• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

För övrigt så är förmiddag och halva eftermiddagen det jag klarar, men just när resten av familjen är ledig och vi hittar på saker så är det svårt att följa kosten till punkt och pricka. Och när jag väl får i mig lite för mycket kolhydrater så finns det inget stopp för mig.

• Boost

Stjierna: Vad var det som gjorde att du måste utesluta mjölkprodukterna?
    Det är ju då som det blir som mest jobbigt när man måste begränsa sig så mycket.
    Du måste försöka hitta motivationen igen för att komma in på rätt spår!  

• Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-07 09:44:46 följande:
    Går ni andra upp i vikt vid mens? I så fall hur snabbt försvinner det igen?

Går upp mellan 1-2 kg ungefär 1-2 dagar innan mensen.
    Detta är ju bara vätska och det försvinner under mensens dagar. 
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-07 10:04:48 följande:
    Boost: ok. Jag har stått still dagarna innan (jag vet, låt bli vågen ) och nu under mensen har jag gått upp lite. Hoppas det försvinner snabbt igen då.

Du kan ju glädja dig med att det enbart är vätska iaf Tungan ute
    Så det bör säkerligen försvinna inom de närmasta dagarna. 
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-07 10:11:50 följande:
    Boost: ja försöker tänka så, för jag har ju inte ätit fel och mer även om jag varit sugen på kvällarna.
    Hoppas bara inte min mens fortsätter som det gjort nu i så fall, började för fyra veckor sen och hade mens två veckor i början, utan två, och så nu igen. Kul att gå upp i vikt halva månaden

Åhh blir galen på det där, så var det jämt för mig förut när jag började med piller. Bytte hit och dit flera gånger, tillslut blev det ordning på den iaf.
  • Boost

Tycker det har varit jobbigt med omgivningen många gånger, de förstår inte alls utan man måste verkligen förklara, och även efter man förklarat så fattar de typ ändå inget.

Jag har ju inte direkt dragits av någon stor övervikt, vet inte om det beror på det. Men även nu när jag nåt målvikten så fattar ingen varför jag kan börja äta "normalt" igen. Skulle jag börja äta "normalt" igen så skulle det bli katastrof :) 

• Boost

tiiitti skrev 2012-06-07 12:55:39 följande:

Tack!
    Vad är kruskali? som finns med i receptet??? var fasiken hittar man de? hehe..

Står bland mjölet i butikerna.

• Boost
    tiiitti skrev 2012-06-07 13:00:44 följande:
    aha okey tack. och det är lchf-vänligt? ska jag genast ner å köpa det..

Japps det är det :)
  • Boost

Har inte räknat ut exakt vad varje skiva innehåller i KH, men det ligger runt 1 KH per skiva.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**