• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vilken frossarhelg.... Är hos en väninna och vi har ätit konstant känns det som. Jag har enbart hållet mig till lchf-mat men även lchf-snickers, ostchips, rostade mandlar, cola zero. Ja ni fattar. Känns som jag ätit snacks för hela 2013.

Glad att jag bara åt lchf-snacks även om jag definitivt överåt.

• Såphia
    Paulas mamma skrev 2013-02-07 06:33:11 följande:
    Nu blir det ett pass yoga. Åå vad kul det är. Sen blir det vila i 3 dagar då jag ska till sthlm på styrelsemöten hela helgen. Våran ordförande har bokat lunch middAG och fika alla dagar. Så det är bara att äta på. Ska undvika så mycket kolhydrater jag bars kan. Ja med mig kokosfett till kaffet och smygäta babybells på hotellrummet :) har med mig mina lchfmuffins oxå. Mer tips på mellanmål/mat att ha med mig? Har ingen kyl.

Jag är ofta iväg på konferenser, oftast med övernattningar och det ställer till det en del med all fika som alltid bjuds. Jag brukar ta kaffe med lite mjölk (släpar inte med mig grädde eller kokosolja) bara. Det är alltid fralla med pålägg, bakverk eller frukt. Ibland tar jag pålägget på en fralla och äter det bara. Till lunch brukar det vara buffé och då är det bara att ta extra grönt och skippa potatis/ris/pasta osv. Svårast är på kvällen då det oftast bjuds två eller trerätters. Jag har helt enkelt bestämt mig att skita i vad andra tycker. Jag tar aldrig efterrätten och äter bara det som ser ok ut på tallriken. Eftersom jag är iväg så mkt med jobb så skulle jag aldrig gå ner i vikt om jag ständigt gjorde små avsteg på dessa resorna. Jag har däremot alltid med mig naturella nötter i min väska, babybellostar i hotellkylen och ölkorvar. Funkar bra om det är kris.
  • Såphia

Linda5: frågar de så tycker jag det är ok. Det är ju på ett sätt specialkost. Lycka till.

• Såphia

Äntligen!! Efter en månads stiltje på vågen så kom äntligen hacket ner! Ett kilo ner under veckan och ny lägstanotering på ca tio år. 1,5 kilo kvar till målet. Det är verkligen sant att man inte ska ge upp och att de flesta hamnar på viktplatåer då och då. 12,5 kilo ner på sex månader. Lycka!!

• Såphia

Millifjor: nä egentligen inget annorlunda. Har kört pf då och då men det gjorde jag innan också. Tror sista kilona är mer sega. För mig har det pendlat ett halvt kilo upp och ner i några veckor för att sen ta ett rejälare kliv ner. Så nu väntar jag mig att pendla lite på denna vikten några veckor men det är inte så farligt bara jag går ner lite varje månad.

Min målvikt ska jag ha nått till sommaren så jag har gott om tid.

Hur går det för dig? Var det inte vi som var väldigt nära i längd och vikt?

• Såphia
    Ninis skrev 2013-02-10 14:33:07 följande:
    Heja Sophia! Underbart!
    Tack! Glad
    La chica skrev 2013-02-10 15:02:17 följande:
    Jag hänger på här! I åratal har jag pendlat kraftigt i vikt och nu har jag gått upp 30 kg på 1½ år och fortsätter gå upp i vikt. En gång i tiden var jag smal och kurvig. Jag är en sucker för choklad, chips och allt annat onyttigt. Men nu är det stopp! Jag våndas varje vår och sommar över att jag inte kan ha lätta kläder på mig utan måste svettas i stora munkjackor och mjukisbyxor. Jag vägrar att vara en blekfis i sommar för att jag skäms att visa mig ute i solen. Och jag VÄGRAR sätta på mig bodyslimmern längre, för att sätta på mig mina jeggings, som dessutom har resår i midjan! Jag är så trött på mitt fett! Så nu tänker jag köra ett helhjärtat försök med LCHF. Bevisligen har min mamma lyckats gå ner över 20 kg. Jag vill hellre vara smal och må bra än att kröka varje helg, bli knökfull och dela på en fet familjepizza med sambon dagen efter. Vi har båda kommit överens om att äta bättre och lägga krökandet på hyllan. 
    Välkommen hit! Har du läst på om LCHF? Det kommer bli några jobbiga första dagar/veckor men ge inte upp. Det är så underbart när sötsuget försvinner och alla övergångsbesvär är borta. Det blir lättare och lättare. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**