**Den stora feta LCHF-tråden**
Ang kalorierna på matdagboken. Det blir en ungefärlig beräkning på vad man gör av med per dag, alltså ens basalförbränning!! Det är i princip ingen riktlinje för någon diet alls... När det gäller lchf så brukar det kvitta, men jag är ju en av dom som måste räkna. och idag drar det förresten igång! Ska försöka att äta som vanligt nu i början och bara kontrollräkna mig själv, så att jag vet hur högt jag ligger. Sen får jag börja dra in! Ska börja med att dra in på kolhydraterna, och sen i nästa steg blir det att dra in på kalorierna också. SKRÄP!
Jag har tror jag ca 1850 på matdagboken. Men jag går ner på lchf om jag ligger på ca 1800-2000 OM jag ligger strikt på kolhydraterna. Iaf var det så i höstas. Så det säger ju sitt om kaloriteorin. Det går att läsa om kaloriteorin i min blogg också om man är intresserad av hur det funkar. kolhydratjakten.blogspot.com
Kämpar förresten som tusan med nästa kapitel, men känner inte att jag får till det. Borde ha korrläst och skrivit om senaste kapitlet bättre, så jag har dåligt samvete och tappar lusten lite när man inser att man publicerat nåt man inte är nöjd med.... Men det är ju inte så himla lätt när man måste skriva sent om kvällarna, och sen dessutom inte har något stöd i form av korrläsare, administratörer och allt sånt som man ju har om man skriver en riktig bok!! Iaf så tar jag gärna emot synpunkter, och så kan jag korrigera och korrläsa bättre sen när jag publicerar det som nedladdningsbar bok! Hoppas att jag tar mig igenom nästa kapitel snart (hälsokapitlet) för jag vill börja skriva om dieterna!