• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-03-07 20:40:23 följande:
    Hur mycket kardemumma resp. vanilj tog du?
    Dubbel sats Pones, tja.... kanske 1,5 msk kardemumma, eller 2.... Jag strödde på allteftersom och luktade på degen. När den luktade lagom så slutade jag hälla i. 1 tsk vanilj iaf!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Liverapport: Sambon tuggar i detta NU i sig sin ponessemla. Han nickar, hmmm:ar och säger "jaaaaaa"... Undrar om det betyder gott?

Nu pressar jag honom lite "Hade det varit riktig marsipan i hade det varit en riktig semla". Han menar säkert mandelmassa, men jag förlåter honom

Alltså: Den är god!! Wihiiii!! 

• Linda1976
    jeng skrev 2011-03-07 22:18:58 följande:
    fasen vad ni alla bakar semlor, nu blir ju jag sugen med.... *mutter*
    jag som till och med har handlat hem för att kunna göra pones, men jag är livrädd för pofibern, allt jag har gjort med det har ju totalt misslyckats tidigare!!! :-/ 
    Du ska inte vara rädd! Vi håller dig i handen
  • Linda1976

Min pones-semlor fick VÄL godkänt av försökskaninerna på jobbet!

• Linda1976
    jeng skrev 2011-03-08 13:53:06 följande:
    Guuud vad jag är hungrig nu! Har inte upplevt nåt liknande under hela min lchf-period!! De där ponesen gick nog bra rätt igen utan att ge kroppen ett dugg....
    Konstigt så olika. Äter jag 2 små pones med pålägg till frukost vid 8, så är jag hungrig vid 14-15 i "bästa" fall.... Ofta inte förrän ännu senare.
  • Linda1976
    The Kittycats skrev 2011-03-08 20:34:38 följande:
    Jag äter inte mer om jag är mätt, så jag hade inte ätit mer om jag hade varit du.

Är det någon som har åsikter om dessa ingredienser?

GAMMELDAGS VANILJ
    Med  bitar  av vaniljstång             
    Ingredienser ;  Vatten , Grädde(laktosfri), Äggula , Kakao  , Cocosfett,Fyllnadsmedel (polydextrose),Mjölkpulver (laktosfritt) ,Stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl,guarkärnmjöl)  , Emulgering (Veg Mono-och diglycerider , karregenan ,karboxietylcellulosa , natriumalgenat), Mjölkpulver (laktosfritt) Naturidentisk Arom , Vaniljstång , Sötningsmedel (acefulfame k)
    Allergiinformation; Produkten innehåller ägg och mjölk.
    Näringsvärde/ 100 gr; Kj 549/Kcal 130 , Protein 1,3 Gr , Fett 11,5 Gr ,  Fibrer 16 Gr , Kolhydrater 0,5  Gr   (naturliga sockerarter)
    Ja, inte är det glass iaf. Glass för mig innehåller ägg, grädde, vaniljstång, socker. (eller i mitt fall sukrin). Det där är inte ätbart i min värld. Kalla mig gärna glass-snobb
  • Linda1976
    The Kittycats skrev 2011-03-09 11:23:28 följande:
    Inget fel med att vara glass-snobb= medveten om vad man stoppar i sig

Ja det var en lång lista....Jag är ju inte superstrikt med tillsatser utan ser det mer som en bonus med denna kost. Men ska jag stoppa i mig den här glassen vill jag veta vad allt är. Och jag hittar det inte. När jag googlar på varje ingrediens i innehållsförteckningen får jag bara upp andra innehållsförteckningar, och det säger ju inte mig vad det är för något.
    Läs "ÄKTA VARA" - finns för inga pengar på Adlibris!
  • Linda1976
    tiiitti skrev 2011-03-09 12:43:37 följande:
    Jag har köpt hem torskfilé som vi ska ha till middag ikväll. Någon som vet något bra sätt man kan panera dom på? nu när man inte kan använda skorpmjöl
    Jag använder pofiber blandat med parmesan.
  • Linda1976

Hej tråden!! Gud vad ni skriver - jag får ångest för jag hinner inte med

Läser vad jag hinner iaf! Är hos mamma några dagar, och bakade typ 30 pones till mig och sambon att ha till frukost. Ska försöka äta så bra det går, men pappa fyller 60 på söndag så helt 100% kanske jag inte kan sköta mig. Jag har ett planerat fusk inbokat iaf: Dessert på söndag på födelsedagsmiddagen! Det blir vit chokladglass med bär - det triggar inte på långa vägar som bröd gör. Hade det varit paj hade jag fått hoppa över det!

• Linda1976
    Martina 76 skrev 2011-03-10 12:00:59 följande:
    Googlar vidare och hittar att man kan köpa ketonstickor på apoteket för att mäta mängden ketoner i urinet. Mao kan man se svart på vitt om man är i ketos.
    Man kan vara i ketos även om urinen inte utsöndrar ketonkroppar! (tyvärr, för ett kontrollfreak som jag
    Ketostix finns på Apoteket ibland, och ibland måste man beställa dem.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**