• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-04-11 19:57:53 följande:
    Idag var jag yr i mössan på Body pumpen. Jag har rätt lågt blodtryck i vanliga fall och idag verkade det som att det droppat mer än vanligt. Jag hade diskobelysning i skallen till och från. Återstår att se om det är övergående...

Känner mig rätt sliten i kroppen efter att ha tränat hårt 5 dagar i rad så i morgon får det räcka med en 4 km promenad på lunchen. 
    vila! Kör aldrig mer än 3 dagar på raken. Dina muskler kan inte återhämta sig och byggas upp ultimat annars. Yrsel är ett tecken att du äter för dåligt. Vatten kan inte göra allt utan din kropp måste få mer energi. 
    Och, kom ihåg att verkligen lyssna på din kropp annars är det väldigt lätt hänt att gå in i väggen. Då orkar du inte träna på väldigt länge.

• rödnos

Sara - precis, det beror ju på hur du tränar såklart. Kör du tex olika muskelgrupper är det ju en sak men allsidig träning utan vila ger inget bra resultat.

• rödnos

Fan va gött att äntligen fått hit lite fler träningsbrudar med koll på LCHF! var ju typ bara jag förut! Tjoho, nu kör vi boom!

• rödnos

Ninis - Beklagar förlusten av din man. Du verkar ändå som en positiv person och läkaren har ju helt rätt i att stressen behandlas bra med träning. Bara du inte "stressar upp dig i träningen" och blir "träningsnarkoman". been there done that...
    Jag var hos läkaren förra veckan för hjärtklappning, tryck och värk i bröstet och tungandning, stickningar och ungefär allt annat du beskrev. Ögonryckningar som heter duga men det sitter kvar sen jag födde dottern för snart 2 år sen. Allt såg dock bra ut och läkaren konstaterade stress och ångest.
    Jag har nojjat som fan över kommande föräldrapeng om vi nån gång blir gravida igen, driver eget företag (kanske känner ni till att man då blir blåst på typ allt vad social säkerhet heter... och då speciellt i samband med föräldrapeng och vab...underbart...) och fick missfall i november samt nu igen i februari, varit 2á till fyra (!!) drömjobb som jag alltså inte fått och lite annat. Antar att jag inte märkte hur dåligt allt det där fick mig att må.
    Men, nu tänker jag komma igång med bikram-yoga igen. Vågar påstå att det inte finns mycket träning som rensar hjärnan så bra som det. Kite-surfing kanske men det är fortfarande lite för kallt. Fick även ett annat jobb som gör att jag kan slappna av lite och inte "jaga" kunder på samma sätt utan fokusera på de jobb som faktiskt utvecklar företaget istället för att måste lägga energi på "bröd-göra".

Hoppas du mår bättre snart! Ibland är livet riktigt jäkla skitjobbigt. Det positiva är ju dock att det sällan blir jobbigare än jobbigast.  

• rödnos

Tonysflicka - så hade jag från och till i ca tre veckor. Spydde även ett par ggr men sen dess mår jag bättre än nånsin! håll ut!
    (fryser du kan du göra en varm god äggmjölk)

• rödnos

jag slår till på västerbotten frasisar med löjrom och avocado på. :) Yum!

• rödnos
    Martina 76 skrev 2012-04-14 19:19:04 följande:
    Jag kan dricka helt sjuka mängder rödvin utan tillstymmelse till baksmälla. Förut kunde det räcka med ett glas så hade jag ont i huvudet dagen efter.
    Seriöst? Jag blir så galet bakis och är även sjukt lättpåverkad. haha! superbra och grymt skönt att inte dricka längre. :)
  • rödnos

kan ju tipsa om att vinet ofta får ketosen att ge med sig. Så ni vet. Det är inte jättebra ur viktminsknings synpunkt alltså.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**