Carolinalovetobias skrev 2012-01-15 22:22:52 följande:
Tack för svaret. Ingen mer som känner igen sig? Behöver lite pepp/tips/ inspiration? Känner ja. ðŸ˜
Jag känner igen mig! Blir också lätt besatt av spegel i hallen och vågen. Under julen tog dock batteriet i vågen slut och jag har fortfarande inte inte köpt ett nytt. Känns faktiskt skönt att inte hamna i det där ångesttvånget som gör att jag känner att jag måste väga mig så fort jag ätit något mer liberalt en dag.
Eftersom att man varierar i vikt under veckan är det också bara ångestskapande att se att man gått upp några 100g. Något som man kanske inte ens skulle märkt om man bara vägde sig en gång i veckan eller kanske mer sällan!
Så nu har jag bestämt mig för att bara väga mig någon gång i månaden, när jag väl orkar köpa ett nytt batteri alltså

Så jag tänker som du, kläderna får utvisa resultatet. De sista kilona får ta den tid de tar.
Jag fick också barn ganska nyss, eller det har ju gått 9 månader nu, men det är mitt tredje så jag försöker också tänka att kroppen måste få tid att återhämta sig
Oj, det blev långt, men ville bara säga att jag känner igen mig i det du skriver och tror att du gjort ett klokt val
(med speglar och våg)