• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Någon som vet vad något gott man kan göra med vitkål? typ stuvad vitkål eller nått. hur gör man det på lchf-vis

• tiiitti

Blev gräddkokt vitkål idag, det va smarrigt.

Ska absolut prova göra Coleslaw nån dag, lät också gott. tack för tipsen

• tiiitti

Kan de bli för lite fett under en dag? samtidigt som de kan bli för mycket. Väldigt svårt veta/hitta vad som är lagom tycker jag

• tiiitti
    Linda1976 skrev 2011-03-01 21:56:52 följande:
    Icke I Götet regerar tyvärr Donken.... Och i viss mån BK. Men Donken ligger fan i varje gathörn. Jag vägrar äta deras skosulor.
    tiiitti skrev 2011-03-01 21:50:21 följande:
    Kan de bli för lite fett under en dag? samtidigt som de kan bli för mycket. Väldigt svårt veta/hitta vad som är lagom tycker jag
    Du ska byta ut kolhydratskcal mot fettkcal - tänk så så blir det lättare
    Nej, de gjorde inte de lättare.. Skäms
  • tiiitti

Nu har jag fått hem två LCHF-böcker. suttit i omgångar hela dan och pluggat på :)
    Nu börjar jag få ganska bra koll på det här. Verkar inte alls lika svårt längre.

Nu längtar man bara till första resultatet på vågen med :) även om de inte är de viktigaste..

• tiiitti

mina första LCHF böcker, så köpte de som jag blivit tipsad om här.
    matrevolutionen och LCHF-husmanskost.

• tiiitti
    jeng skrev 2011-03-02 14:58:30 följande:
    Jamen, tar du hälften av ingredienserna eller hälften av ingredienserna?!

jag har låg humor känner jag, är nog dags att packa ihop och hämta ungarna snart!  
    HAHA, jag läste också det som att hon bara anvndändt hälften av de ingredienserna som skulle va i...
    lite trög man kan va ibland. :)
  • tiiitti
    helene306 skrev 2011-03-02 15:16:54 följande:
    För att jag vågar
    tiiitti skrev 2011-03-02 15:07:11 följande:
    HAHA, jag läste också det som att hon bara anvndändt hälften av de ingredienserna som skulle va i...
    lite trög man kan va ibland. :)
    Nu får ni förklara för den icke kontaktbara, sömbrist-morsan. Jag tog hälften av ingredienserna och gjorde en kladdkka av det.

Och där trillade polletten ner Jag använde ALLA ingredienser men halverade. Hänger alla med nu? Det skulle vara ägg, smör, choklad och vaniljpulver i. Jag använde alltså inte enbart ägg och smör. Fast det kanske kan bli något? Shit asså, jag förstår varför man använt sömnbrist som ett tortyrredskap ...
    Jag som är lite borta idag, som kunde läsa det så. haha fast vi va tydligem många.
    Tur jag inte är ensam om att va förvirrad  idag
  • tiiitti
    jeng skrev 2011-03-02 20:51:28 följande:
    kolhydratjakten.blogspot.com
    första inlägget ligger ute nu! prenumerera gärna!!  
    Har varit inne och läst.verkar bli en jättebra blogg.
    Jag är nybörjar i lchf. och har varit inne lite på gi förr.

Jag kommer följa din blogg för att lära mig mer. Jag brukar blanda ihop lchf och gi, och har ibland svårt att se skillanderna. så de kommer nog bli en blogg som passar mig. 
  • tiiitti

Oj man blir förvirrad av denna tråden. haha. Man måste ha grädde fett till varje måltid. sen får man absolut inte äta FÖR mycket fett. Jag tycker detta är jätte svårt. ena dagen känner jagatt jag ha nog ätit för lite fett, måste öka på. andra dagen känner jag. Idag har jag ätit alldeles för mkt grädde, fett. Tar nog ett tag innan jag känner mig hemma..,

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**