Paulas mamma skrev 2013-02-07 06:33:11 följande:
Nu blir det ett pass yoga. Åå vad kul det är. Sen blir det vila i 3 dagar då jag ska till sthlm på styrelsemöten hela helgen. Våran ordförande har bokat lunch middAG och fika alla dagar. Så det är bara att äta på. Ska undvika så mycket kolhydrater jag bars kan. Ja med mig kokosfett till kaffet och smygäta babybells på hotellrummet :) har med mig mina lchfmuffins oxå. Mer tips på mellanmål/mat att ha med mig? Har ingen kyl.
Jag är ofta iväg på konferenser, oftast med övernattningar och det ställer till det en del med all fika som alltid bjuds. Jag brukar ta kaffe med lite mjölk (släpar inte med mig grädde eller kokosolja) bara. Det är alltid fralla med pålägg, bakverk eller frukt. Ibland tar jag pålägget på en fralla och äter det bara. Till lunch brukar det vara buffé och då är det bara att ta extra grönt och skippa potatis/ris/pasta osv. Svårast är på kvällen då det oftast bjuds två eller trerätters. Jag har helt enkelt bestämt mig att skita i vad andra tycker. Jag tar aldrig efterrätten och äter bara det som ser ok ut på tallriken. Eftersom jag är iväg så mkt med jobb så skulle jag aldrig gå ner i vikt om jag ständigt gjorde små avsteg på dessa resorna. Jag har däremot alltid med mig naturella nötter i min väska, babybellostar i hotellkylen och ölkorvar. Funkar bra om det är kris.