt att fler gillar dem
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Lycka1: DUKTIGT!! En litet planerat och accepterat avsteg. Det är precis så man ska göra tycker jag (om magen klarar det vill säga).

Ang lchf: Jag köpte SSS första bok strax efter han var med i Nyhetsmorgon. Kanske 3-4 år sen? Minns inte... Körde lite halvhjärtat, pulvrade lite, åt lite "vanligt".... Ja gud vad jag mixtrade (mot bättre vetande). Nu har jag bestämt mig, NU SKA JAG lchf:a FOR LIFE, mer eller mindre.

Jag har 3 veckors Cambridge i skafferiet som nån jävla nödlösning (sjukt!), men kanske ska sälja dem på Tradera....  

• Linda1976

Eller kanske den "lösa" vägen... 

MOHAHAHAHAHA. (förlåt, den kunde jag inte låta bli, haha) Cool 

• Linda1976
    Ekorrfamiljen: Så olika det kan vara!
  • Linda1976
    Mamma Tes skrev 2011-03-06 09:07:53 följande:
    Men vad är det nu för pannkaksrecept jag missat Linda? Jag orkar verkligen inte leta igenom tråden!
    4 ägg, 1 dl grädde, 1-1,5 msk fiberhusk, en nypa vaniljpulver om du gör vanliga pannkakor.

Denna sats använder jag till antingen fläskpannkaka och då går all smet i en stor stekpanna ihop m 1 pkt bacon. Gör jag mindre pannkakor (20 cm) så använder jag 2 mindre stekpannor så smeten inte hinner bli stabbig. Då blir det 4-5 tunna pannkakor
    Linda1976 skrev 2011-03-06 09:07:56 följande:
    Ekorrfamiljen: Så olika det kan vara!
    Oj, nu blev du klickbar - det var sannerligen inte meningen

• Linda1976

E: blir pannkakorna inte lite syrliga av Phillyn?

• Linda1976
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-06 09:18:28 följande:
    Faktiskt inte så att jag reagerat negativt på dem åtminstone. Jag är jättekräsen och känslig för både smaker och konsistenser, och de här pannkakorna är jättegoda - tycker jag!

Det är okej att du gör mig klickbar, det känns ... cybermodernt!
    Då ska jag testa! Det är ju i princip samma, bara att slänga i lite Philly - så jag kanske t om kan komma ihåg hur man gör

Jag är också superkänslig för konsistenser... Jag klarar inte keso, jag får panik! Allt som är grynigt, grusigt, klumpigt... ah!! Gröt är mitt värsta scenario  
  • Linda1976

Så den samlade åsikten är att jag ska sälja mina Cambrigde på Tradera?

• Linda1976

Ja, det är ju ändå 1500:- som ligger i skafferiet! Förvånad fatta hur mycket oxfilé & bea man får för det!!

• Linda1976

Är FINAX Malda psylliumfrön exakt samma sak som Lindals (?) i den gula påsen? För FINAXpåsen är ju jättestor i jämförelse. Den såg jag på vårt lilla Hemköp igår!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**