-
Ja inte går man ner 6 kilo av dinkelmjöl och råsocker.jeng skrev 2011-06-19 16:59:02 följande:Läser 6 kilo på 6 veckor och blir rakt ut förbannad! Falsk marknadsföring anser jag att det är när man skriver att man "begränsar kolhydraterna till ett absolut minimum" och sedan inte bara har mängder av grönsaker och mejeri, utan även nötter, frön, frukt, quinoa, råsocker, mjöl, dinkel, granola, sojamjöl och sirap!!!! Fy fan vad illa! Jag har god lust att kontrollräkna recepten bara för att.... PÅ GI fas 1 ska man hålla sig till ca 20-25 gram kolhydrater per dag... Varför tvivlar jag (återigen) på att recepten håller det faktatexterna utlovar?
-
Har lite av samma problem är ngnstans mellanstlrk36/38 bakdelen och höfterna behöver 38 men midjan behöver 36..Mandel skrev 2011-06-19 15:59:47 följande:Hoppade in på Kapp-Ahl när jag ändå sprang förbi och kollade på jeans.
Storlek 36 short är lagom långa i benen, men då får jag glipa i ryggen. Provade 34 short och de blir nästan tajta över låren fast de sitter kanon i midjan, men självklart blir de även kortare i benen och då för korta.
Provade ett par 34 i vanlig längd och de var självklart alldeles för långa så de korvade sig på smalbenen.
Suck!
Tittade in på Jc och tydligen måste man vara supersmal om man är kort för de med 30 tum i längd som jag hittade hade 23 tum i midjan... Jag gav upp! För mycket folk i butiken så jag orkade inte be om hjälp heller... -
Jag är också begåvad med korta ben och jag hatar uppsydda jeans..kör med textillim hemma då får jag de iallfall så långa som jag vill ha det...ska tillägga att jag älskar "baggy" med snygg passform (inte vida mao)Mandel skrev 2011-06-19 17:44:32 följande:Fast jag har det extra tillägget att jag är medlem i pygméeföreningen och "Vi med för korta ben"...
Får alltid sy upp alla byxor, men jeans blir aldrig snyggt att sy upp själv och snåltarmen slår till när det gäller att handla på jc... -
Nej det är inte svårt har några gamla favoritbyxor som jag dragit resår i längst ner men nu sitter de itne uppe längre har fått arkivera dem till högen vill aldrig att de ska passa igen...jeng skrev 2011-06-19 18:13:08 följande:Gillar man baggy så kanman ju satsa på såna med resår! det är inte så svårt att göra om hemma om man skulle behöva heller!
-
Det tar precis som Yena skrev ett tag att ställa in på lchf ett par veckor behöver man kompensera för "förlorade" kolhydrater. Ät lite mer fritt av fett som mätter ta en extra ostbit en skvätt extra grädde i kaffet en ostrulle med smör när hungern sätter in. Du kommer om ett tag ha gått över på LCHFdrift och då försvinner hungern..Att följa annicas råd kanske inte heller är det du behöver man får ibland experimentera lite och hitta sitt kaloriintag och sin fördelning på protein, fett och kolhydrater.Vuxenpoäng skrev 2011-06-19 21:16:09 följande:Hej, ber om ursäkt för att radbrytningen inte funkar - sitter min paddan! Jag hat kört lhcf i snart två veckor och siktar på under 20 kolisar per dag. Men jag är hungrig HELA tiden! Jag följer Dahlkvist recept till punkt och pricka och äter ofta mr än vad som angetts som en portion. Ändå blir jag sugern på något mer efter en timme och riktigt hungrig efter två... Tanken är väl att man ska slippa gå hungrig? Hur lösser jag detta?
-
sininen skrev 2011-06-20 01:34:03 följande:Jag har hamnat i en ond spiral. Jag jobbar nätter och behöver extraenergi really bad. Har ni några tips på saker man kan äta på natten?
Just nu är det kakor, godis och Red Bull som gäller. Suck.Jag jobbar natt och äter då i stort sett ingenting. Tar en stor kopp kaffe med äggmjölk eller grädde och kokosfett i detta håller mig mätt flera timmar om jag tar den när jag börjar.
Fram på småtimmarna så börjar jag bli lite hungrig och då tar jag ett frökex och lite the eller vatten mycket pålägg och som sig bör ska frökexen tuggas ordentligt..
sötsaker gör dig hungrigare så jag förstår att du är i en ond sprial...
-
Albin 080509 skrev 2011-06-20 01:52:14 följande:hmm jag har hört precis tvärtom...man ska äta samma som man skulle gjort annars bara andra tidpunkter
när ja jobbar natt äter ja frukost 16-17 middag 23 å kvällsmat vid ca 05 lägger mig vad 8 tidenJag litar inte på ditisterna
Jag håller på dig en dygnsrytm som funkar och mat när man är hungrig inte sugen då blir det bra...ser inget gott i att vara nattarbetare och inte fylla på energi på natten.
Jag jobbar 00-07 äter alltid frukost innan jag går och lägger mig vid 10 ungefär. Då sover jag ca två timmar för att kunna spendera lite tid på hemmet och med ungarna efter skola dagis. äter en lätt lunch när jag vaknat till liv och sedan middag vid 16.30. Vid 18 är det sovdags för mig och efterssom jag jobbar hemma så blir det 6 timmars sömn rakt av innan jag kliver upp..
försöker att inte stöka med dygnsrytmen så mycket jag sover oftast tidigt och kliver upp tidigt även när jag inte jobbar detta fungerar kanon för mig även om man emellanåt är oerhört osocial..vakna kvällar kräver för mig planering om man ska träffa kompisar eller försöka vara social med gubben..
-
Du kan ju alltid testa..Albin 080509 skrev 2011-06-20 04:03:33 följande:sitter å studerar 80/80/20 har googlat å fått endel info och pusslat ihop på matdagboken lite vad ja kan äta under en dag då ja inte hittade några recept
Fett: 79 g Protein: 76 g Kolhydrater: 2 g 1022 kcal
» 100,0 gram Bacon gris 345 Kcal » 100,0 gram Kyckling kokt 167 Kcal » 100,0 gram Lax 181 Kcal » 2,0 st Ägg kokt 141 Kcal » 0,5 dl Vispgrädde 40% fett men det blir ju typ inget fett alls?
ska ja våga mig på att köra ett tag enl detta? -
Albin 080509 skrev 2011-06-20 05:29:31 följande:Ja jag får ta och göra detta=) kanske blir jätte positiva resultat=) lägger ja till sallad me så känns de faktiskt rätt ok mycket(lite) att äta=)
Kör så det ryker
Berättahur det går...
Vi verkar vara några nattugglor ...här inatt för den delen nu är det dags för den här ugglan att ta en kopp the med en tsk kokosfett i ....
-
Nehej då var det slut på friden sonen vaknar och vill komma upp..trevligt med sällskap för det börjar bli långtråkigt här hemma..nu blir det fullt ös tills hans assistent kommer om en dryg timme..sen får jag krypa till kojs efter lite frukost och pyssel...