• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag gick ner 23kg från januari-12 till december -12
    Har nu stått ganska still men vill ner ca: 15 till.
    Har minskatt 5cm runt midjan under tiden jag stått still och många säger att jag blivit smalare så för hoppningsvis så har det omfördelats.

• Linda5
    Emsi29 skrev 2013-11-11 19:21:25 följande:
    Hej alla ! Startade med lchf igår så är verkligen en nybörjare :) Vägde 88 igår och idag 86,6, det måste vara vätska va? Tänkte i alla fall gå ner till 68 :) tycker det funkar bra med maten men jag känner redan att jag kan bli less på ägg till frukost nån som har nått bra frukost tips?

Har ätit LCHF i snart 2 år och äter inte frukost längre. Är för det mesta mätt. Äter när jag är hungrig vilket brukar vara 11,30, 16,45 och sen vid 20,30. Eftersom jag inte äter första målet förrän 11,30 så äter jag lunch mat. Du kan äta lunch mat kl 7 på morgonen också så stirra inte dig blind på ägg frukost. Ett par skinkrullar med ost i funkar också.
  • Linda5
    Emsi29 skrev 2013-11-12 16:21:15 följande:
    Sådär inhandlat turkisk yoghurt som jag tänkte blanda med keso några hallon och lite kokos och hackad hasselnöt på. Tror det blir en bra variation till ägg frukosten :) Sen har jag även handlat skinka och flödeost att rulla in i skinkan Tack för tippsen :) På fredag ska jag till högskolan på seminarium och jag har ca 4 timmars tågresa enkel resa så startar runt 4 på morgonen och är hemma vid 22. Frukost och lunch går bra men på hemresan vad äter jag då? Köpte babybellostar och ölkorv är det ok som nödlösning ?

Babybell och ölkorv är toppen. Om man har gott om pengar kan man köpa vildchips. Fläskasvålar är också väldigt mättande.
  • Linda5

Akleyan:

Jag skalar ( med potatisskalare) hela zuzhinin in till kärnhuset det blir som bandspagetti.
    Fräser spenat i citronolja salt o peppar till fisk.
    Rättika funkar till det mesta som potatis används till ex gratänger o janssons m.m.  

• Linda5
    RebornEve skrev 2013-11-12 18:08:18 följande:
    Länge har jag kört 16/8. Dvs fasta 16 timmar och ätfönster på 8 timmar!
    Har passat mig perfekt att inte äta frukost utan istället ta lunch vid 12/13 tiden.
    Jag tränar tung styrketräning sedan augusti och tränar allt som oftast på fastande mage.
    Har nu testat på 22/2 , dvs fasta 22 timmar och ätfönster 2 timmar.
    Funkar faktiskt jättebra!
    Under dagen dricker jag vatten, te eller aminosyror och eventuellt cola light.
    Någon gång mellan 18-21 beroende på hur jag jobbar har jag mitt ätfönster.
    Då äter jag tills jag är mätt och sen börjar fastan igen :)

Toppen. Själv så skulle det bli för mycket diet för mig, inte något jag skulle kunna leva med. LCHF har för mig blivit naturligt ätande (som vegetarianer). Kommer alltid att äta lchf för det passar mig. Har provat 9/16 men då går jag in i bantartänket.
  • Linda5
    beproud skrev 2013-11-13 22:50:16 följande:
    Hej alla!

Nu har det gått 9 dagar och gått ner 3 kilo , vad tycks Cool 
    Men jag är jättestrikt ,, slutade äta mejeriprodukt nu ......

så om detta är vatten bara när kommer jag och se den riktiga viktnedgång då?

Jag märker dem flesta som har gått ner i vikt , ha gjort det sakta , typ 2 k per månad, är det inte lite ?

En sista fråga bara , köpte majonnäs och den innehåller kanske 7 g kh för 100 , är det ändå okej att äta den ?

tack så mycket  

7kh/100g majonäs är massor. Undrar om det ens kan klassas som majonäs.  Tror findus har ca: 2kh. Bäst är att göra egen. Blir mycket godare, mindre kh och billigare.

2kg/månad i snitt är helt okej. Om man går ner för fort så hinner inte kroppen med.

• Linda5
    RebornEve skrev 2013-11-19 15:02:04 följande:
    2/22 är kanon och så kör jag 16/8 på helgen eftersom jag då vill ta ett glas eller ett par glas vin :) blir ju inte lika påverkad om man ätit lite mer under dagen :) Idag har jag druckit en kopp te till frukost , och så blev de aminosyror innan gymmet! Tränade rygg och biceps och sen blev det löpning varvat med promenad på löpbandet. Efteråt åt jag ett ägg! Ska strax dricka te och ta aminosyror och ikväll blir det köttfärssås och haricot vert :)

Men om du åt ägg efter gymmet och sen köttfärssås i kväll blir det väl inte 22/2? Var det undantag idag eller räknar du inte ägget? Nyfiken som jag är måste jag ju fråga.
  • Linda5

Ä

beproud skrev 2013-12-30 13:29:29 följande:
    vad tyckte ni om mina dagar ? är det bra ? funkar det? det blir oftast 2 måltider , antigen hinner jag inte eller blir inte hungrig 

tycker det ser bra ut. Tror du kommer att tröttna på ägg snart om du inte varierar lite mer. Grönsaker kanske du skulle tillsätta lite för näringens skull.
  • Linda5

Ärtor o majs är mycket kh. Mejeriprodukter i större mängd blir lätt många kh. Att börja med surrogat brukar funka dåligt ex light läsk, lchf bröd, efterrätter m.m. Försök att vara strikt i början. Lycka till

• Linda5

Testat fritera grönkål. Det blev häftigt. Sprött o krispigt. Smakade lite fett men lät det inte rinna av så länge.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**