**Den stora feta LCHF-tråden**
adams family:
Jag behöver hjälp med att tolka provsvar på kolesterol, har du lust att hjälpa mig?
adams family:
Jag behöver hjälp med att tolka provsvar på kolesterol, har du lust att hjälpa mig?
Behöver lite input...
Har den senaste tiden blivit helt seg i huvudet och är konstant trött. Har mest lust att ligga i sängen hela dagarna och bara sova/lata mig. Har ingen lust eller ork till någonting utan får tvinga mig själv eller så går det av ren slentrian.
Beror det på:
Kosten? Har ätit LCHF i 9månader. Behöver jag ändra på något? Lägga till något specifikt? Äter multivitaminer.
Någon infektion kroppen? Känner mig dock inte direkt förkyld eller så. Visst har jag känt lite svagt i halsen vid några olika tillfällen, men inget mer.
Depression? Känner mig ensammast i världen och är hur uttråkad som helst. Får ibland mest bara lust att sätta mig och tjuta, men vad hjälper det...
Gravid? Har spiral, men har ändå känt det lite konstigt i nedre regionerna. Inte som vanligt och när jag varit gravid har jag varit seg i huvudet och trött.
Är ute och rör på mig i princip varje dag, men blir inte ett dugg piggare av det utan kan till och med gå i solskenet och gäspa kl12 på dagen.
Förslag mottages tacksamt!
Nu måste jag bara börja snacka lite skit...
Läs inte om du är känslig!
Jag har sedan jag började med LCHF i februari i år varit i princip konstant hård i magen. Har pluttat småpluttar (rådjursvarianten) typ hela tiden.
Jag märker ingen större skillnad om jag rör på mig mera, äter frökex, har krossat linfrö på CF till frukost.
Jag började även med kokosfett (cocosa) för jag läst att det hjälpte till för en del, men icke för mig.
Ingen skillnad om jag äter lax istället för kött osv.
Ibland har jag tur och kan gå på toa en gång om dagen i 2-3dagar, men för det mesta tar det 2-3dagar minst mellan besöken.
Är det verkligen bra att vara så här hård (det klongar nästan till i holken ju)?
Hur kan jag bli av med det?
Detta är än så länge mitt enda bekymmer med LCHF.