• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-07-01 09:10:55 följande:
    Hade du kokosfett med smak? Eller gillade du inte det flottiga?
    Finns det med smak? Jag köpte det jag hittade på Willys och det smakar nog ingenting. Bara flottigt så det förslår. :) Vilka smaker finns och vilken är i så fall godast tycker du?

• rednose
    Welma skrev 2011-07-01 09:19:35 följande:
    Kokossmak:P
    smartypants!
  • rednose
    astro skrev 2011-07-01 09:28:14 följande:
    Egen erfarenhet säger att man bör äta mycket i början och absolut inte gå hungrig. Bra start är att göra på följande vis:

Undvik kolhydrater, var lite aktsam med grädde/cremefraiche/youghurt men ät i övrigt så mycket du vill, när du blir hungrig. Försök undvika att äta när du egentligen inte är hungrig.

Din meny ser rätt bra ut (om det inte var mycket kapris, kapris är konstigt nog ganska kolhydratrikt) men det känns lite lite. Det är som sagt bättre att hjälpa kroppen att ställa om genom att "fläska på". En del går ner i vikt direkt i alla fall. Andra inte. Men det viktiga är att man hjälper kroppen att gilla den nya stilen.
    Åtminstone en månad bör vara "smekmånad".

Så skulle jag rekommendera något skulle det faktiskt vara att du ökar på köttandelen så att du blir riktigt mätt, inte att du tar bort någonting alls. Väljer du fett kött bör det fungera alldeles utmärkt. Är köttet magert lägger du bara till lite kryddsmör eller fet sås. Krångligare än så är det inte. 
    Så kan du kolla om en månad eller så hur du mår, och då kan det vara dags att börja tänka på mängden mat. 
    Vilket bra svar! :) TACK!
  • rednose

Äggmjölk är väl rätt lätt att göra själv eller? Varför köpa färdig, känns som onödigt dyrt?

Kaffet kokar ni som vanligt eller menar ni att ni blandar snabbkaffe med 2-3 dl äggmjölk?

Jag gjorde en jättegod lunch nyss förresten!
    Eggs Benedict (min absoluta favvorätt no competition!!) men med aubergine istället för bröd. Tjock rökt skinka, pocherade ägg och hemgjord hollandaise. SJUKT gott!

Imorse stoppade jag både kokosfett, smör och grädde i äggröran!!! Var det för mycket fett?

• rednose

Ja se dessa nybörjare va? :-P
    Kul jag kan roa er iaf. Så ni får skratta lite för ett gott skratt förlänger livet.

• rednose

Phu!

När börjar man bli bättre på att hålla sig mätt tro? Jag har ätit så här nu i 4 dagar och blir ju mätt på det jag äter men som jag skrev tidigare så äter jag runt 2000 kalorier ( mitt nyräknade RDI är 2200)

Någon skrev att det var svårt att komma ens i närheten av det? Förstår inte riktigt hur små portioner ni äter?
    Tex frukost, jag äter äggröra på 2 ägg och 4 skivor bacon. Det är väl inte mycket eller?
    Jag dricker två koppar kaffe med kokosfett och grädde.
    Måste ju ha kaffet. Lillstrumpan vaknar tiiiidigt! )
    Vore det bättre att försöka skippa frukosten och bara dricka kaffe med den där äggmjölken alla maler på om?

• rednose

Jag gjorde min äggmjölk på 4 ägg-gulor och 100g smör. Starkt bryggkaffe i och det smakade som en latte! Gött! Fast när jag tänkte på att jag drack smält smör fick jag kväljningar. Note to self; tänk inte att du dricker smör. )

• rednose
    Anna 733 skrev 2011-07-02 21:27:02 följande:
    Oj, 100 gram? kanske ska testa det, tycker inte jag håller mig mätt så länge som alla andra verkar...
    Ja eller hur var det sjukt mycket? Men, det var ju iof till två pers så jag drack kanske 70 gram eller så eftersom jag är kaffetanten i dramat. :)

Jag har jäkligt svårt att fatta att allt detta fett inte sätter sig på kroppen. men, idag fick vi kvitto på att det funkar, både jag och sambon. Min bikinitopp som jag köpte i förrgår satt löst. Mindre bra eftersom man inte får byta badkläder. Brösten verkar försvinna, tack och lov! :) 
  • rednose

Drack förresten en till sån innan jag skulle jobba ikväll. Mådde skitknasigt när jag knatade iväg men väl framme var jag pigg som bara den. Jättebra! 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**