• tiiitti
    Boost skrev 2012-06-07 12:59:20 följande:

Står bland mjölet i butikerna.

aha okey tack. och det är lchf-vänligt? ska jag genast ner å köpa det..
  • tiiitti

precis gjort solrosbrödet jag blev tipsad om innan, och blev såklart tvungen prova en skiva. mm så gott de va!!
    de godaste lchf-bröd jag provat.   

• tiiitti

suck vad tråkigt det är när man först gå ner å man är jätteglad, sen när man väger sig några dagar senare har man gått upp igen. så håller min vikt på hela tiden. När jag väl tror det har låsnat och jag börjat gå ner.. ja då kommer de j*vla kg tillbaka... aaaaaaaaaaahhhhhhhhh.... va bara tvunegn!!! hihi

• tiiitti

Idag har jag varit på ikea, blev först hungrig och sen snabbt sugen. hittade ikeas egna choklad 70 %. åt några rutor. Undra hur illa deras choklad är?!!

• tiiitti
    Boost skrev 2012-06-15 22:43:09 följande:

Väldigt bortkastade pengar.
    Jag registrerade mig och såg direkt att sidan inte alls lever upp till de förväntningar man har.
    Dock har du en ångerrätt när du har registrerat dig på 2 veckor, så jag hann använda den och fick pengarna tillbaka :)

Finns lite träningstips där. Några recept. Ett forum som bara ett fåtal personer använder.    
    Okey vad synd. Då hoppar jag att bli medlem där. tänkte man kanske fick bra tips där inne (och sen får man ju handla lite billigare i shoppen, men de blir kanske ändå dyrare med medlemsavgiften)
  • tiiitti

Jag äter kött sallad och grönsaker, men väldigt sällan fett till. Enda fett jag får i mig är avokado, det smör jag steker i, i ibland lite nötter. Är det för lite? Eller kan jag äta så? Jag klarar inte av för fett blir äcklad å illamående av det.

• tiiitti

Kan man springa direkt på morgonen på fastande mage, och sen äta frukost? Eller bör man springa efter frukosten?

• tiiitti
    Gladskit skrev 2012-06-18 09:21:01 följande:
    Jag springer också alltid före frukost. Skulle jag äta innan så skulle hela konceptet med morgonträning falla för mig, för då skulle jag få vänta en stund innan jag kunde ge mig iväg. Men det beror nog lite på hur van man är och hur intensivt man tränar. Lågintensiv träning är ju ok på fastande mage, oftast rekommenderas inte att man tränar hårt utan att ha ätit något. Men jag är nog hyfsat van, jag kan springa en mil utan att ha ätit innan. Fyller på med en LCHF-frukost eller en proteindrink så snart jag kan efteråt!
    Ja de är lite så jag känner. Äter jag först frukost, så måste jag sen vänta en timme till jag kan springa, och de känns som hela morgonen försvinner. Därför tänkte jag om man kunde springa innan, eller om det kanske va dåligt för kroppen. men då ska jag börja springa innan jag med.

Jag började springa för 2 veckor sen. 30 min om dagen. Har gått upp 0,5 kg de senaste tvp veckorna. kan de bero på att jag springer?? kan inte minnas jag gjort något annorlunda med maten.   
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**