yena89 skrev 2011-03-29 20:04:13 följande:
Nä men nu får du väl för fankens lägga ner!!
Jucea är förmodligen den mest hjälpsamma ängeln i hela jävla tråden! Men ofta när hon säger nåt som hjälper henne, nåt som kanske inte är så jävla strikt LCHF ska du komma o tjöta på henne. Och att mena att hon borde lämna tråden för hon äter choklad och dricker vin då och då, nån jävla gräns måste det väl finnas!!
Så alla vi som äter pizza då och då, eller kinamat, godis (E-nummer bomber), mat som innehåller mer än 5 E-nummer, light-läsk nångång äter alltså inte LCHF? Nä LÄGG NER! Alla har väl för fan sin egna gräns. även om jag skulle dricka cola zero varje dag äter jag väl för fan fortfarande LCHF för det!
Sen har hon väl aldrig någonsin i helvetet sagt "Atkins-barer är underbara måltidsersättare ni måste pröva!" Nää, juste!! Det hon säger att det är en bra lösning för henne när det krisar sig. För en sån bar, oavsett att det kanske finns lite konstiga saker i den, är väl underbar att kunna ta till nån gång i månaden när man kanske itne har tillgång till ost och smör!! hellre att man ligger 15g över vad man egentligen brukar och får i sig nåt E-nummer mer än att det slutar med att man går vrålhungrig och köper sig en pizza i stället.
Nä, man ska inte glömma bort att leva också och itne fan ska man vara så jävla strikt hela tiden!! Vill jag äta en chokladbit med ett glas vin varje kväll, ja låt mig för FAN göra det då!! (inte för jag gör det men endå)
LCHF är fan inte "Du får INTE äta nåt konstgjord BARA naturligt, du MÅSTE HELA TIDEN äta under 20g ananrs äter du inte LCHF!" Inte undra på att folk tror vi är en sekt när dom ser såna idiotiska uttalanden!
Nä, Jucea är då fan det bästa som hänt tråden, som tar sig tid att svara på en massa frågor och verkligen hjälper och ger råd till folk SOM BER OM DET!!! Hon går inte och säger GÖR SI GÖR SÅ! utan hon svarar på frågor som kommer upp i tråden och försöker hela tiden individ-anpassa sina råd!
Så sluta tjöta och klaga varje gång nån inte gör som du själv äter för du är då fan inte nån universal allvetande-LCHFare!
Visst, jag håller inte med Jucea om allt men inte fan går jag och säger att hon ska lämna tråden för hon råkar tycka raka motsatsen som mig?
Och alla kan låta lite extrema eller för allvarliga när man i all hast glömmer att lägga in en smiley här och där.
LÄGG NER! Låt folk äta som dom vill. ingen här säger SÅ ÄTER JAG SÅ SKA ALLA ÄTA, utan folk kommer med vad som hjälpt dom själva och det är just det tråden går ut på.
Jag vet, ett väldigt långt och aggresivt inlägg där det bara kryllar av svordomar. Känner att jag pms'ar lite och privata problem gjorde det inte lättare att låta snälla.
Ber om ursäkt för det!

Fan vad härligt med någon som skriver vad dom tycker rakt ut och utan några krusiduller...