• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-06-06 09:23:08 följande:
    Glass: är det inte vida känt att margarin innehåller plastkulor? Eller har jag drömt detta??

Meen frågan är snarare om det spelar någon roll i och med att det är så pass liten mängd som används.
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-06 09:57:07 följande:
    Känns ju sådär att köra två veckor för att sen stå still. Jag hoppas verkligen att det beror på mensen.
    Men jag bör kanske se över vad jag stoppar i mej ändå, och vilka mängder. Skadar ju aldrig.

Väg dig en gång i veckan istället!
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-06 10:47:27 följande:
    Boost: jag väger mej två gånger eftersom min Vägdag sen innan är fredagar och jag började med detta en tisdag, så jag väger mej båda dagarna.
    Jag står ju inte mindre still för jag väger mej en gång i veckan

Jag vet hur svårt det är att hålla sig borta, man är ju så nyfiken :)
    Men i mitt fall var det iaf för att det är så lätt att tappa motivation och den där gnistan när man står still eller gått upp något hekto. Därför har jag alltid försökt vara benhård med att hålla mig till så sällan som möjligt. 
  • Boost
    standby skrev 2012-06-06 12:48:55 följande:
    ollebulle86 - har du köpt DVD med Zumba eller kan man hitta på typ YouTube?

Jag har sett många längre klipp på Youtube som det säkerligen går att använda sig av. Annars säljs det mycket Zumba på Tradera har jag sett.
  • Boost
    kanske en till skrev 2012-06-06 17:07:07 följande:
    Tycker att ni är så fantastiskt duktiga i den här tråden. Själv har jag ätit lchf i snart 3 år till och från, vet vad som är ok att äta osv. Tyvärr lyckas jag dock inte ändra mitt ätbeteende. Faller lätt dit och äter fel och gör mycket. Äter i smyg.. Råkar jag få i mig lite kolhydrater en dag så fortsätter jag frossa (och då menar jag frossa) resten av dagen och sedan blir det lätt ett dåligt mönster son fortsätter i flera dagar.
    Jag försöker tiden jaga det söta, baka lchf-vänliga kakor och godisar och sedan trycker jag i mig alldeles för mycket. Att jag mår illa hindrar mig inte.
    Usch blir så trött på mig själv, och ledsen... Någon som känner igen sig och/eller har några råd till mig?

Jag känner definitivt igen mig!!
    Nu närr det inte är kilona jag jobbar med längre så är det sötsuget jag försöker kämpa med. Jag har ätit LCHF huvudsakligen i snart ett år. När jag följer kosten till punkt och pricka så fungerar allt utmärkt. Men sedan kommer det vissa saker då jag unnar mig kolhydrater i olika former, vissa gånger gå det jättebra i små mängder men vissa gånger så nöjer jag mig inte med lite kolhydrater utan börjar jaga efter mer.
    Dessutom får jag ett väldigt sug under mensens dagar.
    Har tyvärr inget råd att ge dig. Själv så fortsätter jag att jobba mot den dagen då jag kan unna mig saker utan att känna behov efter mer.   
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-06 19:19:11 följande:
    RebornEve: jo jag har läst det det var mycket billigare när det bara helter psyllium än fiberhusk

Jag såg också de där. Tror du man måste mala på den ytterligare för att få dem i samma konsistens som Fiberhusken?
    Såg ingen innehållsförteckning på Psylliumen, hur mycket kolhydrater i? 
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-06 21:05:38 följande:
    Boost: på min står det 0g kolhydrater och det ser ut att vara väldigt fint i konsistensen. Ser ut som pulver.

Ah ok, tyckte det var lite kornaktigt i det paketet jag såg.
    Ska kika i affären igen och prova det nästa gång.  
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-06 21:14:16 följande:
    Boost: alltså, det såg ju inte så fint ut som mjöl, men det såg inte ut att kunna få finare.
    Vet inte hur fiberhusken ser ut men det såg inte kornigt ut. Såg mer lite sågspånigt ut, fast finare

Husken är fint pulver :)
  • Boost
    stjierna skrev 2012-06-07 07:33:33 följande:
    Usch, jag har helt tappat greppet... :/
    Då är vi två :(

Gårdagen var inte bra! Resulterar i att jag vaknar upp med en jäkla hunger/sug efter nåt. Ska starta med äggröra och bacon strax och bryta trenden, annars är det risk att den pågår i flera dagar!
  • Boost

stjierna: Har du inte hittat något bra alternativ till mjölkprodukterna? Eller vill du medvetet skippa allt sånt?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**