• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

rednose skrev 2012-01-11 18:30:24 följande:
    skit i att fritera och baka i ugnen istället. pensla med smör!
    Tack ska testa det.
  • Linda5
    Habaladabala skrev 2012-01-17 11:56:42 följande:
    Någon som har ett förslag på en god och lättlagad fiskgratäng. Vi är alldeles för dåliga på att äta fisk här hemma vilket är dumt eftersom vi alla speciellt barnen älskar fisk.
    Inte gratäng men gott :)
    Jag fick ett tips där man stekte bitar av pangasiusfile i teflonpanna (salt o peppar).
    la dom i en form och slog på en dressing av citronolivolja, citronsaft,hackad rödlök.
    Serverades ljummet
  • Linda5
    Juliec skrev 2012-02-17 17:13:34 följande:
    Också, vad kan man äta som fredags mys på kvällen? Kan man äta dipp med grönsaker?
    Ost bricka utan kex muuuuuums
  • Linda5
    Trolla75 skrev 2012-02-17 17:48:32 följande:
    Nu gav du mig en idé, mina ostchips skulle ju funka utmärkt som "kex" på ostbrickan Flört Gôtt i gôtt!
    Den var inte snäll nu vill jag med ha ostchips, men får äta mina ostar med tandpetare eller något fint (blir nog fingrarna).
  • Linda5

Ursäkta dum fråga men vad är ketos? Verkar vara något som är bra o hur märker man det?

• Linda5

Skrev en fråga om vad ketos är. hittar inget svar. Är jag den enda okunniga?

• Linda5
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-18 20:41:24 följande:
    Supergott Microbröd
    Altenativ 1
    1/2 dl mandelmjöl
    1/2 msk fiberhusk
    1/2 tsk bakpulver
    1 ägg
    lite salt
    ca 25 g smält

(detta brukar jag göra)

Altenativ 2
    1 dl mandelmjöl
    1 ägg
    lite salt
    ca 25 g smält smör, kesella eller cream cheese, jag hade ca 2 msk philadelphiaost
    Smält smöret i micro, tilsätt tillsätt resten och mosa ihop med en gaffel låt stå å svälla i ngn minut. Micra i 2 minuter på högsta. Supermums! :)
    Tack för detta är så glad.
    Har varit dåligt med motivationen ett tag och sen i går kväll hittade jag detta och bakade. Det var vad jag behövde, en smörgås!
    Nu är jag på hugget igen och kör på för fullt.

• Linda5
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-20 19:50:16 följande:
    Kul att ja kunde hjälpa ngn =)
    Ja de saknar man allt ibland =) Imorse gjorde jag en varm macka av microbrödet, MUMMA =D
  • Linda5

Jag har gjort microbrödet med mandelmjöl och tycker det är kanongott. Det står ju att det inte är kolhydrater i fiberhusk men hur är detta bröd som LCHF med tanke på mandeln m.m?

• Linda5
    Linda5 skrev 2012-03-27 16:38:44 följande:
    Jag har gjort microbrödet med mandelmjöl och tycker det är kanongott. Det står ju att det inte är kolhydrater i fiberhusk men hur är detta bröd som LCHF med tanke på mandeln m.m?

Gör ett nytt försök!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**