Inlägg från: Ziggystardust |Visa alla inlägg
  • Ziggystardust

**Den stora feta LCHF-tråden**

Faile skrev 2011-03-10 09:51:07 följande:
    Hahaha förlåt, men kottegubbe?!
    Faile skrev 2011-03-10 09:54:21 följande:
    Menar alltså inte att det är lustigt att du ser ut som en, jag har bara aldrig hört uttrycket förut Cool
    He, he, jag har inte heller hört det uttrycket förut men det beskriver ju rätt bra hur jag ser ut om än något överdrivet. Rund kropp och pinniga ben!
  • Ziggystardust
    Martina 76 skrev 2011-03-10 19:55:20 följande:
    Alltså, detta med kaffe och te med mjölk i är mitt "stora" problem. Genom mat idag hade jag totalt fått i mig endast 2 g kolhydrater. Men så lägger jag till mitt te- och kaffedrickande, och jag kan verkligen inte dricka utan grädde och mjölk, så vips så är jag uppe på 9 g istället. 7g är hyfsat mycket bara för att dricka lite kaffe och te och då har jag ändå inte tagit någon kopp ikväll, vilket jag gärna skulle vilja göra. Hur ska man komma tillrätta med detta? Någon som har något tips?

Tyckte själv att jag luktade skumt idag och det smakade illa i munnen så jag köpte stickor på apoteket och jag är i ketos (säger man så? att man "är" i ketos?). Inte mörklila, men iaf mörkrosa. Kanon! Nu har jag motivation att stå emot fredagsfikat och vinet i morgon kväll. Vill ju inte sabba förbränningen nu när det är igång på allvar!
    Jag vill också ha kaffe och te med mycket "vitt" i, jag kan bara inte lära mig av med det. Jag gör en liter äggmjölk i taget enligt recept från lchfbutiken.se som jag har i te och kaffe istället. Den ska bara innehålla 0,5 kh per dl. Fast jag gör min äggmjölk på smör istället för kokosfett.
  • Ziggystardust
    Kaya skrev 2011-03-11 14:47:25 följande:
    PS Och kan man värma äggmjölken sen om man gör en stor sats och har i kylen? Eller är det bättre att göra en ny liten omgång varje gång?
    Man kan värma men får värma försiktigt.
  • Ziggystardust
    ThePointOfItAll skrev 2011-03-11 15:31:50 följande:
    Hej tjejer!
    Har varit och hadlat ingredienser till pones nu, tydligen har fiberhusk utgått ur coops sortiment till min fasa(Vi och ICA hade ingenting av det jag behövde). Pratade med butikschefen som beklagade sig och sa att de försökt beställa hem eftersom han och tre till i butiken kör lchf, det sprider sig ser ni, snart kommer ingen höja på ögonbrynen... Pratade även med två av de andra om vad man kunde ha istället för husk, men jag verkade ha mer koll än dem tyvärr.
    Fick köpa husk på hälsokosten för typ dubbla priset

Nu har jag allt hemma och testade Linda1976s recept på pones, det blev riktigt dåligt. Torrt och kompakt, men hennes var ingen kesella i som jag sett er andra ha. Någon som kan dela med sig av ett alternativt recept? Ni har ju verkligen höjt dem till skyarna så nåt måste jag ha gjort fel...
    Coop (och Willys) på min ort har börjat sälja Finax Psyllium istället som är samma sak som Lindroos Fiberhusk, men billigare och större förpackning. Kolla efter det istället. Det är en grön påse.
  • Ziggystardust
    Kaya skrev 2011-03-16 10:58:46 följande:
    Nåt annat som ni tycker att jag borde baka när jag ändå är igång? Tyckte jag hörde nåt om kanelbullepones... recept någon? De skulle kunna bli min räddning när vi ska fika hemma hos mina föräldrar till helgen och mamma bullar upp sina fantastiska bakverk!!!

K
    Kolla i min blogg! http://minlchf.blogspot.com/
  • Ziggystardust
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-17 21:58:43 följande:
    Jag tror att de pratar om sin längd. Själv är jag bara 167 i strumplästen, så jag känner mig lite utanför här.
    1,67 är ju långt! Jag är knappt 1,60, typ 1,58 - 1,59 bara... Flört
  • Ziggystardust
    mikroE skrev 2011-03-18 10:04:54 följande:
    Här i Västerbotten har vi säkert snön kvar i minst en månad till. Tänkte glädja dig då skadeglädjen ju är den enda sanna glädjen. Om någon vecka har ni säkert marken fri igen...
    Jag bor också i Västerbotten! Var bor du? Var i Norrbotten bor du Denebola?
  • Ziggystardust
    yena89 skrev 2011-03-18 12:23:15 följande:
    Hehe ett gammalt ragg bor där så där har jag varit :D Dom har "LCHF-glassen" där ;) den med 0,5g carbs såvida du itne vet det än :D
    What!!!! Var, var?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**