Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

ThePointOfItAll skrev 2011-08-23 15:41:25 följande:
    Läste precis att Usain Bolt inte ville ha kolhydrater innan han skulle springa nu när han var i Sverige. Hur kunde han då springa? Enligt lchf-skeptikerna måste man ju ha kolhydrater om man ska röra på sig
    Du måste nog ha läst fel, eftersom du inte äter kolhydrater och det behöver ju faktiskt hjärnan för att fungera... .-D
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Deliverance skrev 2011-09-12 18:29:05 följande:
    Hej allesammans!

Vet inte om ni redan sett eller läst detta, annars tänkte jag bara tipsa om att knalla in på länken och läsa Solig
    Går på SVT2 klockan 20.00 ikväll.

www.aftonbladet.se/halsa/article13608929.ab
    Såg det.
    Pågen sponsrar koststudier för diabetiker..... Obestämd Dock inte förvånande tyvärr.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Bordeaux skrev 2011-09-12 22:06:25 följande:
    Jag ville ju se programmet men det går inte pga upphovsrättsliga orsaker så kan man inte se programmet utanför Sverige. Jag kan se melodifestivalen, hipp hipp, och typ alla andra program som finns på svt-play förutom det här.
    Ah, vad typiskt...!
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    FasterK skrev 2011-09-13 00:17:27 följande:
    Alltså! Vilka butikskedjor för de där fläsksvålarna vi LCHFáre kan äta? De verkar svåra att hitta. Jag vill ha fläsksvål NU!
    Willys har det godaste märket Perfekta att äta, eller att använda till panering.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Jag skulle behöva lite hjälp av er. Jag har precis skolat in min dotter på förskolan, och fick reda på att de nyligen har bytt ut Bregott mot Lätta.....
    Jag ska skriva till kostchefen i kommunen och fråga varför, och önska att de tar in Bregott igen.
    Har ni några bra idéer på vad jag kan skriva?

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Allrona skrev 2011-09-13 17:51:01 följande:
    Kittycat - du kan ju föreslå att de gör som i min kommun och tar in bregott till de barn vars föräldrar önskar det, övriga får lätta som vanligt.
    Jo iof, men jag tycker det är lite konstigt att gå från Bregott till Lätta för små barn. Speciellt som de i övrigt satsar på ekologisk mat och så få tillsatser som möjligt.
    Har du några bra argument för Bregott som jag kan använda. Jag fastnar i formuleringarna.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Bordeaux skrev 2011-09-13 18:08:20 följande:
    Bregott är naturligare än Lätta och om det ska vara ekologisk mat utan tillsatser så varför har ni då bytt ut ett smör utan tillsatser till ett margarin som har en massa?

Nu uttryckte jag mig dåligt men du förstår åt vilket håll jag vill komma.
    Jo jag förstår
    Det är typ så jag skriver, men det känns som om jag är lite otydlig. Jag ska fila lite till på det, och blir det inget bra så kanske någon här kan läsa och kommentera min text istället?

Ok, om vuxna tjockisar vill stoppa i sig skit som Lätta. Men små barn som växer... det är väl ännu viktigare då att man får i sig bra fett till kroppen.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Allrona skrev 2011-09-13 19:00:33 följande:
    Jag tror det finns hjälp på anna hallens hemsida. Tror tom det finns ett färdigt brev med krav att byta ut lätta till bregott.
    Tack för tipset, det ska jag kolla upp.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    mamman i skogen skrev 2011-09-17 05:14:36 följande:
    Här går allt som på räls underbart höstväder jobbar på med att "stänga" trädgården sliter och släpar med att hugga ved och plocka äpplen, plommon och rafsa ihop sista blåbären. Strålande vardagsmotion och har helt skippat träningen den får komma igång igen när höststormarna rasar...

Har plockat kantareller i massor både trattisar och gula både finns i överflöd och det blir strålande till vinterns soppor och såser...

Nästa vecka börjar det med lite roligheter, har bokat in mig på utbildning till kostrådgivare LCHF efter snart två år med LCHF blir det ett roligt steg och jag hoppas det blir en givande utbildning som ger ngt.     

Åh jag önskar att jag också hade ork till att ge mig ut i skogen igen. Vi har ätit upp all svamp... Och hur vår tomt ser ut orkar jag inte ens tänka på. Men det går inte att göra så mycket annat än att vila när man är sjuk. Både jag och sambon är nämligen i det närmaste däckade av feber, hosta, snor etc. Skönt att dottern har hunnit bli frisk, men å andra sidan är det svårt att orka med hennes tempo när man själv inte orkar göra så mycket annat än att ligga under täcket... Tungan ute

Åh vad kul det låter med utbildningen Hoppas att den är bra nu, så att du får valuta för pengarna.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**